AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #1 Skrevet 1. mai 2019 Barnet mitt har gått i bhg i ca 6 uker, hun begynte da hun var 17 mnd og vi brukte lang tid på tilvenningen (5 uker). Hun er max 7 timer i bhg pr dag Leveringen har hele tiden gått som en drøm, men den siste uken har det virkelig vært vanskelig. Hun er hysterisk, klamrer seg til meg og gråter. For 2 dager siden ringte jeg bhg 1 time etter levering for å høre hvordan det gikk og da hørte jeg at hun fortsatt hyl gråt i bakgrunnen Far er på jobb reise og jeg er i helt ny jobb så det er vanskelig å liksom skulle ta ny tilvenning... Råd til en mor med forferdelig samvittighet? Anonymkode: b0ddf...aef
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #2 Skrevet 1. mai 2019 I følge min barnehage, er det normalt at noen barn blir sånn en periode etter oppstart, når de har "landet" litt og skjønner at det plutselig er der de skal være uten deg. Jeg hadde bedt de ansatte om de kan oppdatere om hvordan hun har det utover dagen. Jeg fikk feks en bildemelding etterhvert hvor han lekte fint. Prøv om du kan forberede henne litt ekstra på morgenen før levering. Hold mamma hjertet litt i sjakk, så du viser med hele deg at dette er trygt. Hils sammen på de ansatte og la en ansatt få ta over etter at du har sagt hade og at du kommer etterpå. Skjønner det er hardt, men en ny tilvenning har ikke så mye for seg det heller. Hun må bare bli trygg og da er det best med rutiner og forutsigbarhet, ikke at mamma plutselig begynner å være i barnehagen igjen. Anonymkode: 57683...5eb 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #3 Skrevet 1. mai 2019 Signerer den over meg. Dette er veldig normalt. Jeg har jobbet i barnehage i 10 år. Ser dette ofte. Det har alltid gått seg til Anonymkode: 3470b...f40 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #4 Skrevet 1. mai 2019 Mest sansynelig er det som nevnt over at hun nå har innsett at dette er den nye hverdagen hennes nå. Dette er jo en omveltning selv om hun har trivdes og nok vil fortsette å trives i barnehagen. Noen får eg slik reaksjon etter noen uker når de skjønner at «oj, jeg skal faktisk være her hver dag! Det var ikke bare for en liten periode, dette er hverdagen min nå» Så dersom du er trygg på barnehagen og ikke har misstanke om at noe er galt vil jeg råde deg til å fortsette og levere som vanlig. Snakk positivt om barnehagen vis at du er trygg på de ansatte når du leverer og henter. Anonymkode: ff6f3...1d6 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. mai 2019 #5 Skrevet 1. mai 2019 Er helt normalt at de plutselig får en periode med separasjonsangst. Så det på flere av de andre barna, inkludert min egen. Gikk over og kom tilbake et par ganger.
Surriball Skrevet 2. mai 2019 #7 Skrevet 2. mai 2019 Normalt, men ubehagelig. Det som løste det for oss, som slett ikke trenger å være løsningen for dere, var at jeg leverte henne direkte til frokosten i barnehagen. Gikk ikke fra henne før hun satt på stolen og var gira på å spise frokosten sin. Da fikk hun med seg at jeg gikk, men var mest opptatt av maten og de andre barna rundt bordet. Det er verdt å prøve, tenker jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #8 Skrevet 2. mai 2019 Det er ihvertfall viktig at du går når du går. Du må gjerne bruke litt tid, men ikke kom tilbake flere ganger etter å ha sagt ha det. Og ikke kom tilbake etter en stund for å se hvordan det går, eller stå utenfor så hun kan se deg. Da tror hun fort at hun skal bli hentet, og blir enda mer lei seg. Anonymkode: c16a0...1dc 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #9 Skrevet 2. mai 2019 55 minutter siden, Surriball skrev: Normalt, men ubehagelig. Det som løste det for oss, som slett ikke trenger å være løsningen for dere, var at jeg leverte henne direkte til frokosten i barnehagen. Gikk ikke fra henne før hun satt på stolen og var gira på å spise frokosten sin. Da fikk hun med seg at jeg gikk, men var mest opptatt av maten og de andre barna rundt bordet. Det er verdt å prøve, tenker jeg. Hei, takk for svar. Dette gjør jeg hver morgen. Hun kommer til frokost og settes rett i stolen og får maten servert. Men hun starter å hyle før man får satt henne i stolen Ts Anonymkode: b0ddf...aef
Jadzia Skrevet 2. mai 2019 #10 Skrevet 2. mai 2019 Her sa barnehagen at det er normalt at de får en sånn periode en stund etter oppstart. I starten er alt så spennende og morsomt, men så skjønner de realiteten i at du drar, og da kommer reaksjonen. Ikke alle barn får det, men mange. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå