Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 6 maser om å få pusse tennene selv siden «alle» i barnehagen får lov. Jeg mener selv det er litt tidlig, men må ærlig si jeg ikke har anelse om hva som er vanlig🙈

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er fra 12 år ar det er anbefalt å pusse selv. Aldri før 11-12-årsalderen har jeg forstått. Noe annet synes jeg virkelig ikke er bra. De må ha hjelp til å pusse alle sider av tennene grundig. 

Anonymkode: 17b1d...268

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ungene kan begynne å pusse selv når som helst. MEN! Voksne skal pusse etter, rettlede og følge med at det blir gjort skikkelig frem til ti års alder.

Anonymkode: f4649...f89

AnonymBruker
Skrevet

7-åringen min får pusse selv om morgenen, også pusser jeg om kvelden. Han får også pusse selv om kvelden hvis han har overnattingsbesøk eller overnatter borte. I følge tannlegen var dette en helt grei måte å gjøre det på, da de må lære å pusse selv også, samtidig som det er viktig at en voksen pusser av og til og veileder.

Anonymkode: b2085...39a

• Liker 1
Skrevet

De har fått pusse selv fra de har bedt om det, men vi har alltid pusset over enten før eller etter. Alene ikke før de er 11 ca. 

Vi startet med at de fikk pusse alene om morgenen, mens vi dro over om kvelden. 

AnonymBruker
Skrevet

Da våre begynte i 4 klasse fikk de pusse selv. Litt tidlig, men følte egentlig de pusset mye mer nøye enn oss voksne😅

Anonymkode: 375cd...ced

Skrevet

5-åringen var akkurat hos tannpleier. Hun anbefalte å la ham pusse selv om morgenen for å øve seg, mens vi fremdeles har kontroll på kveldspussen. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi lot vår eldste pusse selv fra første klasse. Av en eller annen grunn innbilte jeg meg at det var vanlig (og har også funnet steder hvorfor står skrevet), men hun fikk to hull i tennene året etter, og jeg følte meg som verdens verste mor. Tannlegen anbefalte da at vi hjelper til med tannpussen minste en gang per dag. Nå pusser hun selv på morgenen mens vi pusser på kvelden (eller hun pusser selv først og vi går over skikkelig etterpå).

Anonymkode: ff1b8...794

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...