AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #1 Del Skrevet 2. mai 2019 Jeg har fått en merkelig og intens kløe over hele kroppen, det er over alt, men mest på overkroppen og spesielt på nederste del av mage, brystene og brystet og rygg. Klør ikke i ansiktet eller hodebunn, ikke veldig mye på armene men litt. Når jeg klør på det så er det akkurat som om det sitter igjen en slags prikking eller svie eller noe. Jeg har ikke utslett av noe slag, huden ser helt fin ut og er ikke tørr, jeg har prøvd med fuktighetskrem for sikkerhtsskyld men det klør like mye. Jeg har akkurat tatt en fullstenig helsesjekk og har ikke blodmangel, ikke mangel på vitaminer, fint kolesterol og stoffskifte, jeg føler meg fullstendig frisk, ingenting i veien bortsett fra at jeg har stresset sinnsykt den siste uken, det var rett etter at stresset begynte å rævkjøre meg at kløen kom. Våknet faktisk dagen etter stresshelvettet tok meg med en stor svettedam på brystet! Aldri opplevd nattesvette før. Jeg har hatt denne type kløe før, men husker ikke om jeg var stressa da. Hva kan dette være? Anonymkode: 7d124...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #2 Del Skrevet 2. mai 2019 Kan nok være stres.. Ps har du byttet evt vaskepulver, d kan være allergi??? Anonymkode: d6471...0b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #3 Del Skrevet 2. mai 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan nok være stres.. Ps har du byttet evt vaskepulver, d kan være allergi??? Anonymkode: d6471...0b0 Tviler på at det er noe alergi, har jo hatt denne kløen før en gang for lenge siden og det er jo ingen merker på huden. Ikke rød engang, helt normalt utseende, blir bare rødt litt etter jeg har klødd på det selbfølgelig. Anonymkode: 7d124...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #4 Del Skrevet 2. mai 2019 Sånn har jeg det også, bare hele tiden, stresset eller ikke. Jeg fikk for mange år siden diagnosen kronisk elveblest. Det er jo ikke riktig, for jeg har ikke utslett, men det klør noe fryktelig. Men allergitabletter holder det unna, nå er jeg i en dårlig periode og bruker to forskjellige typer for å holde det unna. Når jeg klør så kan det se ut som om noen har pisket meg, det blir skikkelige røde striper som kan hovne opp. Jeg har områder på kroppen som jeg ikke tillater meg selv å klø på, for det gir seg ikke. Innside av lårene og magen er absolutt verst og når jeg ikke klarer å stoppe og dagene går, da kan det komme elveblest lignende vabler. Men ikke før. Jeg har aldri funnet ut hva som er årsaken og jeg har tatt masse tester. Så da forebygger jeg med allergitabletter. Anonymkode: b3e42...42b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #5 Del Skrevet 3. mai 2019 På 2.5.2019 den 14.46, AnonymBruker skrev: Sånn har jeg det også, bare hele tiden, stresset eller ikke. Jeg fikk for mange år siden diagnosen kronisk elveblest. Det er jo ikke riktig, for jeg har ikke utslett, men det klør noe fryktelig. Men allergitabletter holder det unna, nå er jeg i en dårlig periode og bruker to forskjellige typer for å holde det unna. Når jeg klør så kan det se ut som om noen har pisket meg, det blir skikkelige røde striper som kan hovne opp. Jeg har områder på kroppen som jeg ikke tillater meg selv å klø på, for det gir seg ikke. Innside av lårene og magen er absolutt verst og når jeg ikke klarer å stoppe og dagene går, da kan det komme elveblest lignende vabler. Men ikke før. Jeg har aldri funnet ut hva som er årsaken og jeg har tatt masse tester. Så da forebygger jeg med allergitabletter. Anonymkode: b3e42...42b Har du noen perioder der du ikke klør da? Anonymkode: 7d124...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #6 Del Skrevet 3. mai 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noen perioder der du ikke klør da? Anonymkode: 7d124...7ae Bare når jeg tar allergimedisiner. Uten så klør jeg så fort den går ut. Sånn har det vært i mange år, har vel hatt det i nesten 25 år nå. Anonymkode: b3e42...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hentacruel Skrevet 3. mai 2019 #7 Del Skrevet 3. mai 2019 Mye sitter i hodet og helsesjekken bekrefter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #8 Del Skrevet 4. mai 2019 21 timer siden, Hentacruel skrev: Mye sitter i hodet og helsesjekken bekrefter det. Herregud. Nei det klør faktisk ekstremt, det sitter ikke i hode. Det skjer hver gang jeg går ned litt i vekt og lurer på om det er grunnen... Anonymkode: 7d124...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #9 Del Skrevet 4. mai 2019 Det kan være allergi mot husstøvmidd. Jeg har hatt det i 25 år og tar allergitabletter daglig. Det hjelper. Anonymkode: 4a95c...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #10 Del Skrevet 4. mai 2019 Jeg får kløe på kroppen hvis jeg ikke er nøye med hvilken sjampo og andre hår-produkter jeg bruker, klør spesielt på korsryggen/øverst på baken siden jeg bøyer meg bakover når jeg vasker håret. Anonymkode: e0d3b...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripshagen Skrevet 4. mai 2019 #11 Del Skrevet 4. mai 2019 Skift sengetøy, bruk nøytralt vaskepulver, stress ned. Hvis ikke det funker så tipper jeg det er en psykosomatisk reaksjon på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #12 Del Skrevet 4. mai 2019 1 time siden, Ripshagen skrev: Skift sengetøy, bruk nøytralt vaskepulver, stress ned. Hvis ikke det funker så tipper jeg det er en psykosomatisk reaksjon på noe. Hva vil psykosomatisk reaksjon bety? Anonymkode: 7d124...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #13 Del Skrevet 4. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva vil psykosomatisk reaksjon bety? Anonymkode: 7d124...7ae Google er et trykk unna...men; Psykosomatisk brukes som en overordnet betegnelse for hvordan psykologiske forhold påvirker normale biologiske prosesser (biologisk psykologi), og eventuelt hvordan psykologiske forhold påvirker sykdomsprosesser eller utløser sykdom (psykobiologi). Kroppens reaksjoner på psykologiske belastninger (stressteori, aktivering) og samvariasjon mellom ulike personlighetstrekk og biologisk funksjon (fysiologi) er sentrale elementer. Anonymkode: fae09...397 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #14 Del Skrevet 4. mai 2019 2 timer siden, Ripshagen skrev: Skift sengetøy, bruk nøytralt vaskepulver, stress ned. Hvis ikke det funker så tipper jeg det er en psykosomatisk reaksjon på noe. Så alt legen ikke kan forklare er psykosomatisk? Anonymkode: b3e42...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hentacruel Skrevet 5. mai 2019 #15 Del Skrevet 5. mai 2019 23 hours ago, AnonymBruker said: Herregud. Nei det klør faktisk ekstremt, det sitter ikke i hode. Det skjer hver gang jeg går ned litt i vekt og lurer på om det er grunnen... Anonymkode: 7d124...7ae Det er bare psykisk og vektnedgangen har ikke noe med det annet enn at det gjør deg stresset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #16 Del Skrevet 5. mai 2019 Våkner du på natta av kløe? Våkner du med klømerker? Hvis du gjør det er det større sannsynlighet for at det er noe fysisk. Hvis du ikke klør i søvne er det større sannsynlighet for at det er psykogent. Anonymkode: e6a7f...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. mai 2019 #17 Del Skrevet 5. mai 2019 Er det sesongbetont? Jeg klør mer i allergisesongen enn ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #18 Del Skrevet 5. mai 2019 4 timer siden, Hentacruel skrev: Det er bare psykisk og vektnedgangen har ikke noe med det annet enn at det gjør deg stresset. Nei vektnedgang gjør meg glad. Anonymkode: 7d124...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hentacruel Skrevet 5. mai 2019 #19 Del Skrevet 5. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei vektnedgang gjør meg glad. Anonymkode: 7d124...7ae Men matunderskuddet takler du ikke og derfor klør du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #20 Del Skrevet 5. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Våkner du på natta av kløe? Våkner du med klømerker? Hvis du gjør det er det større sannsynlighet for at det er noe fysisk. Hvis du ikke klør i søvne er det større sannsynlighet for at det er psykogent. Anonymkode: e6a7f...9cd Nei, våkner ikke av det, men når jeg våkner så er det første jeg kjenner kløe. Men jeg våkner aldri av noe. Jeg har hatt kikhoste og lungebetennelse og nesten hostet på meg ribbeinsbrudd, oppkast og besvimelse dagen lang uten å hoste i det heletatt imens jeg sover. Anonymkode: 7d124...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå