Gå til innhold

Hva slags sko til arbeidsantrekk om sommeren?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går som regel i skjørt/kjole eller slacks o.l på jobb. Altså en litt "formell" stil. Men synes det er vanskelig å finne passende sko om sommeren. Hender jeg bruker joggesko til (sånne svarte/nøytrale altså, ikke sånne skrikende treningssko), men synes ikke det blir helt fint. Og sånne tøysko passer heller ikke helt, synes jeg. Bruker som regel beige strømpebukser, og synes liksom ingenting passer til det, bortsett fra rene pensko, og det vil jeg ikke (orker jeg ikke) gå i på jobb.

Hva bruker dere? Kom gjerne med bildeeksempler på hva som passer!

Anonymkode: f1993...e78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ballerinasko og loafers! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med litt penere sneakers i skinn? Kanskje svarte?

Anonymkode: 10f1c...5af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Mona123 skrev:

Ballerinasko og loafers! 

Synes ballerinasko er veldig vonde å gå i, de har så flate og tynne såler, liksom. Hva er loafers? Ikke så bevandret i moteverdenen...

TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes ballerinasko er veldig vonde å gå i, de har så flate og tynne såler, liksom. Hva er loafers? Ikke så bevandret i moteverdenen...

TS

Loafers er det jeg vil beskrive som «mokasiner, tøffelliknende sko eller tøffelmokasiner». Google loafers og sjekk bildene så får du en drøss med eksempler.

Jeg liker å bruke sko med skyhøy kjerringfaktor i den sammenhengen du beskriver. Sandaler eller mary janes (google det) med litt tykkelse på sålen og max 2-3 cm hæl, slik at de er gode å gå i en hel dag. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ullvott skrev:

Loafers er det jeg vil beskrive som «mokasiner, tøffelliknende sko eller tøffelmokasiner». Google loafers og sjekk bildene så får du en drøss med eksempler.

Jeg liker å bruke sko med skyhøy kjerringfaktor i den sammenhengen du beskriver. Sandaler eller mary janes (google det) med litt tykkelse på sålen og max 2-3 cm hæl, slik at de er gode å gå i en hel dag. 

Takk for svar. Må innrømme at jeg synes sånne er veldig kjerring. Men er enig i at det nok er det som passer best til antrekket. Tror bare ikke jeg ville følt meg helt vel med sånne sko. Når jeg ser damer på 70+ med like sko som meg, liksom :P 

Noen av de Mary Jane-skoene var OK, men det er helst de med høye hæler, og det orker jeg ikke gå i. De flate er en slags merkelig blanding av barnslig (sånne pensko jeg husker jeg hadde som barn) og kjerring 😂

TS

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med det samme. Jeg har tenkt litt på noe sånt:

Image result for chunky loafers laces

Anonymkode: ccdb9...743

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ballerinamodeller med tykkere såle. Gå for kvalitet. Jeg takler heller ikke de tynne, "vanlige" ballerinaene. Jeg har blant annet fra Ralph Lauren, Kurt Geiger og Michael Kors (ikke logo). 

Jeg er også glad i Espadrillos, finnes finere varianter av disse. 

Synes høye hæler gjør seg best. Bytter i det jeg kommer på jobb, så er det ikke mange skrittene jeg må ta i de. 

Anonymkode: 3aa1e...439

• Liker 1
Skrevet

Kan noe slikt passe? https://www.skechers.no/womens-ez-flex-3-0 

Hvilken stil bruker dere på jobben? Er jo litt forskjell på formell kontorstil hvor skjørtet er knelangt og sort, hvit bluse og sort blazer vs mer dagligdags stil som dongriskjørt og sommerbluse. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sliter med det samme. Jeg har tenkt litt på noe sånt:

Image result for chunky loafers laces

Anonymkode: ccdb9...743

Hm. Ja, kanskje det.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ballerinamodeller med tykkere såle. Gå for kvalitet. Jeg takler heller ikke de tynne, "vanlige" ballerinaene. Jeg har blant annet fra Ralph Lauren, Kurt Geiger og Michael Kors (ikke logo). 

Jeg er også glad i Espadrillos, finnes finere varianter av disse. 

Synes høye hæler gjør seg best. Bytter i det jeg kommer på jobb, så er det ikke mange skrittene jeg må ta i de. 

Anonymkode: 3aa1e...439

Er enig i at høye hæler ofte er penest, men jeg orker ikke gå i det. Har plattfot og generelt alt galt med fotstillingen, så får vondt i føttene etter veldig kort tid med sånt. Et par centimeter hæl er fint, men ikke noe mer enn det. Takk for tips om ballerinasko.

1 minutt siden, Luckiness skrev:

Kan noe slikt passe? https://www.skechers.no/womens-ez-flex-3-0 

Hvilken stil bruker dere på jobben? Er jo litt forskjell på formell kontorstil hvor skjørtet er knelangt og sort, hvit bluse og sort blazer vs mer dagligdags stil som dongriskjørt og sommerbluse. 

De var fine, men kanskje litt mer sportslige enn jeg ser for meg.

Det er ikke noe kleskode eller noe, så ingen som stiller krav til meg eller noe. Men liker å gå i skjørt, og om sommeren er det altså så vanskelig å finne ut hva man skal ha på beina :P I vinterhalvåret bruker jeg sånne lave støvletter, men nå begynner det å bli litt for sommerlig å gå i synes jeg.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du finner da vel noen sandaler med lav hæl du kan bruke?

Anonymkode: e351d...0ad

Siden jeg bruker strømpebukse til skjørt/kjole på jobb funker ikke sandaler. Men kan jo gå til bukser.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slike funker ja. Likte best første. Husk å kjøp i skinn da syntetiske stoffer ofte gjør en mer svett på foten. Ubehagelig når man går en dag i sko.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De du linket til fra zalando kan godt fungere det. 

Siden det ikke er noen kleskode, hva med Toms eller Soludos? Ser du har en del utfordringer med føttene, så du må nesten bare prøve om de fungerer for deg. 

Bruker mye ballerinasko, loafers og Soludos til skjørt og kjole :) 

(Har sluttet å bry meg så mye om hva andre mener, det er bare å se hva andre går og så skjønner du at smaken er som baken uansett... 😛 )

Anonymkode: 1570c...f0c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i resepsjon m/uniform.

Har noen fantastisk gode skinnsko fra Clarks. Lønner seg å kjøpe kvalitet! Jeg har utrolig sære føtter 🤪 Får vondt av "alle" sko... Hadde ikke Crocs vært så stygge, hadde jeg brukt de alltid! 🙈😂

Clarks-skoene ble inngått på 1-2 dager, og er veldig behagelige. Og fine!

Skal se om jeg finner link.... Er noen år siden jeg kjøpte..

Anonymkode: 322d7...166

AnonymBruker
Skrevet

Takk for flere forslag!

Har sjekka nettsida til clarks, var en del fine der ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...