AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #1 Skrevet 1. mai 2019 er det f.eks greit å bruke en fin bukse og en skjorte? Anonymkode: c2087...589
Djungelvrål Skrevet 1. mai 2019 #2 Skrevet 1. mai 2019 Helt innafor. Alt er vel egentlig lov utenom sneakers/joggesko og olabukse. De fleste har en penere bukse eller en kjole de kan slenge på seg.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #3 Skrevet 1. mai 2019 Gidder ikke å pynte meg på 17mai jeg😊 Anonymkode: e5aa2...929
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #4 Skrevet 2. mai 2019 Om man skal ut på 17. mai så pynter man seg. Om det betyr pen bukse, skjorte og jakke eller dress er ikke så viktig. Det viktige er at man kler seg for å gjøre stas på dagen og det den symboliserer Når det er sagt så kjenner jeg at jeg blir litt skuffet over alle trådene som forteller om at 17. mai har blitt en slags "SE PÅ MEG!" dag hvor det tydeligvis defineres skape skiller på folk etter hva de har pyntet seg med! Den dagen millionærfruen i nabohuset blir sett ned på og omtalt som "fattig" eller "stusslig" fordi hun kommer i sin nye Chanel drakt istedet for i bunad fra Bø, den dagen er jeg fristet til å gi opp norske kjerringer fullstendig. Så sier jeg det fordi det faktisk finnes sånne dameforeninger som bruker tiden sin på sladder og til å bygge fordommer og baksnakke. De kjerringene bygger sin såkalte stilling og status på innholdet i klesskapet, og de har gjennom de siste 10-15 årene lagt sin elsk på bunaden. Anonymkode: 090fc...908
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #5 Skrevet 2. mai 2019 Helt innafor å være pyntet uten at det innebærer bunad, dress, eller andre veldig dyre/upraktiske ting. Anonymkode: a9508...7cd
Antoinette Skrevet 2. mai 2019 #6 Skrevet 2. mai 2019 Ja man pynter seg/kler seg pent på 17. Mai. Dette vil jeg tro de fleste oppegåemde mennesker fra vanlige familier er lært opp til fra barnsben av. Møkkete jeans og samme slitne hettegenseren på nasjonaldagen er rett og slett ikke ok. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #7 Skrevet 2. mai 2019 Du trenger ikke bunad eller dress, men det er fint å pynte seg litt. Og gjør det smakfullt. Jeg syns jeans og t-skjorte er bedre enn superkorte kjoler og pupper på utstilling Anonymkode: 1976d...940
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #8 Skrevet 2. mai 2019 Jeg får ikke brukt bunaden i år, så jeg skal gå med en finere litt sommerlig kjole istedet. Hva folk sier om det driter jeg i 🤪 Anonymkode: 0a279...e97
sofie777 Skrevet 2. mai 2019 #9 Skrevet 2. mai 2019 Min bunad har krympet veldig siden jeg fikk den for 28 år siden, så en pen kjole eller topp og skjørt blir det, avhengig om jeg er alene eller sammen med noen. (Savner å bruke bunad, særlig siden ingen har den, særlig ikke her. Men sånn er livet (=livmålet))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå