AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #1 Del Skrevet 1. mai 2019 Når vi har nye klær her i huset, liker jeg å vaske dem best alene de første gangene, spesielt de som er fargesterke for å hindre at fargene ikke smitter over på andre klær. I det siste har stadig flere av nye klærne fått mange små hull i seg, og jeg antar det er på grunn av vaskemaskinen at det har oppstått. Klesplaggene det har vært snakk om har kun vært brukt få ganger. Synes det er så synd. Kan selvsagt sy på det, slik at det går an å bruke klesplaggene hjemme i det minste, men jeg vet ikke hvor lett det vil være å bruke det utenfor hjemmets fire vegger. Hvordan kan jeg unngå at det skjer? Hvor mange ganger vasker dere nye plagg alene i maskinen? Burde jeg kjøpe slike "baller"/"kuler" av gummi å slenge oppi maskinen sammen med klærne? Vil det hindre hull? Anonymkode: 86266...c71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #2 Del Skrevet 1. mai 2019 Du har ikke fått møll? Anonymkode: 80981...53e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #3 Del Skrevet 1. mai 2019 Har samme problem, aner ikke hva det kommer av. Anonymkode: ec294...a29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #4 Del Skrevet 1. mai 2019 Jeg har litt av det samme problemet men det skjer gjerne uansett hvor mye det er i maskinen. Håper noen har tips, har fått ødelagt et par favorittplagg. Anonymkode: f9cbb...35a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #5 Del Skrevet 1. mai 2019 Er det glidelås på noen av plaggene som vaskes? Glidelåser kan skade andre plagg. Samme med andre metallgjenstander, som hemper på bh, eller nagler eller annen pynt. Anonymkode: 35315...c63 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 1. mai 2019 #6 Del Skrevet 1. mai 2019 Dette har jeg faktisk aldri opplevd! Jeg ville sjekket om det kan være noen skarpe kanter inne i maskinen? Det er lissom det eneste logiske? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #7 Del Skrevet 1. mai 2019 Sjekk maskin og trommel for en liten utstikker, kjenn sakte rundt overalt med flat hånd. Bh'er må være i vaskepose, hektene kan lage hull. Bukser/klær med glidelås, må ha stengt glidelås med knappen igjen. Klær med paljetter, perler o.l. må vaskes ut inn, eller i pose. Anonymkode: ec888...164 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #8 Del Skrevet 1. mai 2019 Just now, AnonymBruker said: Du har ikke fått møll? Anonymkode: 80981...53e Tror ikke det. Burde jeg ikke i så fall ha oppdaget dem inne på badet der skittentøyet er? Just now, AnonymBruker said: Er det glidelås på noen av plaggene som vaskes? Glidelåser kan skade andre plagg. Samme med andre metallgjenstander, som hemper på bh, eller nagler eller annen pynt. Anonymkode: 35315...c63 Det har ikke vært glidelås på alle disse plaggene det gjelder, men de plaggene som har det, der er jeg nøye med å trekke opp glidelåsen før jeg legger plagget inn i maskinen. Just now, Sirah said: Dette har jeg faktisk aldri opplevd! Jeg ville sjekket om det kan være noen skarpe kanter inne i maskinen? Det er lissom det eneste logiske? Skal sjekke. Jeg har på følelsen av at det kanskje er det, men den virker jo fint når det er mange plagg jeg vasker sammen. Just now, AnonymBruker said: Sjekk maskin og trommel for en liten utstikker, kjenn sakte rundt overalt med flat hånd. Bh'er må være i vaskepose, hektene kan lage hull. Bukser/klær med glidelås, må ha stengt glidelås med knappen igjen. Klær med paljetter, perler o.l. må vaskes ut inn, eller i pose. Anonymkode: ec888...164 Bh'er har jeg alltid vasket i pose. Klær med paljetter vasker jeg for hånd. Flere som har tips/råd? TS. Anonymkode: 86266...c71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #9 Del Skrevet 1. mai 2019 Møll går bare på ull, silke og pels (alt ettersom hvilken type møll det er). Har du holdt på med noen slags syre? Mann fikk "uforklarlige" små hull på flere klær. Syre reagerer med vann og etser i kontakt med vann. Det viste seg at han hadde fått skvetter med batterisyre på flere klær, og det var årsaken til hullene. Anonymkode: 370c8...cf8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #10 Del Skrevet 1. mai 2019 Det er jo så populært å bruke syrekremer for behandlinger i ansiktet for tiden. Jeg vet ikke om disse kremene inneholder så sterk syre at de kan etse hull i klær? Anonymkode: 370c8...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #11 Del Skrevet 1. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: stadig flere av nye klærne fått mange små hull i seg Hva er materialet i disse klærne? Anonymkode: 370c8...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #12 Del Skrevet 1. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: flere av nye klærne fått mange små hull i seg Reklamer på klærne. Det kan hende at klærne har vært tilsølt med syre el.l. før du kjøpte de. Og skaden (hullene) oppstår i kontakt med vann. Fordi syre reagerer med vann og etser hull. Anonymkode: 370c8...cf8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #13 Del Skrevet 1. mai 2019 Uansett bør klærne reklameres på, dersom du har fulgt vaskeanvisningen. Anonymkode: 370c8...cf8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #14 Del Skrevet 1. mai 2019 Det er pga rævva kvalitet på klærne. Anonymkode: 528c5...f84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #15 Del Skrevet 1. mai 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo så populært å bruke syrekremer for behandlinger i ansiktet for tiden. Jeg vet ikke om disse kremene inneholder så sterk syre at de kan etse hull i klær? Anonymkode: 370c8...cf8 Den eneste kremen jeg bruker fast i ansiktet mitt er concealer/foundation. Men alle klærne dette har skjedd på er kun brukt av barnet mitt, ikke av meg. 3 hours ago, AnonymBruker said: Hva er materialet i disse klærne? Anonymkode: 370c8...cf8 Stort sett bomull. 3 hours ago, AnonymBruker said: Reklamer på klærne. Det kan hende at klærne har vært tilsølt med syre el.l. før du kjøpte de. Og skaden (hullene) oppstår i kontakt med vann. Fordi syre reagerer med vann og etser hull. Anonymkode: 370c8...cf8 Det skal jeg gjøre. Jeg er godt innenfor den fristen. 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er pga rævva kvalitet på klærne. Anonymkode: 528c5...f84 Godt mulig, dessverre. De fleste av klærne dette har skjedd på her, kommer fra Cubus/H&M. TS Anonymkode: 86266...c71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 1. mai 2019 #16 Del Skrevet 1. mai 2019 Jeg ville sjekket innsiden av trommelen i vaskemaskinen. Det kan være at det er kommet en skarp kant der som lager de små hullene. Det har jeg opplevd og da kom de små hullene som du beskriver. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 1. mai 2019 #17 Del Skrevet 1. mai 2019 Hvor på plagget er det hull? Samme sted på alle, eller litt over alt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #18 Del Skrevet 1. mai 2019 Just now, Pillarguri said: Jeg ville sjekket innsiden av trommelen i vaskemaskinen. Det kan være at det er kommet en skarp kant der som lager de små hullene. Det har jeg opplevd og da kom de små hullene som du beskriver. Jeg gjorde det egentlig før i dag, uten å merke noe slikt. Men det kan hende at jeg ikke gjorde det godt nok? Skal sjekke nøye i løpet av dagen! ts Anonymkode: 86266...c71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #19 Del Skrevet 1. mai 2019 Just now, smurfebuss said: Hvor på plagget er det hull? Samme sted på alle, eller litt over alt? Ofte litt over alt, selv om på en genser har det kun vært på ermene. Men på buksene spesielt har det vært over alt. ts Anonymkode: 86266...c71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 1. mai 2019 #20 Del Skrevet 1. mai 2019 (endret) Hvor på klærne kommer hullene? Hos meg så kommer det ofte på gensere/topper akkurat der knappen på buksene er. Har blitt fortalt at knapper gnager hull og at det ikke har noe med vask å gjøre. Kan det være tilfellet hos deg også? Endret 1. mai 2019 av Ms. Steele 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå