AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #1 Skrevet 1. mai 2019 Jeg blir bekymret over uttalelser fra enkelte om at de mener at det ikke er nødvendig å gå til legen og utredes når man har hallusinasjoner fordi de mener at det er "spøkelser" og "ting mellom himmel og jord" som er forklaringen. Jeg lurer på hvor mange som blir alvorlig syke og eventuelt dør fordi de tror på slikt og ikke kommer seg til lege. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 07524...d9c 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #2 Skrevet 1. mai 2019 I denne tråden er det noen som skriver noe slikt https://forum.kvinneguiden.no/topic/1274688-jeg-så-spøkelser-i-går-ettermiddag/ Anonymkode: 07524...d9c
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #3 Skrevet 1. mai 2019 Sanseforstyrrelser som syns-hallusinasjoner er jo ikke farlige så lenge de ikke er så store at de blokker sikten din når man feks kjører bil. Anonymkode: 186bd...9a8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #4 Skrevet 1. mai 2019 Som regel merker man om man er (fysisk) syk lenge før man begynner å hallusinerer. Jeg har f.eks hjernesvulst, dette ble oppdaget et en lang utredning der jeg hadde symptomer som svimmelhet, kvalme og utmattelse. Jeg har aldri opplevd hallusinasjoner, dersom det skulle skje ville det vært veldig kritisk og et tegn på at tumoren har vokst eller endret form. Psykisk sykdom har jeg ingen erfaring med så det kan jeg ikke uttale meg om. Anonymkode: 446a5...705 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #5 Skrevet 1. mai 2019 Da tenker jeg at disse svarene bør rapporteres inn som helseskadelige råd. Anonymkode: c7158...468 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #6 Skrevet 1. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som regel merker man om man er (fysisk) syk lenge før man begynner å hallusinerer. Jeg har f.eks hjernesvulst, dette ble oppdaget et en lang utredning der jeg hadde symptomer som svimmelhet, kvalme og utmattelse. Jeg har aldri opplevd hallusinasjoner, dersom det skulle skje ville det vært veldig kritisk og et tegn på at tumoren har vokst eller endret form. Psykisk sykdom har jeg ingen erfaring med så det kan jeg ikke uttale meg om. Anonymkode: 446a5...705 Takk for svar og takk for at du deler! Går det bra med deg nå? Det er også mange andre fysiske sykdommer enn hjernesvulst som kan være årsak til hallusinasjoner. For noen av sykdommene er det slik at symptomer kommer brått og for noen sykdommer er det slik at symptomer kommer gradvis over lengre tid. Man kan lese om utredning og forskjellige sykdommer m.m. som kan være årsak til hallusinasjoner her. I tillegg er det bl.a. forskjellige psykiske sykdommer som kan gi hallusinasjoner. Og også sterk b-vitaminmangel kan gi hallusinasjoner. https://www.lommelegen.no/annet/artikkel/hallusinasjoner/69265637 Anonymkode: 07524...d9c
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #7 Skrevet 1. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da tenker jeg at disse svarene bør rapporteres inn som helseskadelige råd. Anonymkode: c7158...468 Takk for svar! Det er jeg enig i. Anonymkode: 07524...d9c
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #8 Skrevet 1. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sanseforstyrrelser som syns-hallusinasjoner er jo ikke farlige så lenge de ikke er så store at de blokker sikten din når man feks kjører bil. Anonymkode: 186bd...9a8 Jo, hallusinasjoner kan være symptom på alvorlig sykdom, og derfor bør man bli utredet av lege. https://www.lommelegen.no/annet/artikkel/hallusinasjoner/69265637 Anonymkode: 07524...d9c 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #9 Skrevet 1. mai 2019 Hvis alle som så spøkelser hadde dødd ville det ikke vært mye folk igjen på planeten. Jeg kan kommunisere telepatisk med dyr, burde jeg gå til fastlegen også før jeg dør av det? Anonymkode: 99fd4...3c1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #10 Skrevet 1. