AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #1 Skrevet 2. mai 2019 Skal opp i historie muntlig VG2+VG3. Kan bare om de store verdenskrigene, imperialismen og den kalde krigen...jeg må stå, og hadde blitt sjeleglad for en 2’er. Jeg er klar over at dette varierer, men hva skiller en 2’er fra stryk, tenker dere? Noen som har fått 2 på muntlig vgs eksamen generelt og som kan forklare meg eksakt hvor dårlig det gikk? 🤦🏻♀️ Anonymkode: d6d0c...8ea
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #2 Skrevet 2. mai 2019 Karakteren 1 uttrykker at eleven har svært lav kompetanse i faget. Karakteren 2 uttrykker at eleven har lav kompetanse i faget. Karakteren 3 uttrykker at eleven har nokså god kompetanse i faget. Karakteren 4 uttrykker at eleven har god kompetanse i faget. Karakteren 5 uttrykker at eleven har meget god kompetanse i faget. Karakteren 6 uttrykker at eleven har fremragende kompetanse i faget. Anonymkode: 1c0f4...3fa 1
altflyter Skrevet 2. mai 2019 #3 Skrevet 2. mai 2019 Jeg fikk 2 i et fag på vgs. Kunne svært lite av pensum, bannet under eksamenen og begynte å grine fordi jeg hadde kommet opp i det ene faget jeg virkelig ikke kunne. Det skal mye til for å stryke. Om målet er å få to, så er det nesten nok å bare møte opp. Eneste er at du tilsynelatende kun har lest om nyere historie. Hvorfor har du ikke lest eldre historie? Du kan jo like gjerne komme opp i det 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #4 Skrevet 2. mai 2019 Altså du skal kunne ekstremt lite om et emne for å få en 1’er. Det skal faktisk lite til å bare stå. Du kan alltid mer enn du tror. Du har jo en tid til forberedelse før du skal presentere emne ditt. Jeg tok opp historie på Sonans, og da trakk jeg et emne, fikk 20 minutter til å forberede meg. Alle hjelpemidler lov. Så skulle jeg presentere det jeg hadde fått forberedt, etterfulgt av spørsmål fra sensor. Det er nesten umulig å stryke. Så lenge du kan noe, kan fortelle bittelitt om et emne og svare riktig på et par spørsmål så stryker du ikke. Men altså, du må jo lese på alle kapitlene. Du kan lett komme opp i vikingtid, middelalderen, den franske revolusjon, osv også Anonymkode: 9e0d1...337 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #5 Skrevet 2. mai 2019 Å få en 2-er krever skremmende lite. Det er også forskjell på en svak og en sterk toer. Samtidig må du jo kunne noe. Det er forskjell på lav og svært lav kompetanse i et fag. Pass på at du kan og bruker fagbegreper, og at du kan forklare noen sammenhenger (lange linjer). Anonymkode: 205d3...cd7 1
Hedersbrukeren Skrevet 2. mai 2019 #6 Skrevet 2. mai 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Karakteren 1 uttrykker at eleven har svært lav kompetanse i faget. Karakteren 2 uttrykker at eleven har lav kompetanse i faget. Karakteren 3 uttrykker at eleven har nokså god kompetanse i faget. Karakteren 4 uttrykker at eleven har god kompetanse i faget. Karakteren 5 uttrykker at eleven har meget god kompetanse i faget. Karakteren 6 uttrykker at eleven har fremragende kompetanse i faget. Anonymkode: 1c0f4...3fa Fullstendig latterlig at noen har giddet å lage en slik meningsløs beskrivelse av hva de ulike karakterene liksom skal stå for Det holder å si at 6 er den høyeste karakteren, disse beskrivelsene gir absolutt ingenting. «6 er den beste karakteren, og jeg fikk 5, hva kan det bety, da? Jo! Her står det at 5 betyr meget god kompetanse i faget! Da skjønner jeg, hadde aldri forstått hvordan jeg ligger an uten denne beskrivelsen!» Hva slags surrehoder er det som har diktet opp dette, mon tro? Endret 2. mai 2019 av Hedersbrukeren 1
Hedersbrukeren Skrevet 2. mai 2019 #7 Skrevet 2. mai 2019 Når det gjelder hva som kreves for å få 2 vil jeg tro det er ekstremt lite. Selv fikk jeg aldri under 5 i noe fag på videregående
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #8 Skrevet 2. mai 2019 Når er eksamen, da? Les på spreng for å i alle fall lese gjennom pensum slik at du vet bittelitt. Slik som det står nå, så kan du ingen ting om norsk historie, verken før eller etter 1850 og ingen ting om verdenshistorien før 1850. Det er såpass svakt at du er helt avhengig av spørsmålene du får for om du i det hele tatt står. Anonymkode: 81639...3ee 3
Nettei Skrevet 2. mai 2019 #9 Skrevet 2. mai 2019 Lån deg bøkene lykkes med nyere og eldre historie, og les så mye som du klarer. Søk opp profnick historie på YouTube, en kanal som tar for seg noe av pensum i historie. Veit av flere som har lest masse til privatisteksamen, men har fått 2 eller 3. Kommer helt an på oppgaven, hvordan du avgrenser presentasjonen din, enten er du maks uheldig eller heldig med sensorene og lær deg å se sammenhenger. Noen sensorer liker detaljer og noen liker sammenhenger. Hvis du skal ha eksamen i Trondheim så er det litt russisk rullet, har veldig mye å si hvordan sensorer du får på eksamen. Noen er litt rund i kantene, og andre kan være veldig strenge. Hilsen ei som har tatt mange privatisteksamener 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå