Gå til innhold

Gi faen i 17 mai i år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så drittlei hele 17mai styret. Har i årevis holdt på med dette pliktløpet med kake, tog og hva enn. Savner virkelig barnehageårene. 

Nå har vi en liten baby i tillegg. Ingen av barna har noe sånn veldig interesse av 17mai, vi pleier alltid dra på tivoli etter plikttoget. 

I år skal de til sin far egentlig og jeg vurderer å bare ikke gjøre noe for 17 mai. Far bor et stykke unna. 

Hadde dere gjort det?

Anonymkode: 3f137...353

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi droppet 17 mai i fjor. Jeg var utslitt etter graviditet og fødsel, og fødte 13 mai. Guttungen på 2 år skulle egentlig i tog med barnehagen, og foreldrene mine skulle komme til oss. Siden jeg var sliten så droppet vi hele greia. Kjøpte oss is, hadde på 17 mai sending på TV og lekte og slappet av hele dagen isteden. Ble litt reaksjoner fra mine foreldre som ble skuffet, men er glad vi sto på vårt og gjorde vår greie.

Gjør som du føler for! Ingen tvang, spesielt ikke når det ikke er du som skal ha ungene😊

Anonymkode: 249c1...037

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har du 1, 2 eller flere barn i skolealderen? 

Hvis alle dine barn som er skolebarn skal til sin far på hele 17. mai, så hadde jeg glatt meldt avbud til skolen. I alle fall hvis du og barnefaren deres ikke har for vane å feire høytider sammen. 

Anonymkode: 5c5e9...a32

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du 1, 2 eller flere barn i skolealderen? 

Hvis alle dine barn som er skolebarn skal til sin far på hele 17. mai, så hadde jeg glatt meldt avbud til skolen. I alle fall hvis du og barnefaren deres ikke har for vane å feire høytider sammen. 

Anonymkode: 5c5e9...a32

2. Alle skal til pappaen sin ja. Vi pleier å gå på skoleavslutninger o.l sammen men 17mai er nok han også ganske lei. 

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Om du ikke har barna hadde jeg gitt f. 17. Mai er for barnas skyld her i huset og min bryr seg ikke enda så vi slapper av hjemme, tar en liten tur til nærmeste skole og ser litt på livet, går på lekeplassen og så hjem igjen 🙌

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser frem til at årene med barnetog skal at slutt. Neste år er det kun borgertoget på ettermiddagen hun skal gå i. Da kan en endelig slappe av litt på dagen.

Anonymkode: 4a6a9...031

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette 17.maihelvetet er kommet fullstendig ut av kontroll! Vi har bestemt oss for å dra til Danmark eller på hytta hver 17.mai de kommende årene.

Anonymkode: c039f...836

• Liker 11
Skrevet

Hva skjer om man ikke lar ungen gå i tog? Er det tvang fra skolen at man må?

AnonymBruker
Skrevet

Er singel uten små barn og holder meg alltid hjemme 17. mai.

I fjor var det ekstra koselig å se barnetoget på TV. Det var streik i NRK så ingen kommenterte. Alt maset med kommentatorer som snakker i ett kjør ødelegger sendingen.

Anonymkode: 44955...40d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

17. MAI ER JO ÅRETS BESTE DAG🎉💗 stakkars barna deres som opplever så lite engasjement rundt dagen

Anonymkode: a451c...f21

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor har de heldigvis droppet borgertoget  de senere år, og heller latt barnetoget starte senere enn det gjorde før. To barnetog starter fra hver sin skole kl 11 og kobles sammen. Barnehager og div foreninger er også med. Tre forskjellige korps siden toget blir laaangt. Nå syns jeg 17.mai har blitt koselig igjen.  Dessuten er alle barna tenåringer, så ikke noe mas. Vi går i toget, drikker kaffe på nærskolen etterpå, og så slapper vi av litt hjemme før storfamilien møtes til middag/koldtbord der vi tar med litt mat hver. 

Hadde jeg hatt baby og de større barna fikk 17.maiopplegg ilag med far, ville jeg tatt en heeelt rolig dag. Ellers syns jeg det er fint å delta i toget, slik det har blitt nå her jeg bor. Har mange gode barndomsminner fra 17.maifeiring.😊 

Anonymkode: 266c7...092

• Liker 2
Skrevet

Normalt drar jeg opp til familien, siden niesen går i toget, og mest for henne. I år blir jeg i lokalbyen siden har eksamen bare 3 dager etter og ingen tid å somle bort. Tar nok meg en tur til sentrum for å se hva som skjer, men store deler av dagen blir nok brukt på skolen.

• Liker 1
Skrevet

I år er første gang på MANGE år vi ikke har barneskolebarn... Aner ikke hva vi skal, annet enn at vi må se russetoget fordi vi har ei der. 

Regner med 8.klassingen finner på noe på egenhånd. 

Hadde vi ikke hatt barn hadde vi neppe vært ute og sett på tog hvert år ihvertfall. 

• Liker 2
Skrevet

Bli hjemme med god samvittighet!

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke liker det blir dere bare hjemme. Her i huset elsker vi 17 mai, masse gjester, tog, is osv

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det foreldre med barn i skolealder som dropper hele 17. Mai-opplegget inkludert dropper at barna går i tog? Spør på generelt grunnlag? Blir man ikke uglesett av de andre foreldrene da? Er lærerne med i toget? Sikkert dumme spørsmål, men.

Anonymkode: 7536f...b1a

AnonymBruker
Skrevet

Du synes kanskje vi bare skulle gi faen i selvstendighet, grunnlov og frihet også?

Anonymkode: 68676...c62

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så drittlei hele 17mai styret. Har i årevis holdt på med dette pliktløpet med kake, tog og hva enn. Savner virkelig barnehageårene. 

Nå har vi en liten baby i tillegg. Ingen av barna har noe sånn veldig interesse av 17mai, vi pleier alltid dra på tivoli etter plikttoget. 

I år skal de til sin far egentlig og jeg vurderer å bare ikke gjøre noe for 17 mai. Far bor et stykke unna. 

Hadde dere gjort det?

Har faktisk ikke feiret noe som helst siden jeg bodde hos mine foreldre da jeg var mindre, ser egentlig ikke vits selv om jeg kanskje kjøper noe julegaver til julen til nærmeste familie for en liten penge. Skjønner også behovet for å ikke feire 17.mai selv om man er en patriot og er glad i Norge så må det være lov å ikke feire.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du synes kanskje vi bare skulle gi faen i selvstendighet, grunnlov og frihet også?

Anonymkode: 68676...c62

:glare:

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

17. MAI ER JO ÅRETS BESTE DAG🎉💗 stakkars barna deres som opplever så lite engasjement rundt dagen

Anonymkode: a451c...f21

Det mener mine barn og. Ikke minst er det en viktig dag for landet vårt og friheten. Jeg synes det er litt respektløst å ikke feire denne dagen.

Dog synes jeg det tar veldig av på dugnadsfronten denne dagen. Hvis man er så uheldig at man har barn i skolealder som går på fotball, håndball og korps, så springer man som forelder rundt på dugnad hele dagen, og går glipp av feiringen sammen med barnet/barna 😐

Anonymkode: 25175...c79

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...