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, hallusinasjoner kan være symptom på alvorlig sykdom, og derfor bør man bli utredet av lege. https://www.lommelegen.no/annet/artikkel/hallusinasjoner/69265637 Anonymkode: 07524...d9c Det vitner om sterk helseangst å gå til legen for litt hallusinasjoner bare fordi det kan være symptom på alvorlig sykdom. Det er mange vanlige symptomer som hodepine, hikking og leamus som kan være symptom på livstruende tilstander men man går da ikke til legen bare fordi man får symptomene en gang i blandt. Anonymkode: 186bd...9a8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #11 Skrevet 1. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1) Hvis alle som så spøkelser hadde dødd ville det ikke vært mye folk igjen på planeten. 2) Jeg kan kommunisere telepatisk med dyr, burde jeg gå til fastlegen også før jeg dør av det? Anonymkode: 99fd4...3c1 1) Hallusinasjoner kan skyldes andre ting enn kun fysiske sykdommer: Enkelte typer psykisk sykdom, sterk b-vitaminmangel, abstinensdelir er noen av de tingene som kan gi hallusinasjoner. https://www.lommelegen.no/annet/artikkel/hallusinasjoner/69265637 2) Telepati har jeg ikke kunnskap om dessverre. Anonymkode: 07524...d9c
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #12 Skrevet 1. mai 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som regel merker man om man er (fysisk) syk lenge før man begynner å hallusinerer. Jeg har f.eks hjernesvulst, dette ble oppdaget et en lang utredning der jeg hadde symptomer som svimmelhet, kvalme og utmattelse. Jeg har aldri opplevd hallusinasjoner, dersom det skulle skje ville det vært veldig kritisk og et tegn på at tumoren har vokst eller endret form. Psykisk sykdom har jeg ingen erfaring med så det kan jeg ikke uttale meg om. Anonymkode: 446a5...705 Nei, det gjør man ikke. Er man på vei inn i en psykose, vet man ikke at man er på vei inn i en psykose. Anonymkode: ebad4...53f
TrekStar Skrevet 1. mai 2019 #13 Skrevet 1. mai 2019 (endret) Jeg og tre andre opplevde det samme fenomenet samtidig i et hus. Det var et spøkelse eller en demon vi så. En sort silhouette i en menneskelignende form. En skikkelse som stod midt i rommet, og som var sortere enn sort. Hvis ikke det paranormale finnes, da må enten vi alle 3 ha hallusinert samtidig, eller vi alle hadde hjernesvults på samme tidspunkt. Vi var heller ikke, alle 3, i samme familie. Så arvelig hjernefeil\sinnsykdom er utelukket. Spøkelser har blitt sett og fortalt om, siden tidenes morgen. Hvorfor vitenskapen ikke vil ta tak i det paranormale, må nesten dem svare for. Det er mye vi mennesker ikke forstår, og vitenskapen hverken vet, eller vil annerkjenne eller innrømme alt. Folk som ikke har opplevd det paranormale, vil alltid avfeie det som galskap, hallusinasjoner o.l. Folk ble sikkert torturert og lobotomert for slikt før, eller brent på bål for hekseri før i tiden. Hvis du mistenker at det faktisk er noe psykisk galt, med en i f.eks familien din, hvis noen sier dem ser noe som andre ikke ser, så må du jaggumeg ta med den det gjelder til legen, slik at personen kan sendes til psykriatisk\nevrologisk vurdering. For alt en vet, så kan det jo være svulst eller noe annet feil. Men finner dem ikke noe galt, så vær forberedt på at det faktisk kan være noe paranormalt personen opplever. Endret 1. mai 2019 av TrekStar
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #14 Skrevet 1. mai 2019 Han her hallusinerer og er syk også da eller? Anonymkode: 99fd4...3c1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #15 Skrevet 1. mai 2019 1 minutt siden, TrekStar skrev: Jeg og tre andre opplevde det samme fenomenet samtidig i et hus. Det var et spøkelse eller en demon vi så. En sort silhouette i en menneskelignende form. En skikkelse som stod midt i rommet, og som var sortere enn sort. Hvis ikke det paranormale finnes, da må enten vi alle 3 ha hallusinert samtidig, eller vi alle hadde hjernesvults på samme tidspunkt. Vi var heller ikke, alle 3, i samme familie. Så arvelig hjernefeil\sinnsykdom er utelukket. Spøkelser har blitt sett og fortalt om, siden tidenes morgen. Hvorfor vitenskapen ikke vil ta tak i det paranormale, må nesten dem svare for. Det er mye vi mennesker ikke forstår, og vitenskapen hverken vet, eller vil annerkjenne eller innrømme alt. Folk som ikke har opplevd det paranormale, vil alltid avfeie det som galskap, hallusinasjoner o.l. Folk ble sikkert torturert og lobotomert for slikt før, eller brent på bål for hekseri før i tiden. Hvis du mistenker at det faktisk er noe psykisk galt, med en i f.eks familien din, hvis noen sier dem ser noe som andre ikke ser, så må du jaggumeg ta med den det gjelder til legen, slik at personen kan sendes til psykriatisk\nevrologisk vurdering. For alt en vet, så kan det jo være svulst eller noe annet feil. Men finner dem ikke noe galt, så vær forberedt på at det faktisk kan være noe paranormalt personen opplever. Dette kan ha skyldtes massesuggesjon (jeg er usikker på om det er det det heter), noe som en i den andre tråden er inne på (at man "ser" noe fordi man tror så sterkt på det). 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og plutselig sier den ene at den ser noe annet, og da ser den andre personen det også - selv om han EGENTLIG ikke gjør det, men han tror det så sterkt. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1274688-jeg-så-spøkelser-i-går-ettermiddag/?page=2&tab=comments#comment-23346714 Anonymkode: 07524...d9c 1
TrekStar Skrevet 1. mai 2019 #16 Skrevet 1. mai 2019 (endret) On 5/2/2019 at 1:12 AM, AnonymBruker said: Dette kan ha skyldtes massesuggesjon (jeg er usikker på om det er det det heter), noe som en i den andre tråden er inne på (at man "ser" noe fordi man tror så sterkt på det). Jeg har før, aldri trodd på spøkelser eller forholdt meg til det. En dag så vi det, helt ut av det blå, uten forvarsel. Endret 17. august 2019 av TrekStar 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #17 Skrevet 1. mai 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: 1) Hallusinasjoner kan skyldes andre ting enn kun fysiske sykdommer: Enkelte typer psykisk sykdom, sterk b-vitaminmangel, abstinensdelir er noen av de tingene som kan gi hallusinasjoner. https://www.lommelegen.no/annet/artikkel/hallusinasjoner/69265637 2) Telepati har jeg ikke kunnskap om dessverre. Anonymkode: 07524...d9c Så jeg hade sterk b-vitaminmangel eller abstinensdelirium (til tross for at jeg aldri tar stoff eller medikamenter) når jeg - følte nærvær av faren min etter han døde - følte nærvær av moren min etter hun døde - så og følte nærvær av hunden min etter hun døde eller jeg var på vei inn i en psykose? Telepati er jo heller ikke bevist av vitenskapen, så da er man vel syk når man kommuniserer telepatisk også da? Anonymkode: 99fd4...3c1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #18 Skrevet 2. mai 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: I denne tråden er det noen som skriver noe slikt https://forum.kvinneguiden.no/topic/1274688-jeg-så-spøkelser-i-går-ettermiddag/ Anonymkode: 07524...d9c Rapporter dem Anonymkode: 161eb...ad2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #19 Skrevet 3. mai 2019 On 5/2/2019 at 12:23 AM, AnonymBruker said: Som regel merker man om man er (fysisk) syk lenge før man begynner å hallusinerer. Jeg har f.eks hjernesvulst, dette ble oppdaget et en lang utredning der jeg hadde symptomer som svimmelhet, kvalme og utmattelse. Jeg har aldri opplevd hallusinasjoner, dersom det skulle skje ville det vært veldig kritisk og et tegn på at tumoren har vokst eller endret form. Det betyr bare at svulsten ikke satt i en del av hjernen som lett kunne skape hallusinasjoner. Det gjelder sannsynligvis de fleste som ha svulst, men det betyr ikke at det alltid er slik. Anonymkode: db501...5c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå