Reader81 Skrevet 1. mai 2019 #1 Skrevet 1. mai 2019 (endret) Noen som har prøvd det? Hva med oregano eller grillkrydder? Er ute etter å få smaken litt annerledes. Den eneste omeletten jeg egentlig liker er med champgnon, men kunne tenke meg å prøve noe nytt. Noen tips/erfaringer? Endret 1. mai 2019 av Reader81 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #2 Skrevet 1. mai 2019 Akkurat nå, Reader81 skrev: Noen som har prøvd det? Hva med oregano eller grillkrydder? Er ute etter å få smaken litt annerledes. Den eneste omeletten jeg egentlig liker er med champgnon, men kunne tenke meg å prøve noe nytt. Noen tips/erfaringer! https://www.matprat.no/oppskrifter/rask/bondeomelett1/ eller bare med gressløk Anonymkode: 7f8b9...257
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #3 Skrevet 1. mai 2019 Jeg har laget noe lignende som dette http://kristinsmiddagstips.blogspot.com/2011/02/tacoomelett.html Anonymkode: 7f8b9...257
LittDiva Skrevet 1. mai 2019 #4 Skrevet 1. mai 2019 Jeg bruker som regel bladpersille og chiliflak. Og fyller med ting som smaker litt. Fetaost, røkt skinke, løk, oliven.hva jeg nå har. 1
gohege Skrevet 2. mai 2019 #5 Skrevet 2. mai 2019 Jeg liker kraftige smaker og tilsetter gjerne litt miso eller balsamico i eggeblandingen. Hvis jeg vil gå for noe mildere strør jeg ofte over chiliflakes, timian, "roasted" hvitløk (hvis jeg ikke har fersk), oregano, en kvis sitronjuice osv. Ikke alt samtidig såklart, men har funnet noen kombinasjoner som jeg synes er godt. Ellers gjør jeg slik som LittDiva og bruker topping som har smaker i seg selv, eks parmesan, fetaost, oliven, syltet rødløk, bacon, tomat, soltørkede tomater, løk, paprika. 2
skruf Skrevet 2. mai 2019 #6 Skrevet 2. mai 2019 Jeg liker pepper, oregano, chilliflakes eller gressløk 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #7 Skrevet 2. mai 2019 Matprat er ikke akkurat en kulinarisk sensasjon 🤣🙄 Anonymkode: 7d68b...5a9 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #8 Skrevet 2. mai 2019 Eneste "krydder" jeg bruker er salt. Så tar jeg litt purre i, det er alt. Blir kjempegodt Anonymkode: b9b56...803 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #10 Skrevet 3. mai 2019 Hvis jeg har egg jeg må spise opp, men ikke spesielt lyst på egg, så pleier jeg som regel å lage omelett med.... sweet chilisaus! To egg og en teskje med sweet chilisaus, salt og pepper, hakk opp litt hvitløk eventuelt litt ingefær! Liker egentlig ikke sweet chilisaus til vanlig, men i omelett er det utrolig godt! 🤩 Anonymkode: 4843c...a71 1
Jerry Lee Skrevet 3. mai 2019 #11 Skrevet 3. mai 2019 Veksler mellom grillkrydder, pizzakrydder og Chili Explosion. Alltid litt pepper. 1
Ullvott Skrevet 3. mai 2019 #12 Skrevet 3. mai 2019 Jeg bruker oregano, basilikum eller provencekrydder-blanding. Når du spør om oppskrift på omelett, så synes jeg omelett er en ypperlig restemat-rett. En pølsebit, litt tomat, noen grønnsaker, en kokt potet +++ Det er bare å prøve seg fram! 2
_popcorn_ Skrevet 3. mai 2019 #13 Skrevet 3. mai 2019 jeg veksler veldig på krydder jeg har i. Salt, pepper, sitronpepper, paprikakrydder, chilli, basilikum, oregano, gressløk, persille, provance, estragon, rosmarin... Ellers kan jeg ha i litt soyasaus i blandingen før jeg har det i panna, eller litt yoghurt. Så har jeg oppi det jeg har i kjøleskap og har lyst på. Cottage cheese, annen ost, fløte, kjøttpålegg, paprika, brokkoli, minimais, sopp, soltørket tomat, vårløk, hvitløk, potet, pølsebiter, bacon, spekeskinke... Det er kun fantasien som begrenser omelett! Kan også toppes med rømme, rømmedressing, balsamico, ruccola, eller annet man finner i skapene. Grønnsaker som slipper en del vann kan gjøre at omeletten faller fra hverandre og ser mer ut som eggerøre, men smaker fortsatt nydelig!
Jerry Lee Skrevet 3. mai 2019 #14 Skrevet 3. mai 2019 3 timer siden, Ullvott skrev: Jeg bruker oregano, basilikum eller provencekrydder-blanding. Når du spør om oppskrift på omelett, så synes jeg omelett er en ypperlig restemat-rett. En pølsebit, litt tomat, noen grønnsaker, en kokt potet +++ Det er bare å prøve seg fram! Siste avsnitt her må jeg altså bare signere.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. mai 2019 #15 Skrevet 3. mai 2019 Veksler mellom Chilli, gressløk, hvitløk og pizzakrydder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå