Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er deres utfordringer i hverdagen? Hva har gått bedre enn forventet? Tips og råd for andre i samme situasjon😊

jeg bor i en bonusfamilie der vi begge har en fra tidligere. Barna digger hverandre, så det har gått overraskende bra. 

Men jeg sliter med å takle forholdet mellom min kjæreste og hans x. Er mye mer kontakt enn jeg trodde skulle være nødvendig. 

Er så få info og bøker om dette temaet, så derfor jeg starter denne tråden. Eller kjenner du til noe

Anonymkode: 1b827...fc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriver gjerne pm med deg😉

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, oslojente1980 skrev:

Ja send meg gjerne en mld😀

AnonymBruker
Skrevet

Ikke la sjalusien din ødelegge for stebarnet. Jeg forstår ikke hvorfor man flytter sammen med noen med barn fra før når man ikke har tilitt til vedkommende 

Anonymkode: d6dc1...2c4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke la sjalusien din ødelegge for stebarnet. Jeg forstår ikke hvorfor man flytter sammen med noen med barn fra før når man ikke har tilitt til vedkommende 

TS her 

jeg har ikke sagt at dette går utover barnet, noe det ikke gjør. Må vel være lov til å be om råd og utveksle historier uten å være en slem bonusmamma. 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, oslojente1980 skrev:

Jeg får ikke sendt deg mld, fordi du er anonym. Du kan sende meg en pm😁

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type kontakt mellom din kjæreste og X er det du reagerer på?

Du må nesten snakke med kjæresten din om det blir så mye at du føler deg usikker. Det er fint for barnet/barna om de har god kontakt, men alt innenfor rimelighetens grenser tenker jeg.

Jeg og min X har endel kontakt. Sender snapper av barna og noen meldinger (om barna). Kan be hverandre inn når vi henter/leverer eller er innom med ting. Men denne kontakten har jeg også med hans kjæreste, som er en super bonusmamma. Håper (og tror faktisk!) hun hadde sagt fra om det ble for mye. 

Anonymkode: 674b3...2b4

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes du er for mye ?

Jeg var i samme situasjon som deg. Kjenner igjen følelsene.. er så vondt. 

Vi har vært mange-mange runder på fam.kontoret. og vurdert å gå mange ganger. Det ble mye bedre når barna ble større og kontakten avtok. Gode tanker og klemmer fra meg 

Anonymkode: cb29a...199

Skrevet

Hvorfor er det negativt å ha god relasjon med sitt barns andre forelder? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er rett å slett sånne som deg som ødelegger samarbeidet mellom foreldre. 

La de ha den kontakten de føler de behøver,de har tross alt barn sammen.

jeg og barnefar hadde en grei relasjon helt til den sjalu og usikre bonus mamman til barna nektet han å snakke med meg så lenge han ikke svarte frekt og spydig. 

Viktig for alle parter at man kan snakke sammen å ha en god relasjon.

Anonymkode: b67a1...84b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
På 2.5.2019 den 9.04, AnonymBruker skrev:

TS her 

jeg har ikke sagt at dette går utover barnet, noe det ikke gjør. Må vel være lov til å be om råd og utveksle historier uten å være en slem bonusmamma. 

Det går jo absolutt ut over ungen at du prøver å ødelegge samarbeidet deres. Det funker jo tydeligvis for de. Så hvorfor prøve å fikse noe som ikke er øde? Spesielt når årsaken er deg og din manglende tilitt til mannen din.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det går jo absolutt ut over ungen at du prøver å ødelegge samarbeidet deres. Det funker jo tydeligvis for de. Så hvorfor prøve å fikse noe som ikke er øde? Spesielt når årsaken er deg og din manglende tilitt til mannen din.

*ødelagt 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge kontakten handler om barnet, ser jeg ikke problemet. Du har vel også kontakt med ditt barns far? 

Anonymkode: 9b234...ada

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er rett å slett sånne som deg som ødelegger samarbeidet mellom foreldre. 

La de ha den kontakten de føler de behøver,de har tross alt barn sammen.

jeg og barnefar hadde en grei relasjon helt til den sjalu og usikre bonus mamman til barna nektet han å snakke med meg så lenge han ikke svarte frekt og spydig. 

Viktig for alle parter at man kan snakke sammen å ha en god relasjon.

Uenig med deg. 

Å ha barn betyr ikke at man har et frikort til å beholde hva man vil fra fortidens forhold- og slippe å ta hensyn til nåværende kjæreste.

Unødig kontakt bør kuttes ut- ellers får man forbli singel.

Det er sånne som deg- som holder på ex’n som skaper bonushelvete - ikke slike som TS

Anonymkode: 84692...657

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uenig med deg. 

Å ha barn betyr ikke at man har et frikort til å beholde hva man vil fra fortidens forhold- og slippe å ta hensyn til nåværende kjæreste.

Det er sånne som deg- som holder på ex’n som skaper bonushelvete - ikke slike som TS

Du får lov å være uenig med meg.

men jeg kjenner flere som har en god relasjon til både eksen sin og bonusforelder,dette må da vell være det beste for barna? 

Ikke at man skal være uvenner og overse hverandre kun fordi at man vil vise ny partner at man fortsatt ikke har følelser for eksen? Høres bare idiotisk ut spør du meg.

da bør man gå i seg selv å tenke etter om hva som betyr noe.

voksne folk som har valgt å få barn sammen bør også uavhengig av ny partner kunnet oppføre seg seg mot hverandre og ha en så god relasjon som mulig for barnas del.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får lov å være uenig med meg.

men jeg kjenner flere som har en god relasjon til både eksen sin og bonusforelder,dette må da vell være det beste for barna? 

Ikke at man skal være uvenner og overse hverandre kun fordi at man vil vise ny partner at man fortsatt ikke har følelser for eksen? Høres bare idiotisk ut spør du meg.

da bør man gå i seg selv å tenke etter om hva som betyr noe.

voksne folk som har valgt å få barn sammen bør også uavhengig av ny partner kunnet oppføre seg seg mot hverandre og ha en så god relasjon som mulig for barnas del.

Hvorfor er du så veldig sikker på at det er den nye kjæresten som er problemet til deres samarbeid?

Jeg vil si det er en mellom ting. Det er viktig å ha en god tone med eksen som man har barn med, at det går an å prate sammen om ting som gjelder barnet på en ryddig og ordentlig måte. Men det er slutt, dere funket ikke sammen, så å holde kontakt om noe annet enn det som gjelder ungen, blir feil for de aller fleste. 

Anonymkode: 3711c...90f

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uenig med deg. 

Jeg er veldig uenig. Hvis jeg skulle blitt sammen med en mann som hadde barn fra før ville det vært en forutsetning at han hadde et godt forhold til barnets mor, fordi jeg ikke ønsker å leve i et forhold der jeg/min relasjon ødelegger for et barn. Selv om foreldrene ikke lenger er sammen vil de alltid ha et barn sammen, og det er viktig for barnet at foreldrene kommer overens. Det å ta vare på relasjonen barnets andre forelder, er indirekte også å ta vare på barnet. Det er fult mulig å ha et vennskapelig forhold med en eks. 

Anonymkode: 8a215...d9b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er en familie hvor han har en fra før også har vi to sammen. Han og eksen har alltid hatt et godt forhold og hun og jeg er gode venner. Vi ble sammen da datteren hans var 1 år og de første 3 årene hjalp det veldig for henne at vi hadde det gode forholdet alle tre. Hun ville ha oss alle der ved spesielle anledninger og ville gjerne ringe mamma å fortelle om det hadde skjedd noe spesielt i barnehagen den dagen eller omvendt.

Da vi fikk fellesbarn var eksen og datteren de første som kom og besøkte oss på sykehuset. 

For meg hadde det vært uaktuelt å bli sammen med noen som hadde barn dersom de ikke hadde et godt forhold til eksen.

Anonymkode: 0ccd7...499

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...