HVITE BOIIS Skrevet 3. mai 2019 #21 Del Skrevet 3. mai 2019 jeg synes at norlandsbunaden og ringeriksbunad er de peneste bunadene 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Benzo Skrevet 3. mai 2019 #22 Del Skrevet 3. mai 2019 Jeg syns de aller fleste bunadene er fine, spesielt de med sorte liv og stakk, som f.eks sunnmørsbunaden, nordfjordbunaden, nordhordalandsbunaden, vestfoldbunaden med sort liv osv. Jo mindre fargesprakende, jo bedre, syns jeg. Syns likevel at øst-telemark bunaden er kjempe fin, selv om den har mye rødt. Jeg er også en av de som syns nordlandsbunaden er oppskrytt. Ja, den er fin, men langt ifra den fineste. Mange andre bunader med mer spesielle og iøynefallende detaljer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #23 Del Skrevet 3. mai 2019 Åmli (Aust-Agder), men jeg er veldig glad i gamle tradisjoner og synes mange er fine. Anonymkode: ff827...e14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #24 Del Skrevet 3. mai 2019 9 timer siden, Benzo skrev: Jeg syns de aller fleste bunadene er fine, spesielt de med sorte liv og stakk, som f.eks sunnmørsbunaden, nordfjordbunaden, nordhordalandsbunaden, vestfoldbunaden med sort liv osv. Jo mindre fargesprakende, jo bedre, syns jeg. Syns likevel at øst-telemark bunaden er kjempe fin, selv om den har mye rødt. Jeg er også en av de som syns nordlandsbunaden er oppskrytt. Ja, den er fin, men langt ifra den fineste. Mange andre bunader med mer spesielle og iøynefallende detaljer. Har selv øst-telemarkbunaden, men med grønne detaljer heller enn røde. Ligner den Märtha Louise har på bildet. Synes det er en fin fargekombinasjon og litt mer uvanlig enn den røde varianten. Anonymkode: a8bc2...73e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #25 Del Skrevet 3. mai 2019 På 2.5.2019 den 18.05, AnonymBruker skrev: Jeg syntes selvfølgelig den jeg har er finest - (øst) Telemark. Syntes den skiller seg veldig fra beltestakken fra Telemark og har finere detaljer❤️ Anonymkode: 2e230...ef1 Synes du virkelig at rautrøyebunaden skiller seg veldig fra beltestakken? Det er jo litt rart, men du har kanskje bare en rautrøyebunad og mindre kunnskap om bunadstradisjoner og utvikling i Telemark? Anonymkode: 1f715...fca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #26 Del Skrevet 3. mai 2019 Lofotbunad Anonymkode: 70207...803 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 3. mai 2019 #27 Del Skrevet 3. mai 2019 (endret) Øst-Telemarksbuna Spoiler Endret 3. mai 2019 av Aragorn ll Elessar 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hellian Skrevet 3. mai 2019 #28 Del Skrevet 3. mai 2019 Finnes det et bra nettsted hvor man kan se bilder av alle bunadene? Har bare funnet ufullstendige oversikter. Øst-telemark sin er den fineste av de jeg kan huske å ha sett 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 3. mai 2019 #29 Del Skrevet 3. mai 2019 (endret) 1 minutt siden, Hellian skrev: Finnes det et bra nettsted hvor man kan se bilder av alle bunadene? Har bare funnet ufullstendige oversikter. Øst-telemark sin er den fineste av de jeg kan huske å ha sett 😉 Tror alle er her. https://www.norskebunader.no/nb Endret 3. mai 2019 av Aragorn ll Elessar 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #30 Del Skrevet 3. mai 2019 Åmlibunaden er den fineste synes jeg, men dessverre har jeg ingen tilknytning til den kanten av landet. Jeg har blå Nordlandsbunad, selv om jeg ikke synes den er den fineste så er det den jeg føler meg "hjemme" i og det er det viktigste for meg. Anonymkode: 357e1...6d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiskola Skrevet 3. mai 2019 #31 Del Skrevet 3. mai 2019 På 2.5.2019 den 12.32, AnonymBruker skrev: Ingen. Bunad er Harry og mainstream. ALLE har det jo. Og ikke kom med at jeg er misunnelig og ikke har råd, for jeg har så absolutt råd, jeg syns bare ikke det er noe fint. Hvis noen holder en pistol mot hodet mitt må jeg velge den lilla beltestakken fra Telemark. Anonymkode: 6edbb...fc7 Du må være morsom på fest. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hind Skrevet 3. mai 2019 #32 Del Skrevet 3. mai 2019 Har det ikke vært hundrevis av tråder om hvilken bunad som er finest. Kan dere ikke bare kåre en vinner en gang for alle? Dette blir som å ha årlig missekåring i klassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #33 Del Skrevet 3. mai 2019 Øst Telemark, helt klart! Så beltestakken fra Telemark på 2 plass, så vest Telemark sin! Anonymkode: 334e0...0da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #34 Del Skrevet 3. mai 2019 Hardangerbunad! Anonymkode: acb6b...aba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hind Skrevet 3. mai 2019 #35 Del Skrevet 3. mai 2019 On 5/2/2019 at 12:32 PM, AnonymBruker said: Ingen. Bunad er Harry og mainstream. ALLE har det jo. Og ikke kom med at jeg er misunnelig og ikke har råd, for jeg har så absolutt råd, jeg syns bare ikke det er noe fint. Hvis noen holder en pistol mot hodet mitt må jeg velge den lilla beltestakken fra Telemark. Anonymkode: 6edbb...fc7 Ja, det har blitt rene uniformen. Jeg må ærlig innrømme at jeg synes et par av fantasistakkene er penere enn alle bunadene jeg har sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #36 Del Skrevet 3. mai 2019 Anonymkode: 6f3cd...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #37 Del Skrevet 3. mai 2019 På 2.5.2019 den 12.32, AnonymBruker skrev: Vinter Hardanger bunaden😍 Anonymkode: 8b5de...462 Legger med bilde😍 Anonymkode: 8b5de...462 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hellian Skrevet 3. mai 2019 #38 Del Skrevet 3. mai 2019 13 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Tror alle er her. https://www.norskebunader.no/nb Takk! 😄 Der var det mange, men er to jeg vet av som mangler der. Iallefall fant jeg dem ikke. Hedmarksbunad 35 og 85? Da er det sikkert flere også. Ja, Trysil og Østerdals også tror jeg 😞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #39 Del Skrevet 3. mai 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legger med bilde😍 Anonymkode: 8b5de...462 Det er ikke vinterbunad fra Hardanger, men vanlig hardangerbunad med lilla brokadeliv. Vinterbunaden er svart med lange ermer. Anonymkode: d4fe7...0ba 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 3. mai 2019 #40 Del Skrevet 3. mai 2019 Romeriksbunaden er nydeleg...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå