AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #1 Del Skrevet 2. mai 2019 Alle tennene mine er ødelagte. Kan tennene mine bli reparert av seg selv hvis jeg er flink med tannhygienen (tanntråd, tannbørste og munnskyllevann) morgen og kveld. Spiser faste måltider og bare mat som ikke er skadelig for tennene? Eller vil tennene mine alltid være ødelagte? Er det noen her som har erfaring med tannbehandling i utlandet? Hvor anbefaler dere å reise? Hvor mye måtte dere betale og hvor store var skadene? Hilsen en med problemer! Anonymkode: 81729...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #2 Del Skrevet 2. mai 2019 I dag morges blødde jeg også kjempe masse fra munnhulen uten at jeg vet hvor dette blodet kom fra. Blodet var fersk og tynt og kom ikke fra nesen.. Det var en veldig skummel opplevelse synes jeg, men det ga seg raskt. Anonymkode: 81729...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #3 Del Skrevet 2. mai 2019 Jeg er den som startet tråden under. Tenner kan ikke reparere seg selv og du bør søke hjelp så fort som mulig. Gjør det nå så du unngår mer skader. Jeg lot være å gå til tannlege på noen år og derfor måtte jeg trekke en forjeksel. Utrolig kjipt og unner ikke deg det samme. Anonymkode: 80d21...08f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #4 Del Skrevet 2. mai 2019 Kom deg til tannlegen. Skyldes blødning og tenner sykdom så betaler NAV for det. Men da må du først til tannlegen å få en diagnose Du kan ikke reparere tennene selv. Anonymkode: 82404...40c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #5 Del Skrevet 2. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er den som startet tråden under. Tenner kan ikke reparere seg selv og du bør søke hjelp så fort som mulig. Gjør det nå så du unngår mer skader. Jeg lot være å gå til tannlege på noen år og derfor måtte jeg trekke en forjeksel. Utrolig kjipt og unner ikke deg det samme. Anonymkode: 80d21...08f Min søster måtte operere ut en stor byll fra kjevebenet fordi hun drøyde tannlegen for lenge. Så ut som elefantmannen og hadde ville smerter. Anonymkode: 82404...40c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #6 Del Skrevet 2. mai 2019 NEI! Tennene repareres på ingen måte selv, ikke blir reparasjonene billigere om du venter heller. Oppsøk en tannlege for en sjekk og et prisoverslag! Anonymkode: 4e427...118 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #7 Del Skrevet 2. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min søster måtte operere ut en stor byll fra kjevebenet fordi hun drøyde tannlegen for lenge. Så ut som elefantmannen og hadde ville smerter. Anonymkode: 82404...40c Men tennene var fine ellers? Anonymkode: 80d21...08f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #8 Del Skrevet 2. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men tennene var fine ellers? Anonymkode: 80d21...08f Nei. De trykket puss ut av ett hull i midten av en jeksel. Nå har hun nesten ikke noen jeksler igjen. Operert ut resten. Anonymkode: 82404...40c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #9 Del Skrevet 2. mai 2019 Små hull kan stoppes ved nøye puss og fluor, men de vokser ikke akkurat ut igjen, nei. Anonymkode: 01841...893 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 2. mai 2019 #10 Del Skrevet 2. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skyldes blødning og tenner sykdom så betaler NAV for det. Men da må du først til tannlegen å få en diagnose ¨Rådet¨ over hadde jeg tatt med s t o r e forbehold... Tror reglene er skrudd til, og vet det ikke var noen automatikk i det... OM Du har en kul tannlege, -OG en fastlege som skriver en legeattest ihht. NAV¨s standard, -kan du ha flax... Men det sitter langt inne. a. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #11 Del Skrevet 2. mai 2019 Små hull kan repareres med fluor og generell god munnhygiene. Så det spørs hva du legger i ødelagte tenner. Anonymkode: 75b1e...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #12 Del Skrevet 2. mai 2019 Jeg har nok ikke krav på å få det dekket, dette er egenforskyldt da jeg slet med depresjon og overspising samt veldig dårlig hygiene (som dessverre gikk utover tannhygienen også), det gikk mange uker under dynen uten at jeg tenkte på å røre tannbørsten engang. Jaja, synd. Må bare begynne å spare! Anonymkode: 81729...