AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #21 Del Skrevet 1. mai 2019 Merkelig. Har aldri opplevd dette, så dette må jeg følg med i! Anonymkode: 9268f...77c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 1. mai 2019 #22 Del Skrevet 1. mai 2019 🍿 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CoolSistah Skrevet 1. mai 2019 #23 Del Skrevet 1. mai 2019 Vasker du virkelig ETT klesplagg alene, når miljøet er som det er? Noe så trist! Kan du ikke vaske de sammen med mørke klær, heller? Evt skylle av litt av fargen før første vanlige vask? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #24 Del Skrevet 1. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den eneste kremen jeg bruker fast i ansiktet mitt er concealer/foundation. Men alle klærne dette har skjedd på er kun brukt av barnet mitt, ikke av meg. Stort sett bomull. Det skal jeg gjøre. Jeg er godt innenfor den fristen. Godt mulig, dessverre. De fleste av klærne dette har skjedd på her, kommer fra Cubus/H&M. TS Anonymkode: 86266...c71 Siden dette bare gjelder barneklærne så tror jeg vi kan friskmelde vaskemaskinen og tørketrommelen. Hadde det vært en av de to (vaske eller tørk) så ville du fått disse små hullene på andre klær enn bare barnets klær. 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ofte litt over alt, selv om på en genser har det kun vært på ermene. Men på buksene spesielt har det vært over alt. ts Anonymkode: 86266...c71 Barn er barn. De leker, klartrer på gjerder og utforsker verden. Fellesnevneren tenker jeg er stedet/stedene barnet har vært, og hva/hvordan de har lekt der de har vært. Tornekratt el.l. er et tips Anonymkode: ff54d...1fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #25 Del Skrevet 1. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Siden dette bare gjelder barneklærne så tror jeg vi kan friskmelde vaskemaskinen og tørketrommelen. Hadde det vært en av de to (vaske eller tørk) så ville du fått disse små hullene på andre klær enn bare barnets klær. Barn er barn. De leker, klartrer på gjerder og utforsker verden. Fellesnevneren tenker jeg er stedet/stedene barnet har vært, og hva/hvordan de har lekt der de har vært. Tornekratt el.l. er et tips Anonymkode: ff54d...1fe Men dette var ubrukte klær... Anonymkode: 370c8...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #26 Del Skrevet 1. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men dette var ubrukte klær... Anonymkode: 370c8...cf8 jeg mener at ts nevnte ubrukte klær i hvert fall Anonymkode: 370c8...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #27 Del Skrevet 1. mai 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Når vi har nye klær her i huset, liker jeg å vaske dem best alene de første gangene, spesielt de som er fargesterke for å hindre at fargene ikke smitter over på andre klær. I det siste har stadig flere av nye klærne fått mange små hull i seg, og jeg antar det er på grunn av vaskemaskinen at det har oppstått. Anonymkode: 370c8...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #28 Del Skrevet 1. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dette var ubrukte klær... Anonymkode: 370c8...cf8 Det tror jeg ikke siden TS skriver dette: 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Når vi har nye klær her i huset, liker jeg å vaske dem best alene de første gangene, spesielt de som er fargesterke for å hindre at fargene ikke smitter over på andre klær. I det siste har stadig flere av nye klærne fått mange små hull i seg, og jeg antar det er på grunn av vaskemaskinen at det har oppstått. Klesplaggene det har vært snakk om har kun vært brukt få ganger. Synes det er så synd. Kan selvsagt sy på det, slik at det går an å bruke klesplaggene hjemme i det minste, men jeg vet ikke hvor lett det vil være å bruke det utenfor hjemmets fire vegger. Hvordan kan jeg unngå at det skjer? Hvor mange ganger vasker dere nye plagg alene i maskinen? Burde jeg kjøpe slike "baller"/"kuler" av gummi å slenge oppi maskinen sammen med klærne? Vil det hindre hull? Anonymkode: 86266...c71 Anonymkode: ff54d...1fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #29 Del Skrevet 1. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det tror jeg ikke siden TS skriver dette: Anonymkode: ff54d...1fe Ok Sorry at jeg misforsto. Anonymkode: 370c8...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #30 Del Skrevet 1. mai 2019 Klærne det er snakk om har vært brukt 2-7 ganger. Er klar over at det er lite miljøvennlig å vaske klær alene, men når jeg kjøper klær som har sterke farger på seg, vil jeg nødig at fargen skal bli mindre pen i vask. Jeg er miljøvennlig på mye annet. Jeg har dobbeltsjekket maskinen nøye nå, og den har jo mange hull i seg, men det er slike som går innover. Ingen av de har spisse kanter! ts Anonymkode: 86266...c71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #31 Del Skrevet 2. mai 2019 På 1.5.2019 den 19.53, AnonymBruker skrev: Klærne det er snakk om har vært brukt 2-7 ganger. Er klar over at det er lite miljøvennlig å vaske klær alene, men når jeg kjøper klær som har sterke farger på seg, vil jeg nødig at fargen skal bli mindre pen i vask. Jeg er miljøvennlig på mye annet. Jeg har dobbeltsjekket maskinen nøye nå, og den har jo mange hull i seg, men det er slike som går innover. Ingen av de har spisse kanter! ts Anonymkode: 86266...c71 Kan hende det er noe løst inni der som stikker ut av ett av hullene når trommelen går. Anonymkode: 32810...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #32 Del Skrevet 2. mai 2019 Dette er et problem som også har oppstått hos meg den siste tiden. Jeg har ikke funnet noen skarpe kanter i maskin eller trommel. Det slo meg nylig at det muligens faktisk kan være to nettingtøyposer jeg har som faktisk har som formål å skille litt skjøre klær fra resten av haugen. Disse posene har nemlig noen skikkelig skarpe, små glidelåser hvor det på hver ende er skarpe plastikkstumper som sannsynligvis kan hekte seg opp i fint tøy. Og jo flere hull jeg har fått, jo hyppigere har jeg brukt disse posene for å motvirke hull. Skal slutte å bruke dem, men har ikke gjort det nok til å kunne konkludere. Anonymkode: a675d...671 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #33 Del Skrevet 2. mai 2019 På 1.5.2019 den 18.24, AnonymBruker skrev: Godt mulig, dessverre. De fleste av klærne dette har skjedd på her, kommer fra Cubus/H&M. Ja nettopp. Hull på klær fra Cubus og HM får ofte hull. Anonymkode: 528c5...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #34 Del Skrevet 2. mai 2019 På 1.5.2019 den 12.27, AnonymBruker skrev: Har samme problem, aner ikke hva det kommer av. Anonymkode: ec294...a29 Kommer av at klærne dere kjøper er av dårlig kvalitet. Kjøp bedre kvalitet, og det forsvinne helt av seg selv. Har dere dårlig råd så anbefaler jeg bruktbutikker på det sterkeste. Klær som overlever til en bruktbutikk er ofte av ganske god kvalitet. Spesielt gjelder dette barneklær. Brukt får du klær av utmerket kvalitet til h&m-priser. Og sparer miljøet. Anonymkode: dc7f3...953 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå