Anwa Skrevet 1. mai 2019 #1 Skrevet 1. mai 2019 (endret) De fleste har vel hørt om Gypsy Rose siden det har vært omtalt i mediene i noen måneder allerede. Det jeg ikke skjønner er hvorfor det ikke var noen formildende omstendigheter for den mentalt handikappede drapsmannen Godejohn, når de hadde bevis for at Gypsy var den som orkestrerte mordet? Endret 1. mai 2019 av Anwa
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 1. mai 2019 #2 Skrevet 1. mai 2019 (endret) . Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
skruf Skrevet 2. mai 2019 #5 Skrevet 2. mai 2019 Antar at det at hun ble mishandlet av moren hele livet og levde i en uutholdelig situasjon samtidig som hun hadde et avhengighetsforhold til moren var formidlende omstendigheter. Hun regisserte nok drapet i stedet for å gjøre det selv nettopp pga det avhengighetsforholdet til moren, hun ville ikke klart å gjøre det selv. Hun var jo så manipulert og i moren sin makt at hun klarte ikke si i fra til f.eks legene hun var til eller noen andre som f.eks faren, naboer, annen familie. Jeg tror hun så på det å få moren drept som eneste utvei Det sier litt om hvordan hun har hatt det når hun har uttalt at hun aldri har vært så fri som hun er nå, selv om hun sitter i fengsel 35
Honey Dew Skrevet 2. mai 2019 #6 Skrevet 2. mai 2019 Det hun gjorde var selvforsvar. Jeg synes at 10 år er utrolig strengt. 30
Gjest Justsaying Skrevet 5. mai 2019 #7 Skrevet 5. mai 2019 Gypsy Rose er vel også et offer, fæl sak! Hun kunne sikkert prøvd å komme seg vekk fra moren fremfor å drepe henne men-ingen kan vel sette seg inn i en slik oppvekst.
sonush Skrevet 5. mai 2019 #8 Skrevet 5. mai 2019 10 år var strengt. Men samtidig kan disse årene brukes til å rehabilitere henne for verden utenfor. 4
kahaki Skrevet 6. mai 2019 #9 Skrevet 6. mai 2019 Syntes det er verre at «Godejohn» fikk livstid uten mulighet for prøveløslatelse. Han var syk, og hadde ikke drept Dee Dee hvis ikke han hadde møtt på Gypsy Rose. At han trengte hjelp ja, psykisk. Ikke fengselsstraff. God bless America! 11
Rihannon Skrevet 6. mai 2019 #10 Skrevet 6. mai 2019 Synes 10 år er altfor streng straff for det helvete moren påførte henne.. Hun burde fått terapi ikke fengsel. Men hun er uansett friere og har det bedre nå en noen gang. Håper det finnes en egen plass i helvete for mødre som DeeDee, ufattelig grusomt. 14
Marriet Skrevet 6. mai 2019 #11 Skrevet 6. mai 2019 På 5.5.2019 den 20.07, sonush skrev: 10 år var strengt. Men samtidig kan disse årene brukes til å rehabilitere henne for verden utenfor. Hadde det bare vært sånn at fengselsvesenet i USA var kjent for rehabilitering. Det er det jo stort sett ikke, men ren straff. Kan selvsagt hende det er et opplegg rundt Gypsy. Det veit jeg ikke. 5
Filifjonkamor Skrevet 6. mai 2019 #12 Skrevet 6. mai 2019 Du kan så si. Begge 2 burde heller fått hjelp, enn å sone i et vanlig fengsel 4
Gjest Ellii Skrevet 8. mai 2019 #13 Skrevet 8. mai 2019 På 6.5.2019 den 10.20, kahaki skrev: Syntes det er verre at «Godejohn» fikk livstid uten mulighet for prøveløslatelse. Han var syk, og hadde ikke drept Dee Dee hvis ikke han hadde møtt på Gypsy Rose. At han trengte hjelp ja, psykisk. Ikke fengselsstraff. God bless America! Han hadde vel drept noen andre. Men livstid er strengt. 20 år er mer passende.
kahaki Skrevet 9. mai 2019 #14 Skrevet 9. mai 2019 På 8.5.2019 den 7.53, Ellii skrev: Han hadde vel drept noen andre. Men livstid er strengt. 20 år er mer passende. Med andre ord er ikke dette en straff men preventiv sikring for en handling som kanskje ikke ville skjedd. Jeg er enig altså, men rettssystemet er helt på trynet. Anbefaler siste sesong av podcasten Serial for de som er interessert i straffeprosess i USA. 3
Puny Skrevet 11. mai 2019 #15 Skrevet 11. mai 2019 På 9.5.2019 den 17.01, kahaki skrev: Med andre ord er ikke dette en straff men preventiv sikring for en handling som kanskje ikke ville skjedd. Jeg er enig altså, men rettssystemet er helt på trynet. Anbefaler siste sesong av podcasten Serial for de som er interessert i straffeprosess i USA. Ja, herre Gud, den sesongen er så sykt bra! Veldig fascinerende og skremmende... 2
Glorious Skrevet 11. mai 2019 #16 Skrevet 11. mai 2019 Gypsy Rose burde saksøke samtlige leger som har latt den gale moren hennes holde på! Stakkars, stakkars menneske! 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #17 Skrevet 15. mai 2019 På Saturday, May 11, 2019 den 19.19, Glorious skrev: Gypsy Rose burde saksøke samtlige leger som har latt den gale moren hennes holde på! Stakkars, stakkars menneske! Gypsy Rose fikk vel ett eller annet som gjorde at hun begynte å sikle en god del. I tillegg ramset vel moren hennes opp en del ting som datteren hennes viss nok slet med. Når en doktor sitter i en slik situasjon, så er vel ikke "Munchausen by Proxy" det aller første de tenker på. Selv om det er veldig enkelt å være etterpåklok nå... Anonymkode: 9ae18...9fc
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #18 Skrevet 15. mai 2019 Kan man streame dette programmet noe sted? Husker det skulle sendes på tv for en tid tilbake siden, men fikk det ikke med meg da. Anonymkode: 36d45...a46
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #19 Skrevet 15. mai 2019 Hvor mange år eller hvilken straff tror dere disse to ville fått hvis dette var Norge? Anonymkode: 06ddd...d27
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #20 Skrevet 15. mai 2019 På 9.5.2019 den 17.01, kahaki skrev: Med andre ord er ikke dette en straff men preventiv sikring for en handling som kanskje ikke ville skjedd. Jeg er enig altså, men rettssystemet er helt på trynet. Anbefaler siste sesong av podcasten Serial for de som er interessert i straffeprosess i USA. Hvor mye penger bruker USA på fengselsindustrien? Det er i hvertfall et bra arbeidsmarked på det feltet. Anonymkode: 06ddd...d27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå