Gå til innhold

Er det viktig å kjenne igjen brukerne?

Viktig å kjenne igjen brukere?  

1. 1. Viktig å kjenne igjen brukere?

• Ja
      9
    • Nei
      7
    • Bryr meg ikke
      8

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta
Skrevet

Og i tilfelle hvorfor?

For meg er dette i utgangspunktet et forum hvor jeg utveksler erfaringer, praktiske og teoretiske, med andre brukere. Om jeg kjenner dem igjen eller ikke har da ingen betydning.

Hva synes dere? Og hvorfor? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo hyggelig at man kjenner igjen folk fra gang til gang, man føler jo at man kjenner enkelte her litt :)

Men om noen ikke vil være innlogget, er det deres valg, ikke mitt :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er enig med trådstarter. For meg er det viktigst å få råd eller gi råd, derfor har jeg ikke registrert meg.

Jeg har ikke ønske om en ny venninneklubb. Men vi har alle forskjellige grunner til å bruke et forum.

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg bruker dette forumet til å utveksle meninger. Etterhvert føler jeg at jeg blir litt kjent med enkelte av personene her. Det er fordelen med å ha nick. I diskusjonene går jeg ut fra det som blir sagt der og da og ikke hva brukeren måtte ha sagt om andre ting før. At noen er gjester er helt greit for meg så lenge de ikke ødelegger tråder. Det har dessverre vært en del eksempler på det.

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg er enig i at det sikkert kan være koselig å kjenne igjen enkelte her inne, men spesielt viktig for meg er det ikke. Dette er vel ikke forumet jeg har tenkt på som et forum for å stifte nye vennskap. Men ser ikke bort i fra at det kan skje da... :)

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Jeg hadde foretrukket at man ikke hadde gjestekontoer. Jeg tror det har lettere for å bli mer seriøst med nick, siden man på en måte må stå for det man sier.

Skrevet
Og i tilfelle hvorfor?

For meg er dette i utgangspunktet et forum hvor jeg utveksler erfaringer, praktiske og teoretiske, med andre brukere. Om jeg kjenner dem igjen eller ikke har da ingen betydning.

Hva synes dere? Og hvorfor? :)

Jeg ble litt usikker på hva du mener med å "kjenne igjen?"

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg ble litt usikker på hva du mener med å "kjenne igjen?"

Det jeg legger i det er at man ofte "drar med seg" meninger og erfaringer fra tidligere innlegg dersom man kjenner igjen brukerne.

Man kan jo også nærmest få "vennskap" basert på kun at man kjenner hverandre gjennom nettet. Jeg kom på dette gjennom en annen diskusjon på dette forumet, der det diskuteres om brukerne utgir seg for å være andre enn de er.

Jeg lurer på om det er flere som tenker som meg, at det viktigste er saken som gjelder, ikke hvordan personen er ellers.

Sikkert litt klønete formulert, men det er jo også noe man lærer her, å formulere seg... :wink:

Skrevet

Jeg synes det er fint at man kan skrive anonyme innlegg, i mange tråder spør folk om råd om ting man ikke kan svare på uten å fortelle veldig personlige ting om seg selv. Hvis noen har spørsmål eller råd å komme med, men ikke vil det skal settes i forbindelse med nicket sitt (f.eks i forbindelse med familiproblemer, vold, forhold, rusbruk etc), så har jeg full forståelse for at de vil være anonyme, og jeg ønsker heller ikke å vite så personlige ting om noen uten at de selv har bestemt seg for at jeg skal vite.

Men, selvsagt, gjester som bare lager bråk og provoserer, er en uting.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er enig med rattleshake på sett og vis, men har en annen begrunnelse.

Om alle måtte registrere seg, ville man hele tiden vite hvem som sa noe. Faste brukere kunne ikke logge ut for å komme med synspunkter som gjest, som ikke "passet" den imagen man hadde bygget opp her inne. Men det vil samtidig stoppe enkelte til å be om synspunkter fra andre, om de kommer i et dillemma de ikke vet hvordan de skal takle der og da.

Så, fordeler og ulemper.

Skrevet

Jeg er enig med Dagoberta, det er fint at man på en måte blir kjent med folk. Man skjønner fort hvem som er seriøse, som respekterer andre og som kommer med gode råd, og man skjønner også hvem som er useriøse, bare ute etter å rakke ned på andre eller provosere.

Gjest Violetta
Skrevet
Jeg er enig med Dagoberta' date= det er fint at man på en måte blir kjent med folk. Man skjønner fort hvem som er seriøse, som respekterer andre og som kommer med gode råd, og man skjønner også hvem som er useriøse, bare ute etter å rakke ned på andre eller provosere.

Men man kan jo være useriøs noen ganger og komme med gode råd andre ganger. Jeg synes det er lett for at man blir dømt enten ene eller andre veien og satt i bås når man er pålogget. Derfor skjønner jeg godt at det enkelte ganger er greit å bruke gjestenick.

Skrevet
Jeg hadde foretrukket at man ikke hadde gjestekontoer. Jeg tror det har lettere for å bli mer seriøst med nick' date=' siden man på en måte må stå for det man sier.[/quote']

:Nikke:

Skrevet

Det er ikke snakk om å dømme, men å føle at man snakker med en person. Med gjester så vet man ikke hvem som er hvem. Dessuten synes jeg det er ganske feigt å skrive useriøse innlegg som gjest, slik at man med nicket framstår som en bedre person enn man er. Om man er litt useriøs noen ganger betyr jo ikke det at den personen stemples som useriøs. Men det er jo enkelte nick her inne som aldri kommer med hyggelige innlegg, som alltid skal rakke ned på andre, og det er jo noe helt annet enn en ellers hyggelig person som av og til kan se rødt eller ha lyst til å tøyse litt.

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg synes uansett gjestenick kan være greit jeg. Har man en problemstilling som er litt spesiell og lett å kjenne igjen, kan det være lett å lete frem tidligere innlegg og kanskje finne ut hvem brukeren er. Det synes jeg er skummelt. Jeg hadde ikke likt å vite at naboer, kolleger og andre visste mine personlige problemer eller annet som jeg skriver om her.

Jeg tror at man må regne med useriøse gjester her. Det er prisen for et anonymt debattforum.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Jeg hadde ikke likt å vite at naboer' date=' kolleger og andre visste mine personlige problemer eller annet som jeg skriver om her.[/quote']

Du kan lage det et annet nick, hvor du ikke forteller noe om nicket til noen.

Skrevet

Det jeg legger i det er at man ofte "drar med seg" meninger og erfaringer fra tidligere innlegg dersom man kjenner igjen brukerne.

Man kan jo også nærmest få "vennskap" basert på kun at man kjenner hverandre gjennom nettet. Jeg kom på dette gjennom en annen diskusjon på dette forumet, der det diskuteres om brukerne utgir seg for å være andre enn de er.

Jeg lurer på om det er flere som tenker som meg, at det viktigste er saken som gjelder, ikke hvordan personen er ellers.

Sikkert litt klønete formulert, men det er jo også noe man lærer her, å formulere seg... :wink:

Ok, sånn ja.

Da er det ikke viktig for meg å kjenne igjen noen, nei. For om jeg er enig med en bruker i én ting, så kan jeg være uenig i en annen. Dermed binder jeg meg ikke til enkeltbrukere som jeg "liker bedre" enn andre fordi de er enige med meg i ett og alt. Det ville ha blitt kjedelig også.

Jeg registrerer jo at det finnes gjenger her som ser ut til å kjenne hverandre godt, kanskje mye på grunn av PM-funksjonen (og fordi det arrangeres treff). Og det vil alltid være slik på et diskusjonsforum at noen utpeker seg som forumets "kjendiser." Sikkert flere årsaker til det.

Og noen brukere kjenner hverandre i virkeligheten og.

Men i bunn og grunn så er vi jo alle enkeltpersoner som sitter ved hver vår PC og taster oss inn i en virtuell verden.

Gjest Bellatrix
Skrevet

I diskusjoner eller tråder der det gis dår er ikke gjenkjennelse viktig. MEN, hvis en tråd bare har 20 gjsteinnlegg og ingen av gjestene har gjestenick en gang blir det slitsomt å lese.

Men jeg synes noe av sjarmen med å være her er å bli kjent med folk og da er det hyggelig om de bruker ordentlige nick. Nick får man et personlig forhold til.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg hadde foretrukket at man ikke hadde gjestekontoer. Jeg tror det har lettere for å bli mer seriøst med nick' date=' siden man på en måte må stå for det man sier.[/quote']

:Nikke:

Gjest seroxata
Skrevet

synes det er gøy å gjenkjenne andre jeg, da danner jeg meg et lite bilde av hvordan de tenker og føler... Jeg liker å "bli kjent" med personligheter her inne...

Gjester er helt, helt greit, men jeg klarer ikke danne meg noe inntrykk... men jeg tar til meg råd og tips fra gjester like mye som fra faste brukere, så i den grad er det ikke noe viktig for meg hva man er...

selv tror jeg ikke jeg har logget meg ut for å spørre om ting bortsett fra ei gang, og da gjaldt det min snertne bakdel med en ekkel byll(se der, nå kommer deg og fram i lyset)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...