Gå til innhold

Hva er lurt å spise/drikke ved kvalme og etter oppkast?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Satt vêr og ble plutselig kvalm. Fikk en kopp grønn te med fersk ingefær i + fikk i meg et knekkebrød. Kjente kvalmen ikke vikle gå over uten at jeg fremprovoserte oppkast. Det har blitt mye bedre nå. Men hva er lurt å spise nå?? Har syre-smak i halsen som ikke vil bort... 🙈😔

Anonymkode: 715a1...9f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Coxa Cola med sukker og salte Ritz kjeks.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tørre kjeks, om du har noe sånt i huset. Eller fortsett med knekkebrød.

Anonymkode: 56790...add

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! Vet at tørr mat er bra☺️

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sikkert det funker for alle. Men den ene tingen jeg får i meg når jeg er kvalmen er toro tomatsuppe :) 

Anonymkode: bb991...020

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Salt chips, gjerne de der som heter french fries. Smoothie med ingefær, spinat, eplejuice, mago og ananas.

Anonymkode: a6998...877

• Liker 1
Skrevet

Spis ingefær👍 da skjer det noe som får kvalmen bort😳 Virker i hvertfall på meg hver gang! Også under siste graviditet ! Spis en bit rå🥴 jeg vet.... Men det funker på tre minutter !! Lykke til👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, MammaMums skrev:

Spis ingefær👍 da skjer det noe som får kvalmen bort😳 Virker i hvertfall på meg hver gang! Også under siste graviditet ! Spis en bit rå🥴 jeg vet.... Men det funker på tre minutter !! Lykke til👍

Takk! Skjønner det hjelper, jeg fikk noen biter raspet i en kopp te. Hjalp litt, men ble bedre når jeg stakk fingeren ned i halsen😳 Kan hende ingefæren også hjalp mtp å få det opp også🙈

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...