AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #1 Skrevet 1. mai 2019 Er det noen som har fått det f.eks etter å ha vært utsatt for vold? Har fått innvilget voldsoffererstatning etter rettskraftig dom og det ser ut som at det går mot AAP/ufør pga ettervirkninger etter volden. Hvor lang tid tok det å få det innvilget? Hva må man sende inn av dokumentasjon? Jeg har planer om å bruke advokat til søknaden, for jeg har ikke konsentrasjon til papirarbeid. Fikk du dekket alt du mistet av arbeidsinntekt? Anonymkode: 6b16a...1b1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #2 Skrevet 2. mai 2019 Aap er ca 66% av inntekt før arbeidsuførhet. Ufør regnes ca 66% av de 3 beste av de 5 siste år før uførhet. Du og legen din søker aap. Ufør bør du få klarsignal fra saksbehandler i nav å søke om, søker du på egenhånd risikerer du blankt avslag. Lykke til! Anonymkode: ce63e...dc4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2019 #3 Skrevet 11. juli 2019 Lurer på det samme. Skal søke om erstatning for tapt inntekt blant annet.. Noen som har søkt og fått det innvilget? Anonymkode: acad1...53e
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #4 Skrevet 25. juni 2021 Lurer på det samme, så dytter denne 😄 Anonymkode: ecb58...93f
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 25. juni 2021 #5 Skrevet 25. juni 2021 Har du fått voldsoffererstatning så står det kanskje hva den er ment å dekke? Står det noe om fremtidig inntektstap? Ellers er den kanskje for dårlig. Jeg kan ikke noe om det, AAP er noe annet. Det er jo en stønad man kan få i inntil 3 år for å bli avklart mot arbeid eller uføretrygd, og den har faste satser. Den utgjør 66% av tidligere inntekt opp til 6G og blir opptil ca 420.000 i året for de som har tjent over 600.000 årene før. Minstesatsen er latterlig lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå