AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #1 Skrevet 2. mai 2019 Jeg er snart "inbetween jobs" og skal jobbe i min nåværende stilling frem til 18. august. På denne tiden skal jeg forhåpentligvis begynne på videre studier (mastergrad) og ønsker meg en relevant jobb ved siden av studiene. Det er veldig lite stillinger utlyst i den bransjen jeg er i, så jeg tenker å sende ut åpne søknader til en del bedrifter. Jeg trenger ikke nødvendigvis en 100% stilling, og håpet er å få en vikarstilling/ekstrahjelpstilling for å få erfaring og noen kroner ved siden av studier. Spørsmålet er bare når jeg burde begynne å sende inn søknader når jeg ønsker å begynne i starten av september. Jeg tenker at det kanskje blir litt for tidlig nå, og er redd de skal legge den til sides for senere og så glemme meg. Samtidig er jeg redd de vil fylle opp eventuelle stillinger før jeg rekker å sende inn søknad. Hva ville dere gjort? Begynt nå, eller ventet litt? Anonymkode: 0a3a0...3a7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #2 Skrevet 2. mai 2019 Begynn nå. De fleste andre søkere har uansett mellom 3-6mnd oppsigelsestid. Anonymkode: ec314...b16
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #3 Skrevet 2. mai 2019 Tre måneder før er overhodet ikke for tidlig. Som nevnt over, det er helt vanlig at søkere ikke kan begynne før det er gått 3 mnd. Så om du kan begynne i august, bør du begynne å søke nå med en gang. Anonymkode: 912c2...877
Em_Ma Skrevet 2. mai 2019 #4 Skrevet 2. mai 2019 ville begynt i Januar...Mange selskaper åpner også stillinger i Oktober/November med oppstart i September.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå