Gå til innhold

Disneyworld veldig dyrt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer å reise til Disneyworld, men vi har ikke så stort budsjett. Men fant billig reise til oss, vi er 2 voksne, og 2 tenåringer, og fant fly og hotell en uke til 15 000 kr. Men så sjekket jeg pris i parken, og hvis vi tok en park om dagen, i 5 dager, så ble det 15 000 kr for oss 4. Vi har vært i Disneyland Paris før, og der er det jo helt andre priser. 

Og noen som har vært der før, hvor mye tid trenger man i Parkene? Nå er jo barna tenåringer, så dette blir jo eneste turen vi tar dit med de. Og vil ha god nok tid, så vi får sett alt. 

Anonymkode: e5e01...5c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri vært der, men vil tippe at prisene er sesongavhengige. Har dere mulighet til å reise på et mindre populært tidspunkt?

Anonymkode: eee9e...52c

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet der. Det er DYRT. Kan ta 4 parker på 4 dager, men dere vil ikke rekke å se og prøve alt. Kan lage en guide om du vil det. Er MYE å se og det er svært der. Er masse shows og parader. Anbefaler å dra rundt halloween/jul og kjøpe billetter til halloween eller christmas party'et. Da er det mye mindre folk i parken pga du må ha egen billett for arrangementet. Er egentlig stinn brakke når som helst på året, men kanskje litt mindre folk rett før jul, men folkemengden tar seg opp igjen mot nyttår. 

Anonymkode: 9a6ba...896

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har jobbet der. Det er DYRT. Kan ta 4 parker på 4 dager, men dere vil ikke rekke å se og prøve alt. Kan lage en guide om du vil det. Er MYE å se og det er svært der. Er masse shows og parader. Anbefaler å dra rundt halloween/jul og kjøpe billetter til halloween eller christmas party'et. Da er det mye mindre folk i parken pga du må ha egen billett for arrangementet. Er egentlig stinn brakke når som helst på året, men kanskje litt mindre folk rett før jul, men folkemengden tar seg opp igjen mot nyttår. 

Må legge til at det absolutt er verdt det! Det er eit show uten like :)  Men anbefaler å komme  godt forberedt. Møtte på mangen fortvila nordmenn som ikke hadde planlagt turen i det hele tatt og var helt overveldet av folkehavet. Skal selv tilbake i julen. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, vi planlegger å reise rundt halloween. Vi tenkte å bruke 5 dager der, vet bare ikke hvordan vi skal fordele de. Er tenåringer vi reiser med, så ikke like gøy med prinsesser og barnekaruseller. 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, vi planlegger å reise rundt halloween. Vi tenkte å bruke 5 dager der, vet bare ikke hvordan vi skal fordele de. Er tenåringer vi reiser med, så ikke like gøy med prinsesser og barnekaruseller. 

Fem dager i disney world eller i florida? Magic Kingdom er vert fall obligatorisk om du skal til Disney. Du bør laste ned appen "my disney experience" på forhand. Der kan du booke tid til opp til tre aktiviteter slik at du slipper å stå i kø. Anbefaler da "space mountain", "big thunder mountain" og "splash mountain" da dette er de som er egnet for eldre og har lengst kø. Selv om dere reiser med tenåringer er mange av dei rolige karusellene veldig bra laget til (anbefaler "pirates of the caribbean" og "haunted mansion"). Dere bør også få med dere paraden og det er faktisk utrolig fasinerede å møte på disneykarakterene rundt om i parkene :) En annen park dere absolutt bør få med dere er Animal kingdom som er afrikansk/asiatisk inspirert park og som er utrolig frodig og pen. Personlig er jeg ikke så stor fan av Epcot(der du bla. kan besøke Norge). 

Om dere skal utenfor Disney anbefaler jeg sterkt Universal. Der er det mer egnet for tenåringer og billettene er billigere. Ligger ca 20 min fra Disney world. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken disneyworld? 

Anonymkode: a9f4c...0e1

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken disneyworld? 

er bare en, i florida

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

er bare en, i florida

Jeg trodde det var en i Paris også...?

AnonymBruker
Skrevet

Eller Frankrike?

AnonymBruker
Skrevet

Tulla det er Disney land

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eurodisney kalles den.

Anonymkode: 3d9bf...136

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eurodisney kalles den.

Anonymkode: 3d9bf...136

Disneyland står det når man googler

Skrevet

Hei,

det er jo fire parker så du bør beregne minst en dag per park. Kjøper du billetter for 4 dager så koster det ikke mange kronene å utvide med en dag eller to. Da har dere mulighet å komme tilbake til favoritt parken(e) om dere ikke har rukket alt. En 4 dagers billett må ikke bukes påfølgende dager så jeg vil veldig sterkt anbefale å ta en hviledag innimellom og slappe av ved poolen på hotellet. 

Viktig å bestille billettene på forhånd og så planlegge dagene. Da kan dere bestille tider på de mest populære attraksjonene på forhånd med Fastpass og slippe køene. 

Er barna opp i tenårene så har jo Universal Studios mye råere berg- og dalbaner og er litt billigere også. Tar dere noed dager i Universal Studios og så bare kjøper billetter til Halloween Party I Magic Kingdom så får dere mye valuta for pengene.  

Du kan lese en artikkel om billetter til Disney World her

AnonymBruker
Skrevet

Ville heller ha dratt til universal studios og Island of Adventure du kan kombinere disse med å ta Harry Potter toget i mellom. Å Kennedy spacesenter anbefales, av Disney parkene vil jeg anbefale animal kingdom, magic kingdom var ingen høydare, men hvis man vil ha med seg slottet og fyrverkeriet så er jo det en opplevelse. Sea world var bra syns jeg da, å så var vi i et badeland som var veldig bra men husker ikke hva det het Aqua ett eller annet.

Anonymkode: 61f89...3cb

Skrevet (endret)

Enig med innlegget over. Universal passer mye bedre for tenåringer enn Disney World. I tillegg er det billigere da det kun er to parker. En dag i hver holder. Da har dere også mulighet til å finne på noe annet de andre dagene og kanskje få opplevd noe "mer" enn bare Disney World.

Må få legge til at oktober også er den perfekte måneden å dra dit på, både når det gjelder vær og kø i parker.

Endret av Lycka
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ja, Disney World er virkelig helt SINNSYKT dyrt!                      

Jeg ville i alle fall aldri i verden svidd av så forbanna mye penger på den "opplevelsen" der. Men "smaken er som baken" regner jeg med...       

Anonymkode: e9e77...5d1

AnonymBruker
Skrevet

Må dere bo der og være der i så mange dager? Når barna er såpass store, har de kanskje glede av å se andre ting i Florida også? Jeg ville vært i Disney World et par dager, velg ut parken(e) som er viktigst for dere. Resten av tiden ville jeg brukt til å utforske Florida, dra ned til the Keys, være på strender osv. Jeg var i Florida som tenåring, husker at vi var på en Alligator Farm, som jeg har sterkere minner fra enn Disney World/Epcot Center.  Når dere først drar ned dit, altså. :)

Anonymkode: 0dd4b...aac

• Liker 1
Skrevet

Kan anbefale Universal Studios! Men jeg må tilføye at hvis man skal få mest mulig ut av besøket så bør man kjøpe fast track billetter (kanskje ihvertfall til tenåringene) Disse koster nesten dobbelt så mye, tror det var rundt 2000 NOK. Men da slipper man unna mye kø. På noen attraksjoner er det flere timer med kø, mens man slipper unna med 5-10 minutter med fast track! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...