Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venn av meg ble stoppet tilfeldig av politiet og de mistenkte at hen var ruset. Noe som stemte. Det var også hasj i bilen. Hen innrømte alt, men er redd politiet skal sende bekymringsmelding til bv siden hen har barnet innimellom.

Er der alvorlig nok til fengselsstraff? Vil barnevernet få vite det?

Det er ikke sikkert at jeg har fått all info, men prøver å være en støtte oppi alt det her. Hen er veldig fortvilet.

Anonymkode: 1dec9...2aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hen

Hver gang noen bruker hen får jeg litt lyst til å dø.

Anonymkode: 0ee20...6ac

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet får vite ja. Blir i hvert fall bot. Mulig fengsel, kommer an på mengden og historikken. Lappen kan gå også.

Anonymkode: 7b5d3...29d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Konsekvensen av ruskjøring er i verste fall død, men når vedkommende ble stoppet av politiet og det slo ut positivt på narkotikatest så mister vedkommende førerkortet og må ganske sikkert levere rene prøver i lang tid fremover for å få lov til å kjøre opp igjen.

Barnevernet blir mest sikkert også varslet, det skulle bare mangle.Vet aldri om vedkommende kjører i ruset tilstand med barn i bilen.

Anonymkode: 96966...492

• Liker 4
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Konsekvensen av ruskjøring er i verste fall død, men når vedkommende ble stoppet av politiet og det slo ut positivt på narkotikatest så mister vedkommende førerkortet og må ganske sikkert levere rene prøver i lang tid fremover for å få lov til å kjøre opp igjen.

Barnevernet blir mest sikkert også varslet, det skulle bare mangle.Vet aldri om vedkommende kjører i ruset tilstand med barn i bilen.

Anonymkode: 96966...492

Ah, som jeg elsker mennesker med logikk og som er rasjonelle. Kan ikke du med dine egne ord reflektere over setningen "vet aldri om vedkommende kjører i ruset tilstand med barn i bilen" er det sånn at dersom man melder fra til barnevernet så vet man plutselig om vedkommende kjører i ruset tilstand med barn i bilen i og med at det er argumentet du brukte for å varsle barnevernet?

Fortell?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen! Vil bare presisere at jeg tar motstand til kjøring i ruspåvirkning og har prøvd å hindre vennen min i dette flere ganger.

Jeg bruker ikke noe narkotika selv men, føler ikke at jeg ikke kan stille opp for vennen min for det. Dette er ikke første gangen, og skjønner jo at det er mye jeg ikke vet. Prøvde bare å få noen konkrete svar. Personlig håper jeg bv blir innblandet, tror det kan bli en oppvekker. 

Anonymkode: 1dec9...2aa

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hver gang noen bruker hen får jeg litt lyst til å dø.

Anonymkode: 0ee20...6ac

Henfor det? Hen skal ikke ta alt så nært. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet blir varslet og starter en undersøkelse som vedkommende ikke jan motsette seg. Det handler ikke da om kjøring i ruspåvirket tilstand, men bruk av rus generelt. Det er sånt man kan miste barna sine av.

Anonymkode: 30059...9c8

AnonymBruker
Skrevet

Ja, tror det er prosedyre. En venninne av meg ble kalt inn til møte på grunn av bekymringsmelding fra politiet, etter barnefar ble tatt for hasjrøyking. De bodde ikke sammen, og barnefar hadde på det punktet lite kontakt med barnet.

Anonymkode: 5cc56...3b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...