AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #61 Skrevet 3. mai 2019 1 hour ago, Surriball said: Wtf, for noe tull?! Jeg gir stikkpille med paracet ved behov, for jeg får ikke i ungen noe oralt. Vi snakker om hva som skal skje, at hun skal få medisin og at da føler hun seg bedre. Så ber jeg henne om å slappe godt av og puste rolig og svupp så er den inne. Masse ros. Barn vet ikke sitt eget beste og noen ting må man bare gjøre fordi det er nødvendig, selv om det er ubehagelig. Så får man prøve å trygge barnet så godt som man kan. Det er IKKE overgrep å gi barn medisin, heller ikke stikkpiller. Så du har prøvd det altså? Så bra at du har testet det da, og ikke bare spyr edder og galle på meg ubegrunnet. Anonymkode: 2c4d8...047
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #62 Skrevet 3. mai 2019 På 2.5.2019 den 18.37, AnonymBruker skrev: Gi barnet et valg og forklar hvorfor han må ta medisin, at det er fordi det vil hjelpe. Man må selvfølgelig være rolig selv og la barnet få tid til å slappe av og ikke tvinge ved første protest. Ja, jeg har satt stikkpiller på barn på tre år, ikke bare mine egne. Så at foreldrene var nervøse og stilte meg opp ved siden av og forklarte barnet at det var nødvendig og ikke gjorde vondt, ba barnet puste rolig. Anonymkode: 18d08...4b0 Hvem da? Anonymkode: 30a2f...5d6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #63 Skrevet 3. mai 2019 Folk tar alt for mye paracet og medisiner i dagens samfunn. Ganske tragisk "Feber i seg selv er ikke grunn nok å gi febernedsettende til barn, sier barnelege Per Lagerløv ved Universitetet i Oslo. Han mener man skal se på feberen som en venn, og som et tegn på at kroppen har begynt å bekjempe en infeksjon. - Det viktigste er å se på barnets allmenntilstand. Har barnet det ganske bra og klarer å få i seg væske, er det ikke nødvendig å gi febernedsettende medisin, sier han. Mange foreldre føler de bør gi febernedsettende når feberen begynner å krype oppover mot 40-tallet. - Det går ingen magisk grense ved 40 grader. Noen barn kan være i brukbar form selv om de har såpass høy feber. Både barn og voksen tåler feber på svært forskjellig måte, og igjen er det allmenntilstanden som bør avgjøre om foreldre skal gi paracetamol eller ikke. Hvis barnet har det bra, skal man ikke gi paracetamol kun for å få ned feberen. Lagerløv forteller at det ikke alltid er sammenheng mellom feber og sykdommens alvorlighetsgrad. - Selv om man gir paracetamol og feberen går ned, betyr ikke dette at sykdommen er ufarlig hvis barnet fortsatt virker medtatt." Ubrukelig folk. Anonymkode: b8071...8a9 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #64 Skrevet 4. mai 2019 På 3.5.2019 den 16.08, Surriball skrev: Wtf, for noe tull?! Jeg gir stikkpille med paracet ved behov, for jeg får ikke i ungen noe oralt. Vi snakker om hva som skal skje, at hun skal få medisin og at da føler hun seg bedre. Så ber jeg henne om å slappe godt av og puste rolig og svupp så er den inne. Masse ros. Barn vet ikke sitt eget beste og noen ting må man bare gjøre fordi det er nødvendig, selv om det er ubehagelig. Så får man prøve å trygge barnet så godt som man kan. Det er IKKE overgrep å gi barn medisin, heller ikke stikkpiller. SMELTETABLETTER. ELLER FLYTENDE. I SAFT ELLER ANNET... KLARER DERE Å PRRSSE DE SMÅ MED Å GI DE I ROMPEN SÅ KLARER DERE DET ANDRE. HADDE DERE LIKT AT NOEN TVANG NOE I ROMPEN DERES?NEI..Blir kvalm.. Anonymkode: 16d1c...ae0
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #65 Skrevet 4. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: SMELTETABLETTER. ELLER FLYTENDE. I SAFT ELLER ANNET... KLARER DERE Å PRRSSE DE SMÅ MED Å GI DE I ROMPEN SÅ KLARER DERE DET ANDRE. HADDE DERE LIKT AT NOEN TVANG NOE I ROMPEN DERES?NEI..Blir kvalm.. Anonymkode: 16d1c...ae0 Enig. Finnes metoder som er mye mindre invaderende for de små enn å stikke noe i rumpa. Anonymkode: 30a2f...5d6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #66 Skrevet 4. mai 2019 På 1.5.2019 den 23.56, AnonymBruker skrev: Helt feil, ikke ibuprofen til barn under 12 år. Neurofen hvis ikke Paracet har effekt, neurofen må man ha resept på. Anonymkode: 8265f...ccc Altså et strålende eksempel på en som snakker uten å ha peilig, for virkestoffet i Neurofen er ibuprofen. Så du tar helt feil. Ibuprofen kan gis til barn så lenge det gis i rett dose, og det er da ett fett om det heter Neurofen, Ibux eller Ibumetin. Slutt å gi folk medisinråd når du ikke vet hva du snakker om. Anonymkode: af04a...ce9 7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #67 Skrevet 4. mai 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem da? Anonymkode: 30a2f...5d6 De jeg har roet ned er selvsagt barn jeg kjenner godt. Det hjelper å forklare, men kommer an på hvor moden barnet er. Anonymkode: 18d08...4b0 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #68 Skrevet 4. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: De jeg har roet ned er selvsagt barn jeg kjenner godt. Det hjelper å forklare, men kommer an på hvor moden barnet er. Anonymkode: 18d08...4b0 Du sa du hadde gitt stikkpille til barn som ikke er dine? Jobber du på sykehus? Anonymkode: 30a2f...5d6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #69 Skrevet 4. mai 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sa du hadde gitt stikkpille til barn som ikke er dine? Jobber du på sykehus? Anonymkode: 30a2f...5d6 Jeg sa ikke at jeg har gitt stikkpille til andres barn. Det fikk foreldrene gjøre, men jeg var med og roet barna, og foreldrene som var temmelig nervøse. Det smitter over på barn. En stikkpille gjør ikke vondt når man får barnet til å slappe av først. Så jeg snakket bare og forklarte at smertene ville bli borte og at en stikkpille ikke gjorde vondt og ba ungen puste rolig. Barnet spente seg og gråt hysterisk. Tror det hjalp at jeg var der som en tredjepart. Det stemmer at jeg har jobbet mye innen helse, også på sykehus. Anonymkode: 18d08...4b0
stepbystep Skrevet 4. mai 2019 #70 Skrevet 4. mai 2019 Jeg hadde gitt ungen to valg. Enten stikkpiller eller flytende paracet. Så får ungen velge, men en av de må han ta! Så neste gang han får feber, så forstår han at han har ikke noe valg, men kan velge selv hva han vil ta. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #71 Skrevet 4. mai 2019 Dere som forsvarer bruk av stikkpiller fordi barna ikke er store nok til å ta valget selv, og at dette bare er noe barnet må tåle, hvordan hadde situasjonen sett ut om det var motsatt? Hvordan hadde dere reagert om noen tvang noe opp i rumpa deres uten deres samtykke? Anonymkode: 30a2f...5d6
Surriball Skrevet 4. mai 2019 #72 Skrevet 4. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: SMELTETABLETTER. ELLER FLYTENDE. I SAFT ELLER ANNET... KLARER DERE Å PRRSSE DE SMÅ MED Å GI DE I ROMPEN SÅ KLARER DERE DET ANDRE. HADDE DERE LIKT AT NOEN TVANG NOE I ROMPEN DERES?NEI..Blir kvalm.. Anonymkode: 16d1c...ae0 Jeg har fått stikkpiller mange ganger som barn, kan ikke huske annet enn at det var litt merkelig. Ikke vondt, ikke overgrep, bare rolig og så gikk feberen ned. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #73 Skrevet 4. mai 2019 Føler det er litt ekstremt å tvinge barnet i stikkpiller. Vi har brukt flytende paracet til datteren vår, men de siste gangene har det vært et rent helvete. Gråten har vært skikkelig intens og hun har brekt seg og får ikke i seg noe. Stakkar.. jeg har prøvd med belønninger, men nei. Sist gang blandet jeg med syltetøy, og hun spiste ❤️ Hva med å prøve å lure i barnet ditt paracet? Kanskje ikke veldig ærlig, men akkurat i dette tilfellet tenker jeg at det ikke gjør noe. Tips: lag paracet is! Solbærsaft eller annen saft blandet med paracet (den har en smak tror jeg). Prøv deg frem 😍 Anonymkode: 6c340...48d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #74 Skrevet 4. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som forsvarer bruk av stikkpiller fordi barna ikke er store nok til å ta valget selv, og at dette bare er noe barnet må tåle, hvordan hadde situasjonen sett ut om det var motsatt? Hvordan hadde dere reagert om noen tvang noe opp i rumpa deres uten deres samtykke? Anonymkode: 30a2f...5d6 Jeg både målte temperaturen, og ga febernedsettende i rompa på mine barn. I likhet med hva min mor gjorde med meg og mine søsken. Det er da ingen sak? Dette er noe som av og til er helt nødvendig å gjøre pha helsetilstand. Barn kan ikke avgjøre dette selv da de ikke har forutsetninger for å fatte konsekvensene av sitt valg. Det er ikke som å velge å spise ellet ikke for de. Og ærlig talt, hva kan være traumatisk ved å få en pille i rompa egentlig. Vi er skapt med naturlig åpning der. Anonymkode: 7cbf2...e9b
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #75 Skrevet 5. mai 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg både målte temperaturen, og ga febernedsettende i rompa på mine barn. I likhet med hva min mor gjorde med meg og mine søsken. Det er da ingen sak? Dette er noe som av og til er helt nødvendig å gjøre pha helsetilstand. Barn kan ikke avgjøre dette selv da de ikke har forutsetninger for å fatte konsekvensene av sitt valg. Det er ikke som å velge å spise ellet ikke for de. Og ærlig talt, hva kan være traumatisk ved å få en pille i rompa egentlig. Vi er skapt med naturlig åpning der. Anonymkode: 7cbf2...e9b Poenget til mange her er at det ikke er nødvendig, fordi det finnes alternativer. Hvis barna dine aksepterer det, så er det jo helt greit. Men for barn som motsetter seg stikkpiller syns jeg foreldre i det minste kan gi alternativene et forsøk. Det er vel ingen som mener at det er et alternativ å droppe medisin når barnet trenger det. Som en annen påpekte, pinex mikstur smaker mye bedre enn paracet mikstur, og er ofte verdt et forsøk. Det siste jeg har uthevet kan bare stå for seg selv... Anonymkode: 5335e...5de
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #76 Skrevet 5. mai 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg både målte temperaturen, og ga febernedsettende i rompa på mine barn. I likhet med hva min mor gjorde med meg og mine søsken. Det er da ingen sak? Dette er noe som av og til er helt nødvendig å gjøre pha helsetilstand. Barn kan ikke avgjøre dette selv da de ikke har forutsetninger for å fatte konsekvensene av sitt valg. Det er ikke som å velge å spise ellet ikke for de. Og ærlig talt, hva kan være traumatisk ved å få en pille i rompa egentlig. Vi er skapt med naturlig åpning der. Anonymkode: 7cbf2...e9b Naturlig åpning slik at avføringen skal ut. Ingenting skal inn! Bakenden er privat område, og man skal respektere slike intimsoner. Anonymkode: 6c340...48d
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #77 Skrevet 5. mai 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Poenget til mange her er at det ikke er nødvendig, fordi det finnes alternativer. Hvis barna dine aksepterer det, så er det jo helt greit. Men for barn som motsetter seg stikkpiller syns jeg foreldre i det minste kan gi alternativene et forsøk. Det er vel ingen som mener at det er et alternativ å droppe medisin når barnet trenger det. Som en annen påpekte, pinex mikstur smaker mye bedre enn paracet mikstur, og er ofte verdt et forsøk. Det siste jeg har uthevet kan bare stå for seg selv... Anonymkode: 5335e...5de 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Naturlig åpning slik at avføringen skal ut. Ingenting skal inn! Bakenden er privat område, og man skal respektere slike intimsoner. Anonymkode: 6c340...48d Signerer disse Anonymkode: 30a2f...5d6
Banankaka04 Skrevet 22. juni 2019 #78 Skrevet 22. juni 2019 Ettersom at han kun er tre år gammel, synes jeg at dere skal bestemme for han... Noen ganger er en dessverre nødt til å gjennomføre noe en ikke liker, og det som er fint ved å gi barn stikkpiller, er at det er gjort på null komma niks! Be han om å legge seg ned, og ikke knipe igjen... Dersom han nekter å høre etter, har du dessverre ikke andre valg enn å holde han fast... Medisin må tas, uansett!
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #79 Skrevet 22. juni 2019 2 minutter siden, Banankaka04 skrev: Ettersom at han kun er tre år gammel, synes jeg at dere skal bestemme for han... Noen ganger er en dessverre nødt til å gjennomføre noe en ikke liker, og det som er fint ved å gi barn stikkpiller, er at det er gjort på null komma niks! Be han om å legge seg ned, og ikke knipe igjen... Dersom han nekter å høre etter, har du dessverre ikke andre valg enn å holde han fast... Medisin må tas, uansett! Bare at tankene og følelsene kan vedvare i årevis... Anonymkode: 30a2f...5d6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #80 Skrevet 22. juni 2019 På 4.5.2019 den 16.47, AnonymBruker skrev: SMELTETABLETTER. ELLER FLYTENDE. I SAFT ELLER ANNET... KLARER DERE Å PRRSSE DE SMÅ MED Å GI DE I ROMPEN SÅ KLARER DERE DET ANDRE. HADDE DERE LIKT AT NOEN TVANG NOE I ROMPEN DERES?NEI..Blir kvalm.. Anonymkode: 16d1c...ae0 Vet du, jeg hadde likt det like lite om noen presset meg til å innta noe oralt, med påfølgende kvelningsfølelse og hosteanfall fordi jeg strittet så mye i mot. I tillegg til å ikke vite akkurat hvor mye som går inn, mtp ting som havner utenfor munn og det som eventuelt spyttes/ hostes ut. Du over som poster om paracet: feberkramper er vanlig hos barn under 5 år. Hvorfor ikke unngå det om man kan? Anonymkode: 9af01...092 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå