Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

"Grunnbeløpet i folketrygden (G) reguleres årlig med virkning fra 1. mai. Økning og etterbetaling foretas normalt i juni.".
Så det vil si at i dag så ble det satt nye satser (men er ikke publisert noen steder) og i mai så får vi ikke de pengene men vi får dem i juni? Har jeg forstått det riktig? Trygden jeg får i Mai vil altså være uendret og da gamle satser?

Anonymkode: 76d23...82f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er riktig.

Anonymkode: 4414c...ac1

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er riktig.

Fack. Ok, takker.
-TS

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fack. Ok, takker.
-TS

Juni blir bra da. Får etterbetalt fra mai, høyere sum i juni og skattefritt:-):-).

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare småbeløp det er snakk om. Etterbetalt får du jo, de fleste får det i juni. Hva det nye grunnbeløpet blir, vet lman ikle før i midten eller slutten av mai. 

Anonymkode: c57d7...4c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I fjor fikk jeg ikke etterbetalt før i slutten av juli. Bare så du ikke forventer pengene i juni, mange som måtte vente i fjor. 

Anonymkode: 10559...454

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Grunnbeløpet i folketrygden (G) reguleres årlig med virkning fra 1. mai. Økning og etterbetaling foretas normalt i juni.".
Så det vil si at i dag så ble det satt nye satser (men er ikke publisert noen steder) og i mai så får vi ikke de pengene men vi får dem i juni? Har jeg forstått det riktig? Trygden jeg får i Mai vil altså være uendret og da gamle satser?

Det er forresten ikke i dag de beregner det, det skjer senere i mat (ofte offentliggjort i slutten av mai), men virkningstidspunktet er 1.mai. 

Anonymkode: 10559...454

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Juni blir bra da. Får etterbetalt fra mai, høyere sum i juni og skattefritt:-):-).

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare småbeløp det er snakk om. Etterbetalt får du jo, de fleste får det i juni. Hva det nye grunnbeløpet blir, vet lman ikle før i midten eller slutten av mai. 

Anonymkode: c57d7...4c3

vet, men er litt ocd og ekstremt kontrollerende når det kommer til regninger, penger, økonomi osv. Så jeg mangler 47 kr for å gå ut i 0 når det kommer til regninger, så det betyr at i hele 4 dager så må jeg låne 47 kr av meg selv til meg selv for å betale regninger... og jeg har som sagt litt ocd rundt dette (går til psykolog for det) og blir litt sånn stresset. Da alt går jo opp rett før grunnbeløpet går opp, så det hadde vært best om vi fikk de småkronene i mai og ikke juni. Sa jeg at jeg er litt ocd rundt penger og tall? Kjenner angsten stige nå. 

Jeg elsker å få ekstra penger, men blir også stresset av det. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

vet, men er litt ocd og ekstremt kontrollerende når det kommer til regninger, penger, økonomi osv. Så jeg mangler 47 kr for å gå ut i 0 når det kommer til regninger, så det betyr at i hele 4 dager så må jeg låne 47 kr av meg selv til meg selv for å betale regninger... og jeg har som sagt litt ocd rundt dette (går til psykolog for det) og blir litt sånn stresset. Da alt går jo opp rett før grunnbeløpet går opp, så det hadde vært best om vi fikk de småkronene i mai og ikke juni. Sa jeg at jeg er litt ocd rundt penger og tall? Kjenner angsten stige nå. 

Jeg elsker å få ekstra penger, men blir også stresset av det. 

TS

Gå en tur og finn 23 flasker/bokser etter natt til 1. igår! ;)

Anonymkode: 089a5...505

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...