Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har fått det f.eks etter å ha vært utsatt for vold? Har fått innvilget voldsoffererstatning etter rettskraftig dom og det ser ut som at det går mot AAP/ufør pga ettervirkninger etter volden.

Hvor lang tid tok det å få det innvilget? Hva må man sende inn av dokumentasjon? Jeg har planer om å bruke advokat til søknaden, for jeg har ikke konsentrasjon til papirarbeid.

Fikk du dekket alt du mistet av arbeidsinntekt?

Anonymkode: 6b16a...1b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aap er ca 66% av inntekt før arbeidsuførhet.

Ufør regnes ca 66% av de 3 beste av de 5 siste år før uførhet. 

Du og legen din søker aap. Ufør bør du få klarsignal fra saksbehandler i nav å søke om, søker du på egenhånd risikerer du blankt avslag. 

Lykke til!

Anonymkode: ce63e...dc4

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme. Skal søke om erstatning for tapt inntekt blant annet.. Noen som har søkt og fått det innvilget? 

Anonymkode: acad1...53e

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme, så dytter denne 😄

Anonymkode: ecb58...93f

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Har du fått voldsoffererstatning så står det kanskje hva den er ment å dekke? Står det noe om fremtidig inntektstap? Ellers er den kanskje for dårlig.  Jeg kan ikke noe om det,  AAP er noe annet. Det er jo en stønad man kan få i inntil 3 år for å bli avklart mot arbeid eller uføretrygd, og den har faste satser. Den utgjør 66% av tidligere inntekt opp til 6G og blir opptil ca 420.000 i året for de som har tjent over 600.000 årene før. Minstesatsen er latterlig lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...