Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For nøyaktig 6 uker siden henviste legen meg til gynekolog. Altså ikke privat. 

Har enda ikke fått noe svar i posten, og purrer jeg på legen sier de at de har gjort alt de kan.. det jeg har glemt å spørre er hvem som jeg er henvist til, er det sykehuset? 

Går snart privat.... 

Anonymkode: 5fc52...171

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid det tar å få svar på henvisning varierer. I Trondheim tok det 2 måneder før jeg fikk innkalling til gynekolog etter at jeg var hos legen. I Oslo tok det 1,5 uke. Så vidt jeg har skjønt får du time der det er plass og hos en gynekolog som har driftstilskudd.

Anonymkode: 58da7...959

AnonymBruker
Skrevet

Det kan fort gå 2-3 måneder før man går time i posten. Du kan se på helsenorge.no om henvisningen er åpnet. 

Anonymkode: aa9bb...04d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan fort gå 2-3 måneder før man går time i posten. Du kan se på helsenorge.no om henvisningen er åpnet. 

C51C6AF3-628A-40A4-9970-73D563F28AA1.thumb.png.47838de9125222ea98a3c68f58ac7e7a.pngher står det ingenting, bor i Aust-Agder da

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

C51C6AF3-628A-40A4-9970-73D563F28AA1.thumb.png.47838de9125222ea98a3c68f58ac7e7a.pngher står det ingenting, bor i Aust-Agder da

Okda, trodde man hadde tilgang til henvisningene uansett men ikke journalen. Har du ringt poliklinikken og hørt? 

AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg ringt og bedt dem sjekke om henvisningen er sendt.

Anonymkode: a8386...3d1

AnonymBruker
Skrevet

Det tok seks måneder til jeg fikk en time etter å ha ventet på henvisning i.... syv-åtte uker... SEKS MÅNEDERS VENTETID! 

Privat: Time innen to uker. 

Anonymkode: c42a3...ef3

AnonymBruker
Skrevet

Var hos legen på fredag, fikk henvisning i posten i dag, rogaland. Henvisningen kom ikke opp i helsejournalen. 

Anonymkode: 7e9fd...c11

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid valgt privat gynekolog. Håløst med ventetid mange steder i det offentlige. Sist jeg var til offentlig gynekolog fikk jeg kjeft også, fordi fastlegen hadde bedt om at jeg fikk komme inn litt raskere. Hadde store smerter i underlivet. Hun hintet også om at det var psykisk eller stresutløst.. Jada. 

Anonymkode: d31a8...c89

AnonymBruker
Skrevet

Åååh, jeez😱 velger snart privat.. men denne tiden strekker ikke pengene til alt, hva betalte dere? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi ble henvist i februar og fikk innkallelse i juli med time i september. Det tok lang tid! 

Anonymkode: ea1b1...1d5

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åååh, jeez😱 velger snart privat.. men denne tiden strekker ikke pengene til alt, hva betalte dere? 

Legen kan henvise til private også, om de har avtale med det offentlige 🥳

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Hadena skrev:

Legen kan henvise til private også, om de har avtale med det offentlige 🥳

Men de har som regel like lang ventetid da.

Jeg ville ringt legekontoret og spurt hvor henvisningen er sendt, for så å ringe dit og spørre om henvisningen er mottatt og når du eventuelt er satt opp til time. Mange sender ikke ut innkallelse før det nærmer seg timen, og da kan det gå lang tid mellom at henvisning er sendt og innkallelsen kommer, hvis det er lang ventetid. 

Anonymkode: ce870...3ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...