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 2. mai 2019 #13 Del Skrevet 2. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: da jeg slet med depresjon og overspising samt veldig dårlig hygiene (som dessverre gikk utover tannhygienen også) Dette er nettopp fakta som evt. må med i legeattest... Ikke hatt mulighet til å ivareta tann-helse. Serr, prat med lege, tannlege og NAV. Er noe hærk, men hvorfor ikke prøve... Ønsker deg lykke til. a. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #14 Del Skrevet 2. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nok ikke krav på å få det dekket, dette er egenforskyldt da jeg slet med depresjon og overspising samt veldig dårlig hygiene (som dessverre gikk utover tannhygienen også), det gikk mange uker under dynen uten at jeg tenkte på å røre tannbørsten engang. Jaja, synd. Må bare begynne å spare! Anonymkode: 81729...d7b Men hva er problemet? Rotfyllinger? Anonymkode: 80d21...08f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #15 Del Skrevet 2. mai 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nok ikke krav på å få det dekket, dette er egenforskyldt da jeg slet med depresjon og overspising samt veldig dårlig hygiene (som dessverre gikk utover tannhygienen også), det gikk mange uker under dynen uten at jeg tenkte på å røre tannbørsten engang. Jaja, synd. Må bare begynne å spare! Anonymkode: 81729...d7b Da er det jo på grunn av sykdom og da får du mest sannsynlig dekket. Dra til tannlegen! at du blør tyder på betennelse i tannkjøttet og det må du få behandlet før det forverrer seg. Anonymkode: 29f6f...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #16 Del Skrevet 2. mai 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min søster måtte operere ut en stor byll fra kjevebenet fordi hun drøyde tannlegen for lenge. Så ut som elefantmannen og hadde ville smerter. Anonymkode: 82404...40c Man kan faktisk også få betennelse på hjertet av betennelse i munnen. Betennelse i munnen øker risiko for blant annet hjerteinfarkt og hjerneslag. Anonymkode: 4217e...e12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #17 Del Skrevet 2. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nok ikke krav på å få det dekket, dette er egenforskyldt da jeg slet med depresjon og overspising samt veldig dårlig hygiene (som dessverre gikk utover tannhygienen også), det gikk mange uker under dynen uten at jeg tenkte på å røre tannbørsten engang. Jaja, synd. Må bare begynne å spare! Anonymkode: 81729...d7b Hvis mangel av egenomsorg pga av depresjon el. Er tilstede og du har hatt jevnlig kontakt med psyk sykepleier eller psyk så kan du gå til nav og be om å få sendt en søknad til fylket for å få dekket utgifter til tannbehandling Anonymkode: ed266...f7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #18 Del Skrevet 2. mai 2019 Du kan forresten søke om økonomisk sosialhjelp når du har fått en overslag fra tannlege. Anonymkode: ed266...f7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #19 Del Skrevet 2. mai 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nok ikke krav på å få det dekket, dette er egenforskyldt da jeg slet med depresjon og overspising samt veldig dårlig hygiene (som dessverre gikk utover tannhygienen også), det gikk mange uker under dynen uten at jeg tenkte på å røre tannbørsten engang. Jaja, synd. Må bare begynne å spare! Anonymkode: 81729...d7b Da kan du faktisk ha krav på å få mye av det dekket. Anonymkode: 07d37...149 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #20 Del Skrevet 2. mai 2019 Er det betennelse i tannkjøtt/kjevebein om smertene «lindres» når man presser tenna hardt sammen? Hatt helt sykt vondt i kjevebeinet oppe og nede i 3 uker nå. I tillegg, får man dekt tannlege regning om man tjener vanvittig dårlig (langt under fattigdomsgrensa i Norge)? Håper noen kan svare meg selvom jeg ikke er TS 😅 Anonymkode: eb4a5...21e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå