Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Moren til kjæresten min har en tendens til å være veldig frekk mot meg til tider. Jeg har vært flink til å bare børste det av meg og tenke at det mest sannsynlig bare er sånn hun er, men i påsken sa hun noe som gikk veldig inn på meg...

Vi satt 8-9stk rundt middagsbordet og spiste grillmat litt utpå kvelden etter noen glass vin... jeg satt på den ene kortenden og «svigermor» satt på den andre kortenden. Rett etter vi var ferdige å spise så nærmest roper hun «*navn* er du gravid!??». Jeg ble temmelig satt ut for dama burde da forstå at jeg ikke ville drukket alkohol om jeg var gravid. Jeg svarer med et litt spørrende «nei» og hun fortsetter... «nei, for jeg syns du spiser så mye... du har jo lagt deg veldig ut..». (Jeg hadde spist 2 halve poteter, 1 kotelett og 1/2 maiskolbe)

Litt bakgrunnshistorie: jeg er i begynnelsen av 30 årene, er 165cm høy og veier 57kg nå. Jeg trener minimum 2 timer i uka. Jeg har lagt meg ut siste året, men jeg var veldig tynn... for ca 2 år siden veide jeg 48kg og jeg slet selv med å se at jeg var for tynn. Jeg har vært i et dårlig forhold og slitt med å spise, og etter at jeg gikk ut av forholdet har jeg klart å spise mer normalt igjen, som igjen har ført til at jeg har lagt på meg. Og selvfølgelig pga økt muskelmasse. Jeg har en sunnere kropp nå, men sliter noen ganger med at jeg føler jeg har lagt litt for mye på meg...

jeg svarte henne at selvfølgelig er jeg ikke gravid, og ja jeg har lagt på meg, men jeg har trengt det også. Det hele endte i at hun kom bort til meg og sa ting som «neida, det er vel bare på grunn av trivsel du har lagt deg ut» osv... jeg var så forfjamset at jeg ikke visste hva jeg skulle si. Jeg har jo ikke gått opp helt plutselig heller, så føler at hun sa det for å fornærme meg, ikke fordi hun trodde jeg var gravid. Som en unnskyldning for å komme med en frekkhet mot meg foran alle de andre. 

Jeg vet ikke hvorfor det er så sårt for meg... kanskje det er dagens generelle kroppspress som påvirker meg og, for jeg har etter hendelsen begynt å tenke mye mer på om jeg spiser altfor mye og om jeg ikke selv ser at jeg har lagt meg ut 😕 også kanskje veldig sint for at hun kunne finne på å komme med en slik fornærmelse. Er sikker på at hun er godt klar over hva slikt kan føre til... 

Noen tanker? Er jeg for nærtagende? 

Anonymkode: bc89e...969

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hun er frekk, sånt sier man bare ikke.

AnonymBruker
Skrevet

For en kjerring. Så frekk! Jeg syns ikke du er nærtagende. Svigermor virker ikke helt god. Enten vil hun være frekk, eller så har hun null sosiale antenner. 

Anonymkode: 506a2...4c5

• Liker 5
Skrevet

Slem svigermor du har. Hva sier mannen din til dette?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fy flate for ei kjerring! SVAR TILBAKE! Det er ikke greit! Hvor er kjæresten din oppi dette? Hva sa han? Du er ikke nærtagende. Sånt sier man ikke til folk. 

Anonymkode: 1a1c0...6e8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eh, leser folk hele innlegget? Jeg har inntrykk av at din svigermor var litt rask med en ubetenksom  kommentar og prøvde å ordne det ved å komme bort og si den siste kommentaren som sikkert ikke var ment sårende, men som åpenbart var meget klønete sagt. 

Anonymkode: 67da3...2e0

• Liker 5
Skrevet

Hun er dritfrekk. Er ikke rart at du tar deg nær av det. Slike ting er ikke greit å si, kommentere på kropp og spørsmål om graviditet er fullstendig galt. Spesielt i selskap med andre. 

For en drittkjerring. Ved neste tilfelle (for det kommer!), svarer du noe slikt som at det har ikke hun noe med og at du blir lei deg over slike kommentarer. Evt kan du stikke tilbake med 'er du gravid? Jeg vet du er for gammel, men den magen din tyter godt frem nå' (jeg hadde valgt første, men heier på alle som tør å ta den siste 😊)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakket med han om det i etterkant og spurt hvorfor han ikke setter hu på plass. «Hvis du ikke klarer å behandle dama mi pent, så kan du gå hjem!» eller noe i den duren ville falt naturlig for meg å si om vi bytta roller. 

Han bare fjaset det bort og sier at hun bare er sånn og at det ikke kommer noe godt ut av å sette hu på plass. Han er veldig kjærlig og omsorgsfull, men virker som han har en forsvarsmekanisme som undertrykker hans evne til empati (han har hatt vanskelig oppvekst, så derfor jeg tror det er en forsvarsmekanisme). Så ikke si «herregud dumt han» for hadde jeg hadde ikke blitt med han om han ikke var noe positivt i livet mitt ❤️

Største problemet mitt med dette er at «svigermor» lykkes. Hun har klart å plante en økt usikkerhet i meg i forhold til min egen kropp. Jeg sa tydelig ifra om at jeg ikke syns det var greit å si sånt da hun kom bort til meg da. 

• Liker 2
Skrevet

Forstår godt at du reagerte. Om du så hadde spist 5 ganger så mye, og veide dobbelt så mye, så ville det fortsatt ikke vært innafor å komme med slike kommentarer. Slike kommentarer kan være så ødeleggende på selvbildet. Håper du klarer å la det prelle av. Kommenterer hun din kropp igjen, så kan du svare" Ja, jeg har lagt på meg noen kledlige kilo. Er jeg ikke flott?" 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Runnershigh skrev:

Forstår godt at du reagerte. Om du så hadde spist 5 ganger så mye, og veide dobbelt så mye, så ville det fortsatt ikke vært innafor å komme med slike kommentarer. Slike kommentarer kan være så ødeleggende på selvbildet. Håper du klarer å la det prelle av. Kommenterer hun din kropp igjen, så kan du svare" Ja, jeg har lagt på meg noen kledlige kilo. Er jeg ikke flott?" 

Jeg burde svart noe sånt som «du er bare misunnelig for at jeg har større pupper enn deg...» 😄 hadde vært gøy å se uttrykket hennes 

TS

• Liker 4
Skrevet

Hun var frekk, for en kommenterer jo ikke sånn. Men etter noen glass vin kan mye tankeløst komme ut, og hun prøvde jo å gjøre det godt igjen? 

Du er alt for nærtagende, for dette kunne du lagt bort som en uheldig glipp av henne. Ja, det var ikke ok å si det hun gjorde, men du drar det jo langt da. 

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Var hun brisen eller full? Om hun er frekk og direkte til vanlig så blir det vel ekstra mange kommentarer så fort det er litt alkohol innabords. Enkelte svigermødre skal markere seg veldig, hun er nok en av de? Syns ikke du er nærtagende, spesielt når hun var så idiot at hun tok det opp med masse folk tilstede. For et utrolig privat spørsmål! Hvis ikke sønnen din har baller så må nok du ordne opp - si at du syns det var ydmykende og at du må revurdere det å invitere henne på sammenkomster med din del av familien om hun ikke kan drikke og styre kjeften sin på samme tid. At hun er et voksent menneske, og at spørsmål rundt graviditet er noe man tar på privaten. Vekten din? Ikke hennes business.

AnonymBruker
Skrevet

Hun er frekk og fremstår enkel. 

Anonymkode: f003a...ad1

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hun var frekk, for en kommenterer jo ikke sånn. Men etter noen glass vin kan mye tankeløst komme ut, og hun prøvde jo å gjøre det godt igjen? 

Du er alt for nærtagende, for dette kunne du lagt bort som en uheldig glipp av henne. Ja, det var ikke ok å si det hun gjorde, men du drar det jo langt da. 

