AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #1 Skrevet 1. mai 2019 Hei! Jeg mottar AAP pga diagnose utredning. Jeg lurer på om jeg kan miste støtten hvis jeg drar til utlandet? Når jeg kommer tilbake altså, er klar over at man ikke får utbetaling når man er i utlandet med mindre man søker. Har selvsagt tenkt å gi beskjed til Nav om at jeg reiser. Ønsker å besøke familie i et annet europeisk land i +/- 2 uker Anonymkode: aac58...e7e
altflyter Skrevet 1. mai 2019 #2 Skrevet 1. mai 2019 Hei! Send en søknad til nav om å få beholde aap under utenlandsopphold. Jeg vet om mange som har gjort det og jeg har aldri hørt om noen som får avslag så lenge det er en kort tidsperiode. Tanken er at du ikke skal gå glipp av behandling/utredning/arbeidspraksis og dermed bryte planen du har med nav. Jeg regner med du går i behandling som du skal, så pust ut og send inn en søknad du. Så får du beholde pengene under turen også! Håper du får en fin tur og at du blir frisk og slipper å leve på aap alt for lenge. Det unner jeg ingen! 1
altflyter Skrevet 1. mai 2019 #3 Skrevet 1. mai 2019 Logg inn og fyll ut så fort som mulig 😊 dette går fint! https://www.nav.no/no/Person/Skjemaer-for-privatpersoner/Skjemaer/Arbeid%2C+helse+og+sykdom/soknad-aap-utland
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #4 Skrevet 2. mai 2019 Du kan risikere å måtte søke på nytt ja. Gjør som nevnt over, søk om å beholde aap. Anonymkode: fda73...a5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå