AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #1 Skrevet 1. mai 2019 Jeg har brukt et hjørne av en bod, og ellers noen få skuffer inne, samt klær i et skap og 3 kommoder. Vil si jeg ikke har mye ting, men en del klær. Anonymkode: 9d1ab...3bd
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #2 Skrevet 1. mai 2019 Enorme mengder. På to voksne (glade i forskjellige varianter av friluftsliv sommer som vinter, og jeg er glad i klær og bøker) har vi tre ganske store garderober, masse bokhyller i stue og på gjesterom, en kommode på badet, og diverse i garasje og bod. Anonymkode: 82397...7da
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #3 Skrevet 1. mai 2019 Jeg har det jeg trenger, unntatt klær, der er det nok ++ Men flyttet for et års tid siden, så det ble rensket ut endel i den prosessen og solgt / gitt fretex Vil ikke ha for mye ting Anonymkode: 3018e...f62
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #4 Skrevet 6. mai 2019 Vi er to personer og har 20 flytteesker + ski i leiligheten vi bor i nå, men vi har sikkert ting tilsvarende minst 20 flytteesker i leiligheten vi skal flytte til. Mye bøker, kjøkkenting og en del klær. Anonymkode: d1289...277 1
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 Jeg ønsker å eie minst mulig. Det vil si at jeg har det jeg trenger og de tingene jeg liker - og ikke mer! I løpet av de siste årene har jeg gått gjennom ting og fjernet mest mulig av ting, rot og skrot som jeg ikke trenger. Planen er at når jeg dør så kan de etterlatte slippe å styre med et dødsbo full av ting og skrot. Jeg eier lite av klær og sko. Ellers så har jeg gitar, forsterker, pc, sykkel, trådløse høretelefoner, mobiltelefon, noen få bøker, noter osv. Jeg eier sikkert mye mer enn jeg husker så ta det overnevnte med en klype salt. Uansett, jeg jobber med det. Felles (er gift) så har vi bil, møbler, kjøkkenutstyr, håndkler, sengetøy osv osv. Jeg vil som regel kvitte meg med mer enn kona. Vi har lite skrot i boder. Sammenlignet med andre så har vi lite.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #6 Skrevet 7. mai 2019 49 minutter siden, DEN NAKNE GARTNER skrev: Jeg ønsker å eie minst mulig. Det vil si at jeg har det jeg trenger og de tingene jeg liker - og ikke mer! I løpet av de siste årene har jeg gått gjennom ting og fjernet mest mulig av ting, rot og skrot som jeg ikke trenger. Planen er at når jeg dør så kan de etterlatte slippe å styre med et dødsbo full av ting og skrot. Jeg eier lite av klær og sko. Ellers så har jeg gitar, forsterker, pc, sykkel, trådløse høretelefoner, mobiltelefon, noen få bøker, noter osv. Jeg eier sikkert mye mer enn jeg husker så ta det overnevnte med en klype salt. Uansett, jeg jobber med det. Felles (er gift) så har vi bil, møbler, kjøkkenutstyr, håndkler, sengetøy osv osv. Jeg vil som regel kvitte meg med mer enn kona. Vi har lite skrot i boder. Sammenlignet med andre så har vi lite. Imponerende, hvor gammel er du? Anonymkode: 9d1ab...3bd
Jytte Skrevet 7. mai 2019 #7 Skrevet 7. mai 2019 (endret) På 01.05.2019 den 8.17, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt et hjørne av en bod, og ellers noen få skuffer inne, samt klær i et skap og 3 kommoder. Vil si jeg ikke har mye ting, men en del klær. Anonymkode: 9d1ab...3bd Har litt for lite oversikt over hva jeg har og ikke, men vet jeg for eksempel har to stk. kvalitetshammere. Flere tonn med bøker og friluftsutstyr i boden, og diverse. Jeg er ikke typen som kjøper inn nytt, det er sjeldent. Har også kvittet meg med mye, men liker ikke å rydde. Det må jeg av og til selv om det sliter på en rotekopp som meg. Men, jeg har liten leilighet. Ønsker meg noe større selv om det er ok her bare jeg overser rotet og prøver å gjøre det beste. Noe vil jeg ikke gi bort eller selge. Ser for meg at jeg kjøper noe litt større om par år. Å leie et minilager kan også gå, men er redd for å få skjeggkre og insekter i hus. Vet jeg kan få lånt en loftsbod, og kan leie inn noen som bærer opp alt til 5. etasje. Skal få gjort det med noen av tingene. Endret 7. mai 2019 av Jytte
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #8 Skrevet 7. mai 2019 Har altfor mye skrot som jeg ikke trenger. Det trengs en opprydning, men utsetter og utsetter. Anonymkode: de90b...0b1
Summ Skrevet 7. mai 2019 #9 Skrevet 7. mai 2019 Jeg har mye! Tror jeg har arvet det fra bestemor, hun har også mye. Jeg har over 20 puslespill, over 20 brettspill, hårpynt, smykker, klær, sko, vesker, 2 middagsservise, ekstremt mye pyntegjenstander både generelt og til enhver årstid, masse kjøkkenutstyr, toastjern, vaffeljern, mixmaster, kjøkkenvekter, smothiemaskin, sodastreamer, brødrister ol, over 100 bøker, over 100dvd/Blu-ray, mange spillkonsoller, discokule, hoytallere både av små og store varianter, pc-er, harddisker, rettetang, krølltang, mange lommebøker, bilder på veggene, fotoalbum, classywalk, sykkel, ski, bil, møbler, diverse solbriller, 5 skap og kommoder bare på soverommet, kommoder og reoler i gangen, mange hyller og skatoller i stua, adapter til musikk i bilen, mange ting i «nattbordsskuffen», kjoler til enhver anledning, 2 trampoliner i Hagen, sandkasse, huskestativ, lekestue, 3 forskjellige sittegrupper ute, hoppeslott og badebasseng, mange powerbanker, mange dåpsgaver, 2 griller, 23 pledd, sikkert tilsammen 100 dynetrekk, mange laken, 5 dyner og 15 puter, sikkert 18 pynteputer i «god sofaen». Det var det jeg kom på nå, pluss at barna har leker og ting på rommene sine, men det ramser jeg ikke opp. har mye mer, men det står i boden, og i i uthuset osv. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #10 Skrevet 8. mai 2019 16 timer siden, Summ skrev: Jeg har mye! Tror jeg har arvet det fra bestemor, hun har også mye. Jeg har over 20 puslespill, over 20 brettspill, hårpynt, smykker, klær, sko, vesker, 2 middagsservise, ekstremt mye pyntegjenstander både generelt og til enhver årstid, masse kjøkkenutstyr, toastjern, vaffeljern, mixmaster, kjøkkenvekter, smothiemaskin, sodastreamer, brødrister ol, over 100 bøker, over 100dvd/Blu-ray, mange spillkonsoller, discokule, hoytallere både av små og store varianter, pc-er, harddisker, rettetang, krølltang, mange lommebøker, bilder på veggene, fotoalbum, classywalk, sykkel, ski, bil, møbler, diverse solbriller, 5 skap og kommoder bare på soverommet, kommoder og reoler i gangen, mange hyller og skatoller i stua, adapter til musikk i bilen, mange ting i «nattbordsskuffen», kjoler til enhver anledning, 2 trampoliner i Hagen, sandkasse, huskestativ, lekestue, 3 forskjellige sittegrupper ute, hoppeslott og badebasseng, mange powerbanker, mange dåpsgaver, 2 griller, 23 pledd, sikkert tilsammen 100 dynetrekk, mange laken, 5 dyner og 15 puter, sikkert 18 pynteputer i «god sofaen». Det var det jeg kom på nå, pluss at barna har leker og ting på rommene sine, men det ramser jeg ikke opp. har mye mer, men det står i boden, og i i uthuset osv. så mange dynetrekk!?😂 Kunne du vurdert gitt bort noen av de 23 pleddene og mange av dynetrekkene til noen som trenger det? På Barnas Hus kan man gi bort leker og klær til barn som har fattige foreldre, kanskje du kunne gitt bort puslespill og brettspill dit? Anonymkode: 45429...0de 4
Summ Skrevet 8. mai 2019 #11 Skrevet 8. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: så mange dynetrekk!?😂 Kunne du vurdert gitt bort noen av de 23 pleddene og mange av dynetrekkene til noen som trenger det? På Barnas Hus kan man gi bort leker og klær til barn som har fattige foreldre, kanskje du kunne gitt bort puslespill og brettspill dit? Anonymkode: 45429...0de Jul og bursdager hvert år, så hoper det seg fort opp med ting 😂 har gitt bort mye, men må snart ha rydderunde igjen.
Million Skrevet 8. mai 2019 #12 Skrevet 8. mai 2019 (endret) Jeg har ikke så mye dill inne i leiligheten. Veldig lite, eller ikke noe, av pyntefigurer etc og sånt skrot. Har noen telysholdere i grønt bare. Lite bilder på veggene. Liker ikke rot på veggene heller. Har ingen kott eller boder inne i leiligheten, så det er liten plass til skrot og gamle ting. Men i boden på loftet.... kasse på kasse med gamle ting. Haugevis av gamle dvd-filmer som guttungen likte da han var barn (han vil ikke at jeg skal kvitte meg med dem), tekniske duppeditter som vi ikke får til å funke lenger eller ikke trenger, kabler og ledninger til ukjente ting i en kasse, en haug jakker jeg hadde glemt at jeg hadde (så at det blant mange andre jakker lå en Bergans dunjakke i en kasse forleden dag, nå etter vinteren). Gamle flyttekasser, slått sammen og satt inntil en vegg. Hundeutstyr som ikke er i bruk i en kasse. Èn kasse med babyminner, som noen få babyklær (favorittene), noen favorittbøker og leker og slikt. Noen kasser med hobbyartikler, til en hobby jeg ikke lenger driver med. Burde solgt alt det som har med hobbyen å gjøre i det minste, og fått masse penger for det. Jeg har 6 (!) fulle store kasser på hjul med patchwork stoffer i bomull, kjøpt på nett fra USA...! To feltsenger i kjellerboden også. Godt jeg har to boder, for jeg har mer skrot enn jeg liker å tenke på. Endret 8. mai 2019 av Million
Zienna Skrevet 8. mai 2019 #13 Skrevet 8. mai 2019 Har ikke for mye, og har god oversikt. Har nylig ryddet og solgt, gitt bort og kastet mye. Det gjør jeg hvert år når vinterklær skal til lagring og sommerklær skal hentes fram. Ditto når sommerklær skal lagres til høsten. Tok opprydning i kosmetikk, solkremer, hudpleie osv. nå nylig. Bestemte meg for å kun beholde det jeg virkelig hadde bruk for og som var av god kvalitet. Mye ble kastet. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #14 Skrevet 9. mai 2019 Jeg har ikke så mye jeg ikke trenger. Jeg har en god del ting, men det er ting jeg faktisk har bruk for. Ikke alltid, men nok til at jeg trenger det. Som finklær. Det er ikke så ofte jeg pynter meg, men jeg må jo et par-tre ganger i året, så da må de ta opp plass i skuffer og skap 360 ubrukelige dager i året.. Samme med gjestedyner og sånt (har ingen vi kan låne av i nærheten, ellers hadde det vært å foretrekke når vi har besøk som trenger dyne kanskje en halv uke i året). Vi har for tiden en del babyutstyr som bare står og støver, men det er fordi vi fremdeles er i tenkeboksen om vi skal ha et barn til. Ellers prøver vi gi til gjenvinning fortløpende, og ikke kjøpe ting vi ikke trenger. Anonymkode: 17f88...12f 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 9. mai 2019 #15 Skrevet 9. mai 2019 (endret) Har en del ting. Men jeg har også kvittet meg med en del ting. Endret 9. mai 2019 av Aragorn ll Elessar 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå