Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg skal starte å studere barnehagelærer og skal jobbe som tilkallingsvikar i barnehage ved siden av studiene. Hvilken timelønn kan jeg regne med? Jeg finner ikke lønnssatser når jeg søker. Hva er egentlig relevant erfaring for å kunne få litt høyere timelønn? Har 6 årserfaring fra arbeidslivet i 100% stilling i kontor og administrasjon, men skjønner at jeg kanskje må starte på «nytt» når det er ny retning. 

Anonymkode: 3e34f...ef8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får 191, men startet på 153. Fikk ingenting ekstra for tidligere utdanning, siden den ikke var relevant. Hadde ingenting å si at jeg er BLU student, men de ville jo bruke meg ofte fordi jeg er flinkere med barna enn mange av de andre vikarene. Gjennom Adecco (fint å få være i mange bhg, så man har et nettverk til man er ferdig utdannet).

Anonymkode: 51683...819

AnonymBruker
Skrevet

150 kr er vel normallønnen.

Anonymkode: 131a1...aa7

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får 191, men startet på 153. Fikk ingenting ekstra for tidligere utdanning, siden den ikke var relevant. Hadde ingenting å si at jeg er BLU student, men de ville jo bruke meg ofte fordi jeg er flinkere med barna enn mange av de andre vikarene. Gjennom Adecco (fint å få være i mange bhg, så man har et nettverk til man er ferdig utdannet).

Du er flinkere med barna fordi du er BLU student? 

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

150 kr er vel normallønnen.

Anonymkode: 131a1...aa7

Det er ingenting som heter det. Lønna som vikar varier etter utdannelse og ansiennitet. 150kr er omtrent minstelønna. Dvs. mange vikarer får mer.

Anonymkode: 1bfd6...093

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Nicco skrev:

Du er flinkere med barna fordi du er BLU student? 

Det har nok noe å si med at jeg har et sterkt ønske til å jobbe med barn, i tillegg til mer kompetanse. Mange av mine kolleger i Adecco er 19 år gamle, og flere av dem har valgt å være vikar fordi de ikke finner en annen jobb. Dermed skal det heller ikke så mye til å være «bedre». Er selvsagt ikke bedre enn de fast ansatte i bhg, de har jo både erfaring og relasjoner til barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...