AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:49 #141 Del Skrevet lørdag kl 09:49 Sognebunad ❤️ Anonymkode: 02ebd...eb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinte-my Skrevet lørdag kl 10:06 #142 Del Skrevet lørdag kl 10:06 Har selv blå Nordlandsbunad, arvet etter mamma. Syntes det er et praktplagg, og kanskje det fineste jeg eier. Men holder også en god knapp på beltestakkene, rogalandsbunad, Fana og Målselvbunaden. Syntes igrunn de fleste bunadene har noe skikkelig flott ved seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:59 #143 Del Skrevet lørdag kl 11:59 Jeg skal prøve å legge til sides at jeg har røtter fra Hardanger. Men jeg synes hardangerbunaden til kvinner er finest. Til menn, er det mange fine. Så lenge det er nikkers til den og det er hvite strømper og mange blanke knapper. Gjerne med innslag av biljard-bord grønt i overdelen. Det er det flere bunader som er. Anonymkode: 4d0e6...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet søndag kl 11:23 #144 Del Skrevet søndag kl 11:23 Beltestakken fra Telemark 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:31 #145 Del Skrevet søndag kl 11:31 Jeg er ikke så fan av bunad, men hvis jeg skulle kjøpt en i voksen alder hadde det vært enten den fra Voss eller den kremhvite fra Bergen (som jeg tror er en drakt). Anonymkode: c3821...073 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binar Skrevet søndag kl 11:45 #146 Del Skrevet søndag kl 11:45 (endret) Øst-Telemark Endret søndag kl 11:47 av Binar 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:56 #147 Del Skrevet søndag kl 11:56 Jeg har Jelsa rogalandsbunad og syns den er veldig fin, utenom den syns jeg at det er mange flotte bunader fra Telemark. Anonymkode: 06f41...f56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:00 #148 Del Skrevet søndag kl 14:00 det fineste er og ha en bunad der man kommer fra som her noen betyding for den persjonen Anonymkode: 0eaff...328 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:23 #149 Del Skrevet søndag kl 15:23 Da må det være en norsksydd vintage Sunnhordlandsbunad! Overpriset made in Estland/Schina fenger ikke meg. Kun "montert" sammen her i Norge. Synes ikke noe om hvordan det har blitt mer status enn kulturarv. Ungdomsjentene her vi bor er nærmest paniske i sin jakt på bunad, for å være med i gjengen på 17-mai. Anonymkode: bc60d...c2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:43 #150 Del Skrevet søndag kl 17:43 Vestfold og lyseblå oslobunad/drakt synes jeg er finest. Skyldes litt estetikk, men mest følelser. Sånn tenker jeg de fleste av oss har det. Anonymkode: 1832c...adf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:55 #151 Del Skrevet søndag kl 17:55 Aragorn ll Elessar skrev (På 3.5.2019 den 23.26): Tror alle er her. https://www.norskebunader.no/nb Helt ufullstendig! Rondastakk er ikke med,og Grafferdrakt er ikke bunad men en festdrakt. Anonymkode: d21d6...d5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:58 #152 Del Skrevet søndag kl 17:58 Åmlibunad:) Anonymkode: 876c8...5a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
test1e Skrevet søndag kl 17:58 #153 Del Skrevet søndag kl 17:58 (endret) Da min mor er nordlending ble det nordlandsbunad på undertegnede med Svartisen brokade vest som jeg syntes var finest (Vi giftet oss i bunad. Kona har vest telemark) https://www.norskflid.no/bunad/bunader/nordland/mannsbunad-for-troms-og-nordland/ Endret søndag kl 18:01 av test1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:00 #154 Del Skrevet søndag kl 18:00 Den røde nordmørsbunaden😍 Anonymkode: d7191...b53 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:00 #155 Del Skrevet søndag kl 18:00 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt ufullstendig! Rondastakk er ikke med,og Grafferdrakt er ikke bunad men en festdrakt. Anonymkode: d21d6...d5d Og Lundeby er også drakt og ikke bunad. Gidder ikke sjekke alle men ville ikke stolt på den lista. Anonymkode: d21d6...d5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munchlax Skrevet søndag kl 18:04 #156 Del Skrevet søndag kl 18:04 Røykenbunaden med masse flotte blåveis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:12 #157 Del Skrevet søndag kl 18:12 AnonymBruker skrev (På 5.5.2019 den 0.25): Bergensbunad er ingen bunad. Det er en festdrakt. Anonymkode: 5354d...398 Var det før, mener den er blitt godkjent som bunad Anonymkode: c59df...8d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:16 #158 Del Skrevet søndag kl 18:16 Her i familien har vi Lierbunaden som vi har tilhørighet til og syntes den er en av de fineste. Som en god nummer to har jeg Åmlibunaden, men har desverre ikke tilhørighet til Aust-Agder😅(Bilder lånt fra nett) Anonymkode: 6b50a...d8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:22 #159 Del Skrevet søndag kl 18:22 FANABUNAD 🇧🇻🇧🇻 Anonymkode: 3d684...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:28 #160 Del Skrevet søndag kl 18:28 Rogalandsbunad 🇳🇴 Anonymkode: 9ec83...434 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå