Gå til innhold

Hva koster alkohol i Italia

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg skal til italia om et par uker (Roma). Er det dyrt med alkohol der? Hva koster som regel et glass vin, eller en apperol sprits?

Anonymkode: 3ea72...cdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omtrent det samme som i Norge, kanskje litt billigere. Mye billigere hvis du går for husets vin.  Øl er også billig.

Første gang jeg var i Roma så satt jeg meg på et av byens mest sentrale hjørner for å ta en kaffe.  Koste meg med utsikt og folkeliv helt til jeg fikk regningen.  80 kroner kostet den kaffekoppen, og dette var i 1987.

AnonymBruker
Skrevet

Mye billigere. Husetsvin er vel 2 euro (20 kr) for en halvliter. Og i butikkene kan du kjøpe Proseco for 3,5 euro flaske, 35 kr. Dette var ikke i 1987 men for et par år siden. :) 

Anonymkode: 56b41...333

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hvor i Roma. Generelt er Roma en relativt dyr by, men du får sikkert et glass vin til et par euro.

Anonymkode: a8bd0...6ed

AnonymBruker
Skrevet

I butikker er alkohol stort sett mye billigere enn her. En helt ok rødvin/hvitvin/prosesso får du for rundt 4 euro. 

Kjøper du på utekaféer, vil beliggenheten ha absolutt alt å si. Noen steder får du Aperol Spritz til 4-5 euro, mens du må betale det tredobbelte andre steder. (Samme med kaffe. En vanlig bar tar gjerne 1-1,20 euro for en espresso, men regn med å betale veldig mye mer på barer som ligger på typiske turiststeder). Men det samme prinsippet finner du i Norge. En halvliter øl på Aker Brygge koster mye mer enn det du får den får i bakgatene i sentrum. 

Anonymkode: 7e694...ee2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...