lillesky Skrevet 22. april 2005 #1 Skrevet 22. april 2005 Jeg fikk grønt hår i dag! Skulle farge håret mitt med Coleur Experte (den med hårfarge og striper) nyanse nr. 8 (mellomblond). Fra før er jeg ganske lys (lyse striper). Og dette gikk dårlig! Jeg fikk grønnskjær i håret! Helt utrolig grusom farge i det lange fine håret mitt... Så jeg ringte ei jeg kjenner som er frisør, og hun sa at rene farger (dvs de som har 0 etter tallet, f.eks. 8.0 og ikke 8.3) gir grønnskjær på lysbleiket hår!! Men jeg har fått dekket det nå, tok stripeblandingen og smurte den utover håret. Er det noen blondiner som kan anbefale et bra gjør-det-selv-tips for å farge etterveksten? Er striper det beste? (At jeg aldri kan la være å eksperimentere med håret mitt )
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2005 #2 Skrevet 22. april 2005 Aldri lurt og gjøre slike ting selv, farging er en ting. men bleking er noe helt annet!!gå til frisøren du, det er nok d beste:)
Cathie Skrevet 22. april 2005 #4 Skrevet 22. april 2005 Er selv en ex-frisør lærling, det eneste tipset jeg kan gi deg er å passe på at du bruker farger som har .3 bak.. Som betyr at fargen er litt gyllen. Hår går generellt i to farger, og det er grønt og rødt(gult) Og har du ikke nok pigmenter i håret så suger det opp den "grunnfargen" som er i den fargen du prøver å farge håret med. Farger med .0 er naurfarger og har et grå/grønn skjær... Passer for de med mye gyllene pigmener fra før, men de som allerede har bleket hår fra før må ha gyllende pigmenter... Dette ble mye forklaring, håper du skjønnte noe av det! Bare spør hvis du lurer på mer.. SKal prøve å forklare så godt jeg kan
Gjest Catwoman Skrevet 23. april 2005 #5 Skrevet 23. april 2005 jeg har brukt poly blonde fra schwarzkopf. Det er bleka striper. Og det funker veldig fint, har burkt dne mange ganger og håret blir fint. Uten farge har jeg mørk blondt hår.
Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2005 #6 Skrevet 23. april 2005 Ei gal dame jei kjenner vasker håret med ketchup, da er det ikke grønt mer! Har sikkert noe med komplementærfarger å gjøre!
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #7 Skrevet 24. april 2005 Pass på å ikke bruke ask-farger! Kalde farger (ask) kan få håret til å bli grønt, så velg da heller gylne farger.
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #8 Skrevet 24. april 2005 Bruk ketsjup....... Jeg tror faktisk at det er det eneste som vil hjelpe på grønnskjæret akkurat nå. Måtte selv ty til ketsjup en gang jeg var på sydenferie, og fikk grønnskjær i mitt blekede hår pga all kloren i bassenget. Ketsjup gjorde susen....
lillesky Skrevet 24. april 2005 Forfatter #9 Skrevet 24. april 2005 Jøss, ketsjup! Kanskje jeg skal klæsje litt i? Har tidligere brukt 10.1 Helsinki fra Loreal, det er askeblond. For jeg ville ikke bli gul-blond. Men har funnet en som er fin, 10.3, den er mer gylden. Men tar gjerne i mor flere tips fra blondier, hvilken hårfarge bruker dere (som farger etterveksten hjemme)?
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #10 Skrevet 22. juni 2009 KETSJUP fungerer veldig bra! Høres dumt ut men det fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå