AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #1 Skrevet 1. mai 2019 Hva tenker folk egentlig om dette? Scenarioet er altså at du arrangerer fest. Gjestene tar med sin egen drikke og dere har det gøy før dere reiser på byen. Da vil det naturlig nok ofte ligge igjen litt drikkevarer. Skal verten da spare på dette til man ses neste gang, eller er det naturlig at det er "tapt" for den som tok det med? Her har vi i vennegjengen litt forskjellige syn, så jeg fikk lyst til å høre hva andre tenker. En av mine venner ber stadig om å få hente én cider etter noen har hatt fest, og det var der temaet kom på banen. Etter min mening er det veldig rart å be om å få hente et par øl. Er det derimot et stor flaske sprit som det kanskje er tatt bittelitt av, synes jeg deg er greit så lenge man gir et lite hint til verten om at man legger det igjen, men har planer om å hente det siden/at verten tar det med neste gang man ses. Hva tenker folk? Anonymkode: 74b1c...692
Guidet Kvinne Skrevet 1. mai 2019 #2 Skrevet 1. mai 2019 Øl/vin/cider er tapt eller gave til verten. 8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #3 Skrevet 1. mai 2019 Hadde jeg vært 18 år, kunne jeg muligens vurdert å hente de par flaskene med øl jeg hadde lagt igjen. Gjør voksne folk det samme, synes jeg de er utrolig kjipe. Legger jeg igjen noe etter fest, anser jeg det selvsagt som "tapt", og håper at verten får glede av det. Anonymkode: 46f4c...99a 9
Djungelvrål Skrevet 1. mai 2019 #4 Skrevet 1. mai 2019 Jeg skjønner om folk henter en treliter som så vidt er begynt på eller dyr sprit men å komme å hente to øl er bare merkelig. Her setter folk igjen både vinflasker og øl og har aldri opplevd at noen har kommet å hentet. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #5 Skrevet 1. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har vi i vennegjengen litt forskjellige syn, Anonymkode: 74b1c...692 Hvor gamle er dere i denne vennegjengen da? Anonymkode: 46f4c...99a 1
Djungelvrål Skrevet 1. mai 2019 #6 Skrevet 1. mai 2019 I gjerrigknarktråden har jeg tom. lest om folk som kommer å henter panten sin. OMG!! 10
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #7 Skrevet 1. mai 2019 Jeg tenker at det kommer litt an på hvor mye det er snakk om. Om det er 3 øl så er det ikke så viktig. Men om det er en sekser så kan det kanskje være greit å spørre personen om han/hun vil ha den tilbake. Om det er en åpnet flaske med rødvin så syns jeg det er rart om det er forventet at den skal bli spart på. Samme om det er bare litt brennevin igjen i en flaske. Anonymkode: 2374d...74e 2
VKM Skrevet 1. mai 2019 #8 Skrevet 1. mai 2019 Helt enig i at det spørs på drikkevaren. Nå går ikke jeg særlig ut på byen så har ikke opplevd dette, men tenker at om det er en stor flaske vodka med mye igjen ville jeg sagt ifra til verten før vi drar at jeg lar den bli igjen og henter den dagen etter. Er det et par cider kunne jeg sikkert latt den være. 1
annebanane Skrevet 1. mai 2019 #9 Skrevet 1. mai 2019 (endret) Bare noen få enheter pleier de fleste å legge igjen (eller drikke neste gang de er på besøk om det er mer igjen til den tid). Sprit eller større kvantum pleier vi sende melding om og overlevere ved neste møte eller besøk. Endret 14. januar 2023 av annebanane 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #10 Skrevet 1. mai 2019 23 minutter siden, SupaWoman skrev: I gjerrigknarktråden har jeg tom. lest om folk som kommer å henter panten sin. OMG!! Japp, skjedde her. En som hadde hatt med seg en 6er. Ikke nok med det, fyren stod på døra kl 08.00 om morgen en søndag. Anonymkode: 8a7a2...ea7 1
Chizue Skrevet 1. mai 2019 #11 Skrevet 1. mai 2019 De gangene jeg arrangerte fester, så brukte det å ligge en drøss med drikkevarer igjen Ingen som hentet de heller, tilslutt satt jeg med 2 uåpnete tequila flasker, 40+++øl, ett par vinflasker, en haug av spritflasker, litt whiskey og sånt.. Så en gang iblant sa jeg "Ikke ta med, dere har drikke her!!" Husker min mor sa en gang i tiden, at jeg brukte altfor mye penger på alkohol, ettersom barskapet mitt var fyllt opp. Så jeg forklarte greia og min mor bare "Åja, men da så, kan jeg få ett par vinflasker da?"---Jada, bare ta, ingen savner de! 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #12 Skrevet 1. mai 2019 Min samboer bruker å ta med seg de t1-2 siste ølene sine hjem når han skal hjem fra fest🙈 jeg har sagt til han flere ganger at dette er ufint og virker gjerrig! (Han er ikke en gjerrig person til vanlig). Tenker det som blir til overs er til verten, tross alt de som står igjen med all ryddingen og oppvasken etter å ha hatt fest. Hadde ei veninne før som var sånn med godteri osv🙈 alle tok med litt hver på jentekveld, og når hun skulle dra begynte hun å raske med seg den halve potetgullposen og den halve melkesjokoladen hun hadde hatt med. Sært 🙈 Anonymkode: 49e91...8ad 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #13 Skrevet 1. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor gamle er dere i denne vennegjengen da? Anonymkode: 46f4c...99a Vi er mellom 24 og 28. Synes det er relativt pinlig at noen er så gjerrige.. Anonymkode: 74b1c...692
solmåneogstjerner Skrevet 1. mai 2019 #14 Skrevet 1. mai 2019 (endret) Det er en 'gave' til verten. Samme med panteflasker/bokser. Har selvsagt hørt om dem som forventer en halvflaske tilbake eller til og med panten for seks ølbokser (bare les i gjerrigknarktråden). Men det er jo ikke slik voksne mennesker skal oppføre seg. (Er de gamle nok til å drikke, er de gamle nok til å forstå dette også). Forsåvidt greit om man tar det med seg når man går. Å forvente å få det tilbake dagen etter er bare sært Endret 1. mai 2019 av solmåneogstjerner
Apekatten Skrevet 1. mai 2019 #15 Skrevet 1. mai 2019 Jeg har aldri brydd meg om å hente et par øl eller en halv flaske vin som jeg har satt igjen på fest. Jeg synes det er flaut av folk som stresser med å hente igjen drikke de har lagt igjen.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #16 Skrevet 1. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min samboer bruker å ta med seg de t1-2 siste ølene sine hjem når han skal hjem fra fest🙈 jeg har sagt til han flere ganger at dette er ufint og virker gjerrig! (Han er ikke en gjerrig person til vanlig). Tenker det som blir til overs er til verten, tross alt de som står igjen med all ryddingen og oppvasken etter å ha hatt fest. Hadde ei veninne før som var sånn med godteri osv🙈 alle tok med litt hver på jentekveld, og når hun skulle dra begynte hun å raske med seg den halve potetgullposen og den halve melkesjokoladen hun hadde hatt med. Sært 🙈 Anonymkode: 49e91...8ad 11-12 siste øla, ja jeg tar med drikken min hjem, fordi det hender jeg liker å ta meg en eller to øl foran tv før senga, det siste har jeg aldri gjort ikke en en gang når jeg var yngre og var gnien. Anonymkode: b802b...d78
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #17 Skrevet 1. mai 2019 13 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Forsåvidt greit om man tar det med seg når man går. enig. Anonymkode: b802b...d78 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #18 Skrevet 1. mai 2019 Jeg sender altid melding til de det gjelder om de vil ha igjen drikka si. Kunne ikke brydd meg mindre om de henter det eller ikke. Anonymkode: bda9f...f42
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #19 Skrevet 1. mai 2019 2 hours ago, SupaWoman said: Jeg skjønner om folk henter en treliter som så vidt er begynt på eller dyr sprit men å komme å hente to øl er bare merkelig. Her setter folk igjen både vinflasker og øl og har aldri opplevd at noen har kommet å hentet. 3liter til 200 kr? Orker virkelig folk å ta seg bryet. Nei, jeg rydder og hiver det som er og er ingen oppbevaringsplass for andres drikke som kanskje blir hentet. Er drikken dyrkbar så får de ta den med seg hjem igjen. Anonymkode: 88bd3...a63
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #20 Skrevet 1. mai 2019 Kommer helt an på. Om det ikke er hentet ellers gjort avtale om at det hentes innen en uke anser jeg det som «spoils of war» og det tilfaller verten. Anonymkode: 7a124...0a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå