Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lyst til å lufte noen tanker her. Jeg er en lærerstudent, jobber som tilkallingsvikar på en barneskole og AKS/SFO i, og gjort det i 5 år. Jeg er halvveis i utdanningen nå, men jeg ønsker å noe fast og selvfølgelig innen skolesektoren slik at jeg utvikler erfaringene mine og kan ta i bruk teori fra utdanningen. Men spørsmålet er hvilke sjanser har jeg med bare to skolefag(30 stp for hvert) og er halvveis i profesjonsfaget? Jeg har hørt fra en undervisningsinspektør at man ikke settes i fast stilling i mer enn seks måneder om gangen når man er ufaglært. Er dette vanlig praksis i alle kommuner? Noen som vet? Burde jeg bare fortsette med å være tilkallingsvikar til jeg er ferdigutdannet eller fortsette ''kampen'' om å søke på en litt stabil stilling som lærer/vikar? Det er jo selvsagt fordeler og ulemper med å være tilkallingsvikar; det er fleksibelt og jeg kan takke nei til vakter når jeg må fokusere på skolearbeid/eksamener, men jeg ønsker også noe fast inntekt. Jeg har bare gode tilbakemeldinger fra kollegaer og skoleledelsen på arbeidsplassen. Dette ser de også på relasjonen mellom meg og elevene i hele barnetrinnet. 

Anonymkode: 0f8d1...3f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke si noe om reglene rundt, men jeg har ei venninne som går på lærerutdanning og har faste timer på en skole. Hun får ikke fast ansettelse før hun har utdannelsen ferdig, men har faste klasser, setter karakterer og alt det der. Så jeg ville ha søkt på vikariater om jeg var deg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som ufaglært lærer på en skole, og jeg har kun 60 stp i engelsk og 20 stp i pedagogikk. Studerer heller ikke for tiden. Stemmer det brukeren over sier, får ny kontrakt hver 6.måned. Jobber 100%.

Anonymkode: 0b2e0...423

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...