Gå til innhold

Få tak i Edamer utenom jul?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har noen sett butikker som har Tine Edamer til salgs utenom juletider?

Jeg pleier å kjøpe noen til jul og legge de bakerst i kjøleskapet noen mnd, så smaker den ekstra godt, og jeg kan kose meg med edamer hele året.

Men til jul i år så glemte jeg bort dette, og fikk dermed ikke karret til meg edamer.

Eventuelt er det noen andre som har tips om oster som ligner?

Det jeg liker godt med edamer er at den er god og syrlig, jeg liker ikke søt eller "nøttete" smak på oster, Jarlsberg blir feil for meg, sveitser er også for søt, og så videre.

Jeg er ingen stor ostekjenner altså, og klarer meg stort sett med Norvegia til det meste, men jeg liker den lille ekstra syrligheten som jeg syns Edamer har.

Tips, eller noen som har sett edamer i butikk på denne tiden?

Anonymkode: f5542...423

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lenge siden jeg så en slik rød kule. Vet ikke om den har overlevd fra juletider eller om de produseres hele tiden.

Anonymkode: 6a4c2...632

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke lenge siden jeg så en slik rød kule. Vet ikke om den har overlevd fra juletider eller om de produseres hele tiden.

Husker du hvilken butikk det var?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg så den på Kiwi i løpet av siste uke. Ellers høres det ut som cheddar er noe du liker?

Anonymkode: 16971...836

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Babybel er også edamerost. Dagligvarebutikker med litt større vareutvalg har nok edamer året rundt, vil jeg tro.

Anonymkode: 6d068...af4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ganske sikker på at jeg så den på Kiwi i løpet av siste uke. Ellers høres det ut som cheddar er noe du liker?

Anonymkode: 16971...836

Hmm, jeg bruker en del cheddar, men jeg syns ikke de ligner :)

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Husker du hvilken butikk det var?

Tør ikke å si det sikkert. Kanskje en Meny-butikk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Rumle said:

Husk å kjøpe flere til neste år, de kan ligge leeenge uåpnet :jepp: Jeg har mange liggende fra da de var kjempebillige før jul.

Edamer er en ost som er meget godt egnet til lagring og kan lagres i minst seks år. Legg gjerne osten nederst i kjøleskapet og la den ligge noen år, den blir bare enda bedre.

https://www.tine.no/merkevarer/tine-norsk-edamer/produkter/tine-norsk-edamer

Livsfarlig (bokstavelig talt) for en ostemauler...

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Livsfarlig (bokstavelig talt) for en ostemauler...

Haha sant det :ler:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, Rumle said:

Husk å kjøpe flere til neste år, de kan ligge leeenge uåpnet :jepp: Jeg har mange liggende fra da de var kjempebillige før jul.

Edamer er en ost som er meget godt egnet til lagring og kan lagres i minst seks år. Legg gjerne osten nederst i kjøleskapet og la den ligge noen år, den blir bare enda bedre.

https://www.tine.no/merkevarer/tine-norsk-edamer/produkter/tine-norsk-edamer

Jepp, det er nettopp det jeg har pleid å gjøre, ikke i mange år da, men kjøper i hvert fall et par-tre stykker som jeg tar frem i løpet av det neste året 🙂

Jeg har foreløpig sjekket Kiwi-butikker i forskjellige størrelser, og Rema1000, så jeg får ta turen videre og sjekke litt større butikker jeg sjeldent er i.

Jeg vil ha osten min, for pokker..! :fnise:

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jepp, det er nettopp det jeg har pleid å gjøre, ikke i mange år da, men kjøper i hvert fall et par-tre stykker som jeg tar frem i løpet av det neste året 🙂

Jeg har foreløpig sjekket Kiwi-butikker i forskjellige størrelser, og Rema1000, så jeg får ta turen videre og sjekke litt større butikker jeg sjeldent er i.

Jeg vil ha osten min, for pokker..! :fnise:

Håper du finner den! :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Dear til en Meny butikk og spør i ostedisken der. Om de ikke har kan de sikkert hjelpe med å finne en annen ost du kan like. 

• Liker 1
Skrevet

Før hadde noen butikker Edamer året rundt.  Og det irriterer meg at jeg ikke finner det lenger. Ikke engang Meny har det.

Jeg har noen ganger, som fler sier, kjøpt både to og tre til jul. Og de blir bare bedre jo lenger de ligger.  Men her i huset blir ikke Edamer liggende.   :fnise:   Derfor er det surt at det tydeligvis har blitt kun et juleprodukt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, har noen sett butikker som har Tine Edamer til salgs utenom juletider?

Jeg pleier å kjøpe noen til jul og legge de bakerst i kjøleskapet noen mnd, så smaker den ekstra godt, og jeg kan kose meg med edamer hele året.

Men til jul i år så glemte jeg bort dette, og fikk dermed ikke karret til meg edamer.

Eventuelt er det noen andre som har tips om oster som ligner?

Det jeg liker godt med edamer er at den er god og syrlig, jeg liker ikke søt eller "nøttete" smak på oster, Jarlsberg blir feil for meg, sveitser er også for søt, og så videre.

Jeg er ingen stor ostekjenner altså, og klarer meg stort sett med Norvegia til det meste, men jeg liker den lille ekstra syrligheten som jeg syns Edamer har.

Tips, eller noen som har sett edamer i butikk på denne tiden?

har du prøvd ekte edamer? opplever ofte at Meny har denne gjennom hele året. hvis du først synes Tines smaker bedre etter noen måneders lagring så bør du prøve originalen. noen menyer har slike som er lagret et par år, smaker supert!

Anonymkode: e9322...1c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 2.5.2019 den 1.25, Jerry Lee skrev:

Før hadde noen butikker Edamer året rundt.  Og det irriterer meg at jeg ikke finner det lenger. Ikke engang Meny har det.

Jeg har noen ganger, som fler sier, kjøpt både to og tre til jul. Og de blir bare bedre jo lenger de ligger.  Men her i huset blir ikke Edamer liggende.   :fnise:   Derfor er det surt at det tydeligvis har blitt kun et juleprodukt.

Jeg har sett osten på Joker. 

Anonymkode: 2a3de...011

AnonymBruker
Skrevet

Rett over landegrensen har de hele kjøledisker bare med Edamerost. Til en slikk og ingenting.

Anonymkode: fee62...e85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror de har den på Kiwi-butikken, her jeg bor...    

Anonymkode: 71f7f...9e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...