Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Nettopp begynt å date en som er meget betatt av meg. Vi har felles venner og det va slik jeg fikk høre om han her. Vennene våre mener vi er som skapt for hverandre og når de fortalte om han til meg tenkte jeg deg samme. 

Nå når jeg først har møtt han et par ganger føler jeg ingen tiltrekning eller noe stormende forelskelse. Tidligere har jeg visst på første date om dette er en person jeg skal gå for eller ikke. Tross fraværende forelskelse for han her er jeg interessert fordi han er så stabil og skikkelig og hyggelig. Han har hele livet på stell og trenger bare en kvinne å dele det med. 

Er det mulig å lære seg å like noen? Eller bli interessert i noen etterkvart? Eller utvikler følelser og bli forelsket over tid?

Vi har en super tone og deler samme tankegangen og verdier. Derfor ser jeg liksom for meg at dette er en drømmemann for meh... men redd det ikke er mulig pga at jeg ikke falt pladask for ham..

Anonymkode: 8a4a6...787

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at om det ikke føles riktig på første date er det ikke noe å satse på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette minner om meg og min beste kompis i ungdomstiddm. Vi elsket å være sammen, finne på gøye ting, kunne snakke om a l t. Ingen forstod meg slik som han. Han likte meg, jeg ønsket så inderlig at jeg skulle bli forelska i han også. Men desverre ble det bare med storebror følelser fra min side. Det var hardt åå si dette til han, men han godtok, men det ble for vanskelig å beholde vennskapet desverre. Savner han emda etter tyve år, men slik er nå livet..jeg tror desverre du hadde merket det allerede om det kunne blitt følelser fra din side ❤️

Anonymkode: 66485...556

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå gift me en som jeg var venn med lenger. Vi så ikke på hverandre som noe mer enn venner før etter flere år... dermed vil jeg trygt kunne bekrefte at forelskelse kan komme ettervert

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at om det ikke føles riktig på første date er det ikke noe å satse på.

Tror det sier litt om utålmodigheten blant dagens generasjon. Følelser kan vokse med tiden, men virker som om mange haster avgårde til "nestemann" om det ikke føles rett med en gang.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vel...

Du sier at "tidligere har du visst med en gang"... Men i praksis så har det jo blitt slutt med de guttene... 😉

Kanskje du skal gi det litt tid? Kan bli dype, ekte følelser av dette 😊

Anonymkode: e82d0...510

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Fornuftig-mann skrev:

Tror det sier litt om utålmodigheten blant dagens generasjon. Følelser kan vokse med tiden, men virker som om mange haster avgårde til "nestemann" om det ikke føles rett med en gang.

Men så er det faen meg slik også da at om du sier du har blitt betatt av noen eller forelsket så kommer alle og "forelskelse bør ikke være en forutsetning for å bli sammen med noen" "forelskelse går over, det er etterpå dere merker om dere er riktig" "du vil finne noen bedre en gang, så gå videre"

Anonymkode: 60643...c87

• Liker 2
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel...

Du sier at "tidligere har du visst med en gang"... Men i praksis så har det jo blitt slutt med de guttene... 😉

Kanskje du skal gi det litt tid? Kan bli dype, ekte følelser av dette 😊

Anonymkode: e82d0...510

Det er dette jeg også tenker... "Har visst med en gang" om det er riktig.. men blitt slutt me dem. Som betyr at det absolutt ikke er et tegn på at forholdet blir vellykket. Bruker en mer tid på å lære seg å kjenne personen og bli kjent for så å utvikle følelser er forholde basert på mye mer enn forelskelsen en har i starten av et forhold. Forelskelse varer ikke evig. 

Så lenge en er åpen og ærlig med den andre motpart om hvordan ståa er følelsesmessig kan dere sammen jobbe for kjærligheten. Vertfall så lenge det er noe han ønsker. 

Endret av kalsium
  • Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke min erfaring! Bare forvridde mennesker tror de kjenner folk på første øyeblikk. 

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Nettopp begynt å date en som er meget betatt av meg. Vi har felles venner og det va slik jeg fikk høre om han her. Vennene våre mener vi er som skapt for hverandre og når de fortalte om han til meg tenkte jeg deg samme. 

Nå når jeg først har møtt han et par ganger føler jeg ingen tiltrekning eller noe stormende forelskelse. Tidligere har jeg visst på første date om dette er en person jeg skal gå for eller ikke. Tross fraværende forelskelse for han her er jeg interessert fordi han er så stabil og skikkelig og hyggelig. Han har hele livet på stell og trenger bare en kvinne å dele det med. 

Er det mulig å lære seg å like noen? Eller bli interessert i noen etterkvart? Eller utvikler følelser og bli forelsket over tid?

Vi har en super tone og deler samme tankegangen og verdier. Derfor ser jeg liksom for meg at dette er en drømmemann for meh... men redd det ikke er mulig pga at jeg ikke falt pladask for ham..

Å så rart å tenke seg at man blir kjent med mennesker før man forelsker seg! Er det så veldig vanskelig å forstå? La meg gjette, - du pleier å bli betatt først og deretter kjent med mennesker? Hvor lenge har du holdt på sånn da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker minst 3 mnd på å føle tilknyttelse og bli forelsket :) Er kvinne 

Anonymkode: 75625...dd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, waco skrev:

Å så rart å tenke seg at man blir kjent med mennesker før man forelsker seg! Er det så veldig vanskelig å forstå? La meg gjette, - du pleier å bli betatt først og deretter kjent med mennesker? Hvor lenge har du holdt på sånn da?

Er vell heller mer det at jeg har sommerfugler i magen og ikke klarer vente til å møte personen igjen. Går fra daten 100% sikker på at dette er en person jeg fungerer med og ser muligheter med... det er vel dette jeg ikke har opplevd denne gangen.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må dere "date", da? Hvis dere omgås naturlig merker du om følelsene kommer eller ikke.

Anonymkode: 9881a...8f9

AnonymBruker
Skrevet

Mange med arrangerte ekteskap som fungerer kjempebra så forelskelse er absolutt ikke et krav. 

Anonymkode: f9bb6...33c

• Liker 1
Skrevet

Forelskelse er bare en midlertidig kjemisk reaksjon som går over.
Nei, det er ikke nødvendig, vil til og med si at "forelskelse gjør blind" noe som ikke alltid er positivt.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vell heller mer det at jeg har sommerfugler i magen og ikke klarer vente til å møte personen igjen. Går fra daten 100% sikker på at dette er en person jeg fungerer med og ser muligheter med... det er vel dette jeg ikke har opplevd denne gangen.. 

Du ønsker deg sommerfugler i magen dersom du møter en fremmed som er så uimotståelig at du nesten ikke klarer å vente på møte personen igjen, - hvor lenge etter din mening varer en slik fantasi?

Det å forelske seg i folk du ikke kjenner er det også en del av forelskelsen? At du bedrar deg selv med tankeflukt om romantiske fantasier? Hvorfor i allverden vil du ha sommerfugler i magen i stedet for å vite om personen du er forelsket i er trofast av natur?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært forelsket to ganger i mitt liv, og vært med flere enn dette.. jeg må si at for min del så føler jeg noe instinktivt ved første møte hvis jeg blir forelsket, og hvis jeg ikke gjør det så blir jeg ikke det. Uansett hvor mamge måneder jeg ser det an..

Anonymkode: 74718...fde

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, waco skrev:

Du ønsker deg sommerfugler i magen dersom du møter en fremmed som er så uimotståelig at du nesten ikke klarer å vente på møte personen igjen, - hvor lenge etter din mening varer en slik fantasi?

Det å forelske seg i folk du ikke kjenner er det også en del av forelskelsen? At du bedrar deg selv med tankeflukt om romantiske fantasier? Hvorfor i allverden vil du ha sommerfugler i magen i stedet for å vite om personen du er forelsket i er trofast av natur?

Er velg gjerne her jeg har tåkket feil før... levd på en rosa sky av forelskelse i 3mnd før en brått blir kjent og ting ikke lenger er en dans på roser... 

Tror nok jeg må bli kjent me han her før jeg kan begynne å merke følelser... vertfall gi det en sjangs.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er velg gjerne her jeg har tåkket feil før... levd på en rosa sky av forelskelse i 3mnd før en brått blir kjent og ting ikke lenger er en dans på roser... 

Tror nok jeg må bli kjent me han her før jeg kan begynne å merke følelser... vertfall gi det en sjangs.

Dette er jo bedre? bedre å forelske seg, tilbringe tid med vedkommende og evt finne ut at dette ikke var noe. 
I stedet for å vente i evigheter på at følelser skal komme

Anonymkode: 60643...c87

Skrevet

Ikkesant, da har du lært da, - kanskje du i stedet denne gang skulle bli kjent med han i tre måneder først, -og så forelsket! Nå er det jo bare unge og naive mennesker som liker forelskelse. Forelskelse er jo som alle vet en skikkelig ubehagelig besettelse som gjør at en ikke tenker klart eller er frisk i hodet. 95% av alle dumme ting jeg har gjort i livet har jeg gjort på grunn av forelskelse. Er du smart - passer du på at du alltid er den som er minst forelsket i et forhold.

Det finnes folk som heller vil være forelsket enn trofast! 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...