AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #1 Skrevet 1. mai 2019 Jeg og samboer vurderer å begynne med matkasser da vi har kjørt oss skikkelig fast med middager. Kreativiteten har stoppet helt, vi lager det samme hele tiden og er generelt matlei. Er det noen som bruker/har brukt det? Hvilken brukte dere og hva var positvt/negativt? Ble matutgiftene mye høyere? Anonymkode: 6e81d...6cc
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #2 Skrevet 1. mai 2019 Jeg kjørte meg fast i et spor der jeg mer eller mindre spiste de samme tre middagene hele tiden. Men matkasser har jeg aldri vurdert, det er et opplegg rettet mot late og forfengelige, som ikke ser at de fremdeles må gjøre jobben selv, mens de betaler andre for å bestemme hva de skal spise. Måltidsplanlegging har vært løsningen for meg - med enkle grep spiser jeg som på restaurant hver dag! Samtidig som det reduserer matutgiftene og stimulerer kreativiteten. Oppskrifter fås gratis overalt, på nettet, i matbutikken, på biblioteket, og mange måltider trenger ikke engang noen oppskrift. Anonymkode: 9557a...6b1 1
Nightcrawler00 Skrevet 3. mai 2019 #3 Skrevet 3. mai 2019 På 1.5.2019 den 15.21, AnonymBruker skrev: Jeg kjørte meg fast i et spor der jeg mer eller mindre spiste de samme tre middagene hele tiden. Men matkasser har jeg aldri vurdert, det er et opplegg rettet mot late og forfengelige, som ikke ser at de fremdeles må gjøre jobben selv, mens de betaler andre for å bestemme hva de skal spise. Måltidsplanlegging har vært løsningen for meg - med enkle grep spiser jeg som på restaurant hver dag! Samtidig som det reduserer matutgiftene og stimulerer kreativiteten. Oppskrifter fås gratis overalt, på nettet, i matbutikken, på biblioteket, og mange måltider trenger ikke engang noen oppskrift. Anonymkode: 9557a...6b1 Matkassene er også et fint tilbud til eldre eller syke som har vondt for å komme seg til butikken og bære tunge poser hjem. Folk har sine grunner :) Det kan også være fint å bli inspirert til å lage middag, noe som ikke er en selvfølge for alle. Det følger også med veldig enkle og greie oppskrifter, noe som kan bidra til at folk som knapt har laget en omelett i sitt liv blir "tvunget" til å lage mat - og sikkert får en mestringsfølelse av å oppleve hvor enkelt det kan være. Kanskje disse matkassene på lang sikt kan føre til at flere lager maten selv? Her i heimen (to personer) har vi prøvd Adams matkasse i omtrent en måned nå. Vi bestilte den sunne kassa (sunn inspirasjon), og det har hittil vært mange fordeler. Flotte råvarer, spennende grønnsaker vi ellers ikke ville funnet på å bruke, og i hvert fall ikke i de kombinasjonene. Jeg har utvidet horisonten med tanke på hva en middag kan være, og jeg synes menyene har utfordret kreativiteten. Jeg har også fått et litt mer positivt forhold til fisk, noe jeg aldri har vært særlig glad i. Stor bonus :) Når vi avslutter abonnementet, kommer jeg til å ha lettere for å finne på spennende middagsretter selv. Det blir mindre matsvinn da råvarene kommer i riktige mengder; skal du ha én gulrot i gryteretten, trenger du ikke kjøpe en kilo på butikken. Det følger bare én gulrot med i kassa. Veldig greit. Det er billigere å handle selv, man betaler selvsagt for mer enn varene. Vi betaler ca 900,- for fire middager. 3
MarianneE Skrevet 3. mai 2019 #4 Skrevet 3. mai 2019 900 for 4 middager!!! Da har dere jaggu bra med penger! 1
FlyBabe Skrevet 3. mai 2019 #5 Skrevet 3. mai 2019 Vi har også gode erfaringer med Adams. Vi bruker det av og til, når vi vet det er hektiske perioder, eller når vi er matlei. Jeg har lært mange nye retter, og fått opp kunnskapen om grønnsaker, blant annet. Det er veldig greit å slippe å dra på butikken så veldig ofte, og å vite at alt er klart i kjøleskapet når man kommer hjem. Det er litt dyrt, så vi kjøper ikke hver uke. Nå har det gått noen måneder siden sist. Vi bruker heller om igjen de oppskriftene vi allerede har.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #6 Skrevet 3. mai 2019 Jeg har også prøvd Adams matkasse. For meg ble det veldig tungvindt, siden jeg måtte på butikken uansett for å erstatte det meste av frukt og grønt, da det var mye med mugg og ellers elendig kvalitet. Fikk en fruktkasse som kompensasjon, halvparten gikk i søpla grunnet mugg. Anonymkode: d2827...e25
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #7 Skrevet 4. mai 2019 14 timer siden, MarianneE skrev: 900 for 4 middager!!! Da har dere jaggu bra med penger! 900 dele på 4 middager dele på 4 mennesker blir i underkant 57 kr pr middagsporson. Vi er 2 voksne og to ungdom på 13 og 15 år. Jeg synes ikke det er hårreisende. Har hatt matkasser mange gsnger og stort sett veldig fornøyd med innholdet. Hvor mye pleier du å koste på pr middagsporson i din familie? Anonymkode: 6b803...b63
MarianneE Skrevet 4. mai 2019 #8 Skrevet 4. mai 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: 900 dele på 4 middager dele på 4 mennesker blir i underkant 57 kr pr middagsporson. Vi er 2 voksne og to ungdom på 13 og 15 år. Jeg synes ikke det er hårreisende. Har hatt matkasser mange gsnger og stort sett veldig fornøyd med innholdet. Hvor mye pleier du å koste på pr middagsporson i din familie? Anonymkode: 6b803...b63 I HI skriver du at det er for deg og samboer. Når det NÅ kommer frem at dette skal gjelde for 4 personer stiller det seg jo selvsagt litt annerledes 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #9 Skrevet 5. mai 2019 22 timer siden, MarianneE skrev: I HI skriver du at det er for deg og samboer. Når det NÅ kommer frem at dette skal gjelde for 4 personer stiller det seg jo selvsagt litt annerledes Jeg er ikke HI. Skrev bare inn min erfaring med matkasser. Anonymkode: 6b803...b63
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #10 Skrevet 5. mai 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: 900 dele på 4 middager dele på 4 mennesker blir i underkant 57 kr pr middagsporson. Vi er 2 voksne og to ungdom på 13 og 15 år. Jeg synes ikke det er hårreisende. Har hatt matkasser mange gsnger og stort sett veldig fornøyd med innholdet. Hvor mye pleier du å koste på pr middagsporson i din familie? Anonymkode: 6b803...b63 Hårreisende dyrt er det kanskje ikke, men langt fra billig. Vi er også en familie med to voksne og to tenåringer, og vi bruker bare mellom 700 og 800 kroner på middager for hele uka. Sunt og godt spiser vi også Jeg synes matkasser blir for dyre uansett, og i tillegg liker jeg å bestemme selv hva vi skal ha til middag. Anonymkode: 381e7...d30
neon_sun Skrevet 5. mai 2019 #11 Skrevet 5. mai 2019 Veldig god erfaring med matkasse. Vi har tatt vare på alle oppskriftheftene og lager ofte middag ut i fra det. Vi handlet mat fra dag til dag før og da ble det mye drittmat. Nå ukeshandler vi og sparer mye penger. Har ikke hatt behov for å bestille matkasse igjen, da vi har såpass mye inspirasjon fra de vi har hatt. Og som en annen påpeker, genialt med så mye inspirasjon i forhold til fiskemiddager. Vi har gått fra 0 fisk i uken til minimum 2 ganger i uken.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #12 Skrevet 5. mai 2019 Jeg har hatt Adams i perioder, forsøkt både den vanlige kassen og ekspress. Syns råvarene hadde god kvalitet, aldri opplevd mugg som en annen skriver. Enkelte ganger har fisken hatt kort holdbarhet, så den tåler ikke mer enn en uke i kjøleskapet (ikke alltid jeg har fått lagd rettene ila uken), men det er bare å sjekke når kassen kommer i hus (og evt fryse). Har fått testet ut både grønnsaker, krydder og fisketyper jeg ikke har brukt tidligere, og flere av rettene har jeg lagd igjen senere. Syns det er kjekt med litt inspirasjon innimellom og kjekt å ikke alltid stresse på butikken. Det er dyrere enn om jeg planlegger og handler middag selv, men det avhenger igjen av hva man handler til vanlig og hva som er i kassen. Jeg kjøper f.eks fersk fisk på butikken og stange kylling fremfor den billige fra Prior, og da blir det fort dyrere enn de som kun handler frossent og ut fra pris. Syns dessuten det er verdt å innvestere litt i inspirasjon som kan gjenbrukes flere ganger i fremtiden. Nå er det et par mnd siden sist kasse, tror jammen meg jeg må bestille igjen. Anonymkode: 10a04...ce8 1
MarianneE Skrevet 5. mai 2019 #13 Skrevet 5. mai 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke HI. Skrev bare inn min erfaring med matkasser. Anonymkode: 6b803...b63 Sorry! 🙈
Gjest Albbas Skrevet 5. mai 2019 #14 Skrevet 5. mai 2019 Vi har Nettmat, ikke hver uke, men i perioder hvor vi er travle eller matleie. Elsker konseptet! Mange av oppskriftene sparer vi på, har fått oss noen favoritter. Vi sparer egentlig penger på det, fordi det sparer oss for turer på butikken. Måltidsplanlegging er vi rett og slett elendige på, ukeshandling har vi gitt opp for lenge siden.
Elhaym Skrevet 5. mai 2019 #15 Skrevet 5. mai 2019 Vi har favorittkassen fra godt levert. Da velger vi selv hvilke retter vi vil ha. Tro det eller ei men vi sparer faktisk penger på å bruke dette. Vår hverdag før; rotere de samme middagene, handle hver dag. Gikk fort 500kr på butikken hver eneste dag.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #16 Skrevet 5. mai 2019 Vi veksler mellom Adams og Proviant. Er veldig fornøyd med begge! Proviant er billigst, 7 middager og brødmat for rundt tusenlappen. Jeg kan gi verve-rabattkode på begge, hvis noen vil prøve? (KRISTINE494318 - gir 200kr hos proviant, Kristine257512 gir 50% hos Adams) Anonymkode: a2c53...e4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå