AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #21 Del Skrevet 2. mai 2019 Ja nei altså.... så lenge systemet ikke er optimalt laget for deg, så får du bare forholde deg til hvordan det fungerer i dag. Og aldri bestille time på mandager, evt ombestille så fort som mulig hvis du får tildelt en mandagstime. Legen er travel, du er travel, mange andre er travle. Lykke til. Anonymkode: d153d...575 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #22 Del Skrevet 2. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da trenger du vel strengt tatt ikke den legetimen. Hvis du ikke klarer å avbestille innen fristen så har du bare godt av å betale gebyr. Anonymkode: a1716...6ad Hva med å se hva man har svart på..? Selvsagt avbestiller man innen fristen.. svaret var til den som ikke klarte å finne på en eneste grunn til at noen skulle ha behov/lyst til å avlyse en legetime. Anonymkode: 97be2...b5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #23 Del Skrevet 2. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva med å se hva man har svart på..? Selvsagt avbestiller man innen fristen.. svaret var til den som ikke klarte å finne på en eneste grunn til at noen skulle ha behov/lyst til å avlyse en legetime. Anonymkode: 97be2...b5a Hva med å se hva tråden dreier seg om...? Anonymkode: a1716...6ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #24 Del Skrevet 2. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Første gang man må ta influensavaksine, må den tas hos legen. Da må man ha time. Anonymkode: 97be2...b5a Den sette jo ikke av legen. Men man må sitte på venteværelset i 20-30 min etterpå. Det skal altså være en lege tilgjengelig. Trenger ikke time for sånt hos min lege. Uavhengig om det er første eller 20 gang man tar vaksinen. Jeg har forøvrig avbestilt mandagstimer tidlig mandags morgen. Det var hos fastlegen, ikke noe problem. Anonymkode: b50f5...dce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #25 Del Skrevet 2. mai 2019 Jeg ser liksom ikke hvordan dette er et problem noen gang. Hvis man selv eller barna er syk på torsdag bestiller man da ikke legetime til mandag? Jeg drar på legevakta om jeg må, venter ikke på time til det har gått over. Og det å si at det dukker opp noe viktig på jobb på fredag ettermiddag - da gir man beskjed til legen med en gang. Og hvis det er så utrolig utfordrende med legetime på mandager - da får man bestemt gi beskjed om at mandagstime ikke passer. Dette med mens og celleprøve - opplevd det selv, slapp selvfølgelig å betale. Men skjønner jo at man må det om man til stadighet avlyser timer.. Anonymkode: 2ba8d...000 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #26 Del Skrevet 2. mai 2019 Her er hva som står i brevet mitt fra Akersykehus. Du trenger dermed ikke å betale for å ikke ha møtt på mandager hvis du melder i fra innen kl 10.00. Anonymkode: bce8c...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 3. mai 2019 #27 Del Skrevet 3. mai 2019 Jeg sliter veldig med å forstå deg, TS. Jeg har ALDRI avbestilt en legetime. Jeg har riktignok flyttet lege-/tannlege-/mammografitimer/osv som kommer på ugunstig tidspunkt når timen oppstår. Jeg forstår selvsagt at sykt barn kan oppstå i løpet av en helg og at det syke barnet ikke alltid kan dras med til legen. Det jeg ikke forstår er at en helgetur oppstår så brått at du ikke rekker å avbestille i tide. Hvis det er saken - hvis det ikke er saken skjønner jeg ikke at det har noe med problemstillingen mandagstimer å gjøre. Jeg flyr riktignok ikke til legen for hver minste lille ting heller så når jeg har bestilt time eller fått time til kontroll så ønsker jeg å få brukt den timen. Da vil det også være slik at arbeidsgiver får beskjed om at timen må prioriteres. Riktignok står alle slike avtaler i min jobb kalender slik at møter kan legges utenom, og jeg blir også respektert på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #28 Del Skrevet 3. mai 2019 Som @Blondie65 sliter jeg også med å forstå TS. Med unntak av akuttime, som man får på dagen, blir gjerne legetimer satt opp 2-6 uker i forveien, og timen er da satt opp av en grunn. Eller er det slik at man bestiller legetime for sikkerhets skyld når man f.eks begynner å snufse litt, og heller avbestiller hvis det viser seg at den ikke var nødvendig, det var bare en enkel forkjølelse som gikk over av seg selv? Det forklarer i så fall hvor før det er så lang ventetid på mange legekontor i landet Anonymkode: c18fc...fea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #29 Del Skrevet 4. mai 2019 On 5/2/2019 at 10:05 AM, missmcbeal said: Så ikke bestill timer på mandager da. Problem solved. Det er nok mange som har mer behov for timer som ikke har så mye rart som dukker opp som forhindrer dem. Hos oss kan vi forresten bestille og avbestille timer på nettet, jeg er litt usikker, men siden det er antall timer det går på så tror jeg det går å avbestille i helgen og man slipper å betale, det sørger systemet for. Kanskje dette er en løsning for deres legekontor. Regelen er 24 timer før tror jeg. Det siste du iallfall bør gjøre er å ikke si ifra og bare la være å møte opp. Dette er veldig dårlig gjort mot alle andre som ringer inn den dagen og hadde hatt behov for en time på dagen, men ikke får det, fordi det er fullt. Når man ser hvor lang ventetid det er hos legen og forsinkelser så er det iallfall forkastelig at tid blir brukt på å sette av tid til en pasient som ikke dukker opp. Edit: Sjekket nå, det står at timen må avbestilles innen 24 timer på virkedager mandag-fredag, så da går det ikke i helga heller. Hjelper ikke å ringe å si fra npr timen er kl 8 og telefonen åpner 9. Legekontorene birde ha systemer som gjorde det mulig å gi melding om at man ikke kommer. Anonymkode: 74c28...67a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå