Tullerusk Skrevet 28. august 2002 #1 Del Skrevet 28. august 2002 Er det noen som har noen ideer til hva jeg kan finne på å lage slags formingsaktiviteter for barn mellom 1-2 år? Noe som er gøy for dem også da selfølgelig. :D Tenkte jeg skulle begynne å lage litt julegaver som de kan ha med hjem etterhvert.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2002 #2 Del Skrevet 28. august 2002 fingermaling, og ram inn bildene etterpå. Handavstøyping i gips. Tegne, male , men den voksne må velge ut fargene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 28. august 2002 #3 Del Skrevet 28. august 2002 Lime ferdigkrøllete silkepapir på bilder. F.eks. du klipper ut en snømann med hatt osv. Så skal barna lime på silkepapir på bildet. Kjempesøte!...og veldig populære hos foreldrene... I banrehagen jeg jobber lagde vi utrolig fine julegaver til foreldrene fra barna. Vi tok håndavstøpninger i trolldeig. Etter steking, sprayet vi avstøpningene med gullspray. De ble utrolig fine!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullerusk Skrevet 28. august 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 28. august 2002 Jeg tenkte også at jeg skulle lage til et lite hefte med litt bilder og tegninger. Er det dumt, kanskje jeg heller skal vente med det til de slutter hos meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 28. august 2002 #5 Del Skrevet 28. august 2002 Trenger vel ikke å vente med det til de slutter hos deg. Det er jo bare kjempekoseig at de får litt nå og da, trenger ikke spare opp alt til de slutter. Du kan jo ta noe nå, og resten når de slutter... Det er ikke dumt uansett hvordan du velger å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 28. august 2002 #6 Del Skrevet 28. august 2002 Da jeg jobbet i barnehage pleide vi å lage hefter med tegningene de små hadde laget det siste halvåret (gjorde det samme før sommeren). Vi brukte 2 ark med farget kartong. Så fikk barna tegne, male, klippe og lime på forsiden. Vi brukte også limstift og strødde glitter over. Til slutt skrev vi navnet til barnet og dato/årstall/alder for forsiden med tusj. Til slutt laget vi hull i begge arkene og i tegningene og bandt alt sammen med en rød sløyfe. Ikke lett når barna er så små. Men håndavtrykk med maling eller i trolldeig er alltid morsomt. En annen ide er å ta bilde av barnet (gjerne flere). Kjøp en billig ramme til hver. Så kan dere klippe til bildt/bildene og sette inn deler av tegninger, utklipp og sånt. la barna få lov til å tegne og male litt også. Dette blir fine gaver som man ikke trenger å stresse med heller.. lag litt etterhvert. Dessuten kan de henges på veggen og blir ikke slengt i en skuff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullerusk Skrevet 29. august 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 29. august 2002 Takk for alle fine svar! Ønsker meg enda flere tips også jeg da... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Andungen Skrevet 6. september 2002 #8 Del Skrevet 6. september 2002 Hei! Vet ikke hvor mye du har råd til å invistere i av utstyr, men visst du kjøper et par farger glassmaling - enten tusjer eller maling - kan du lage mye fint. Eks. billige vinglass til å ha lys i, glasset fra en klippsramme kan bli fint "vindusbilde" eller keramikkfliser som kan brukes til kjeleunderlag. Ellers kan du lage "gjør-det-selv" kalendre. Da har du/dere noe å puzzle med utover høsten. Koster rundt 50,- kr. og kjøpe i butikken, ca halv pris fra SGS og gratis å lage på datamaskinen... Populær julegave! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullerusk Skrevet 6. september 2002 Forfatter #9 Del Skrevet 6. september 2002 Takk for fine tips! Jeg har faktisk glassmaling, men vet ikke om det egner seg til så små barn.... Invistere i uststyr har jeg faktisk tenkt, syntes det hører med til jobben. Kalendere har jeg tenkt å lage, men hva er SGS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Andungen Skrevet 6. september 2002 #10 Del Skrevet 6. september 2002 Hei! SGS er en tekstil og hobby butikk med postordre i tillegg. Katalogen kan bestilles på hjemmesiden dere; http://www.sgs.as/ Anbefales! Det går fint å bruke glassmaling til de aller minste også. Og tusjer er jo veeeeldig populært! Bare hold et lite øye med dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullerusk Skrevet 7. september 2002 Forfatter #11 Del Skrevet 7. september 2002 Aha! :D Takk for tips, kataloger er bestillt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå