Gå til innhold

Uv drakt eller solkrem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt drakt! Brukte det på mine lyshudede barn opp til ti års alder (med lov til vanlig badedrakt på ettermiddagen/kvelden mv i senere år) når vi var i sydlige strøk.

Anonymkode: 8895d...310

10 år!? 

Anonymkode: a43de...cb9

• Liker 5
AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10 år!? 

Jeg ble så solbrent at jeg fikk blemmer da jeg var i "syden" som tiåring... selv med faktor 50. Om man har barn som er veldig følsomme for sol, så er det da bedre å bruke drakt enn at de får brannskader.. 

Anonymkode: 6bb87...a30

• Liker 7

Annonse

AnonymBruker

Min mann har typisk lys nordisk hud og det har også våre to barn, så både 6 åringen bruker uv trøye fra polar o pyret og 1 åringen skal ha uv drakt. Vi har vært fornøyd med polar o pyret og har brukt det siden eldste var 1 år og på sin første solferie. Minn mann har også kjøpt seg uv trøye så det er ikke bare for barn altså. Kjøper også uv hatt derfra som henger ned på nakken. Har også hatt uv klær fra molo og reima og vært like fornøyd med de. Men smører alltid hele kroppen først uansett med solkrem med høy solfaktor. 

Anonymkode: ba9e7...57f

Annonse

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

10 år!? 

Jeg har to stk i den alderen og de har selv bedt å få uv-skjorte til sommeren. Ikke har de lettbrent hud heller. Draktt krever mindre smøring.

Anonymkode: 7ac1b...b73

• Liker 3
AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

UV drakt for å beskytte utsatte skuldre og ha høy terskel for mye bading.

Og La Roche Posay sin barnekrem/gel for fuktig hud. (Den med bilde av barn som leker i vann) Dyr, men fantastisk!

Anonymkode: ecd6d...ef2

er du klar over hva denne kremen inneholder??? 

Anonymkode: aff0c...cfd

Annonse
AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

er du klar over hva denne kremen inneholder??? 

Anonymkode: aff0c...cfd

Nei, hva inneholder den som ikke er bra?

Den selges på apotek og er rettet mot barn. Jeg ville tro den er ca 1000 ganger bedre å smøre barna med enn for eksempel Nivea sine barnesolkremer?

Anonymkode: ecd6d...ef2

• Liker 1
AnonymBruker

Uten tvil UV-drakt, solhatt og solkrem der drakta ikke dekker + være i skyggen mesteparten av dagen. Så små barn bør ikke utsettes for sterk sydensol.

Vi har Cliniderm barnesolkrem, da den som regel får grønt smilefjes i tester der de ser etter skadelige stoffer. Det beste er jo å ikke smøre på masse kjemikalier på babytiden, men solkrem er viktig for å unngå farlige senskader, f.eks. hudkreft.

Anonymkode: af358...432

• Liker 5
AnonymBruker

Bare sånn til info, noen solkremer med fysisk filter kan irritere barn med sensitiv hud. Søsteren min har lys og sensitiv hud, hvor huden begynte å boble under disse kremene.. Huden fikk jo ikke luft 

Anonymkode: f7a8d...69c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...