Føltes ikke som hun prøvde å gjøre det godt igjen, hun bare smurte det ut. Hun sa ikke unnskyld eller at det var ufint av henne. Bare at jeg sikkert bare hadde lagt på meg fordi jeg trivdes.. For det gir ingen mening å reagere med å tenke jeg er gravid når jeg har lagt på meg 6-7kg siden jeg møtte kjæresten min for 1,5 år siden. Det har gått så gradvis. Jeg skal prøve å bli kjappere i replikkene mine. Kjente bare jeg måtte lufte denne hendelsen for å kunne børste det av meg

ts

Skrevet

Wow! Først: du er IKKE det minste tjukk, høres helt vilt ut å veie 48 kilo, du er nok mye penere nå!!!

For det andre; prøv å ha noe liggende på tunga til neste gang hun sier noe. Ikke noe slemt, men noe som kanskje kan få henne til å skamme seg. Kanskje bare se på henne og si "wooow, nå er vi i gang igjen" og så le? Det er jo litt slemt, men jeg tror ikke jeg hadde klart å unngå det... 

Hilsen ond, og stor i kjeften.😈

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Moren til kjæresten min har en tendens til å være veldig frekk mot meg til tider. Jeg har vært flink til å bare børste det av meg og tenke at det mest sannsynlig bare er sånn hun er, men i påsken sa hun noe som gikk veldig inn på meg...

Vi satt 8-9stk rundt middagsbordet og spiste grillmat litt utpå kvelden etter noen glass vin... jeg satt på den ene kortenden og «svigermor» satt på den andre kortenden. Rett etter vi var ferdige å spise så nærmest roper hun «*navn* er du gravid!??». Jeg ble temmelig satt ut for dama burde da forstå at jeg ikke ville drukket alkohol om jeg var gravid. Jeg svarer med et litt spørrende «nei» og hun fortsetter... «nei, for jeg syns du spiser så mye... du har jo lagt deg veldig ut..». (Jeg hadde spist 2 halve poteter, 1 kotelett og 1/2 maiskolbe)

Litt bakgrunnshistorie: jeg er i begynnelsen av 30 årene, er 165cm høy og veier 57kg nå. Jeg trener minimum 2 timer i uka. Jeg har lagt meg ut siste året, men jeg var veldig tynn... for ca 2 år siden veide jeg 48kg og jeg slet selv med å se at jeg var for tynn. Jeg har vært i et dårlig forhold og slitt med å spise, og etter at jeg gikk ut av forholdet har jeg klart å spise mer normalt igjen, som igjen har ført til at jeg har lagt på meg. Og selvfølgelig pga økt muskelmasse. Jeg har en sunnere kropp nå, men sliter noen ganger med at jeg føler jeg har lagt litt for mye på meg...

jeg svarte henne at selvfølgelig er jeg ikke gravid, og ja jeg har lagt på meg, men jeg har trengt det også. Det hele endte i at hun kom bort til meg og sa ting som «neida, det er vel bare på grunn av trivsel du har lagt deg ut» osv... jeg var så forfjamset at jeg ikke visste hva jeg skulle si. Jeg har jo ikke gått opp helt plutselig heller, så føler at hun sa det for å fornærme meg, ikke fordi hun trodde jeg var gravid. Som en unnskyldning for å komme med en frekkhet mot meg foran alle de andre. 

Jeg vet ikke hvorfor det er så sårt for meg... kanskje det er dagens generelle kroppspress som påvirker meg og, for jeg har etter hendelsen begynt å tenke mye mer på om jeg spiser altfor mye og om jeg ikke selv ser at jeg har lagt meg ut 😕 også kanskje veldig sint for at hun kunne finne på å komme med en slik fornærmelse. Er sikker på at hun er godt klar over hva slikt kan føre til... 

Noen tanker? Er jeg for nærtagende? 

Ojda, sånn er svigermoren min også... Beste du kan lære deg med sånne folk er å absolutt ikke la det gå inn på deg i det hele tatt. Er så utrolig insensitivt å si. Er bare insensitive som kan så sånt (om de ikke kjenner deg godt nok til å evt spøke med det).

Anonymkode: 65dc6...e35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...