Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor mange kroner bruker du på klær pr år?

Anonymkode: 4bfe7...492

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Før handlet jeg klær ofte, dvs hver måned kjøpte jeg ett eller flere plagg. Shopping ble et tidsfordriv..nesten som en hobby. Måtte liksom alltid shoppe noe. Prøver å ha shoppestopp i 2019... ikke 100% vellykket til nå,  men iallefall en forbedring. Mellom januar og april i år har jeg brukt kr 3200 på klær. Alle plaggene blir flittig brukt i det minste, og jeg har solgt plagg for kr 1500. Kan ikke se det er noe jeg trenger fremover, så håper jeg klarer holde dette resten av året og at jeg i fremtiden kun handler klær av nødvendighet og ikke av lyst. 

Anonymkode: 55354...3c8

• Liker 2
Skrevet

Nå begrenser jeg meg til jeg ferierer i utlandet, stort sett England. Handler ca 2 ganger per år. Kan fint bruke 10 000 kr på shopping per tur. Bruker nok 20-30 000 kr på klær i året. 

• Liker 1
Skrevet

1 gang i måneden, bruker vell ca i gjennomsnitt 800 kr pr måned. er det mye?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, mammatilarild skrev:

1 gang i måneden, bruker vell ca i gjennomsnitt 800 kr pr måned. er det mye?

I følge sifo er normalt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, SPOCA skrev:

Nå begrenser jeg meg til jeg ferierer i utlandet, stort sett England. Handler ca 2 ganger per år. Kan fint bruke 10 000 kr på shopping per tur. Bruker nok 20-30 000 kr på klær i året. 

Jeg skjønner virkelig ikke hvor folk oppbevarer alle klærne sine😮 Er du sånn som må opp/ned i boder for å bytte ut sesongklærne et par ganger i året?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I følge sifo er normalt. 

Er det*

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Kan gå noen måneder i mellom, noen ganger år, kjøper når jeg trenger noe nytt. Hvor mye jeg bruker vet jeg ikke.

Skrevet

1 gang i skuddåret og da bruker jeg max 1000kr.
Jeg får mye klær fra familie, med prislappen fremdeles på :fnise: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Chizue skrev:

1 gang i skuddåret og da bruker jeg max 1000kr.
Jeg får mye klær fra familie, med prislappen fremdeles på :fnise: 

Bra du ikke arva det sløsegenet da ;) 

Skrevet (endret)

Kjøper sjeldent nye klær. Prøver å bare kjøpe når jeg har behov for det, ikke pga jeg har lyst på. 

Pga ufrivillig vekttap i det siste så har det vært nødvendig med en god del nye klær, men jeg har utelukkende handlet bukser, topper, gensere, skjørt og kjoler, og ei jakke på Tise. Brukte klær er bra for både miljøet og lommeboka 🙂 tror jeg har brukt et par tusen siste måneden, men det er ikke vanlig forbruk. Har dog solgt mye på Tise, så sånn sett går det nesten opp i opp. 

Har brukt noen kroner på bher og truser, det kjøper jeg ikke brukt. 

Til vanlig så kjøper jeg kanskje nye (brukte) klær 4-5 ganger i året. Usikker på hva som er årsbudsjettet mitt i klær. Har som sagt vært bevist forbruket over lengre tid. 

Edit; fikk meg symaskin for noen år siden, men mine symaskinskills har forsiktig sagt vært rævva dårlig. Helt til svigermor var på besøk og ga meg et intensivkurs. Nå har jeg blitt ganske stødig på å reparere klær, så har fikset sømmer som har løsnet på gensere og topper, og glidelåser som har løsnet i sømmen. Pluss jakkelommen på vinterjakka til ungen. 

Endret av skruf
  • Liker 2
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner virkelig ikke hvor folk oppbevarer alle klærne sine😮 Er du sånn som må opp/ned i boder for å bytte ut sesongklærne et par ganger i året?

Jeg har et ganske stort walk-in-closet, men ja, sesongklærne byttes ut og inn to ganger per år (dvs fra vinter til sommer og fra sommer til vinter). Det gjør jeg uavhengig av hvor mye klær jeg har, skal sies. Det har mest med at jeg liker å organisere.

Men jeg har ikke overfylte klesskap, men det blir sånn skjønner du når du har gått ned 10 klesstørrelser (har gått ned 80 kg) og du opplever at klærne blir for store fra en sesong til den neste. Og så elsker jeg kjoler da, så jeg bruker en del penger på det, skal sies. Heldigvis har jeg egen dedikert del til kjolene mine. ;)

Endret av SPOCA
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å handle bare når jeg trenger noe, har aldri vært noen shopoholic. Men når jeg først handler, så vil jeg jo ha noe fint.. Jeg har fulgt med på forbruket mitt et par år, og jeg ligger på rundt 1000 kr i mnd i snitt. Handler klær 0-2 ganger i måneden. 

Anonymkode: 4875c...0b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nok i det siste handlet for ca 1000 kr i måneden. Litt ekstra da vintersko og vinterkåpen skal kjøpes. Men nå skal jeg prøve å ha shoppestopp en god stund. Jeg har og store mengder klær jeg burde selge. Så tenkte at nå får jeg selge klær, og kun kjøpe nye klær for de pengene jeg har fått inn. 

Anonymkode: 15f4b...9a5

• Liker 1
Skrevet

Det varierer veldig, men sånn generelt kjøper jeg klær når jeg finner noe jeg virkelig liker som samtidig er i min størrelse, og til en god pris. Jeg har erfart at det ikke fungerer å vente til jeg trenger noe nytt. Da er det ofte vanskelig å finne noe som jeg liker godt nok. Jeg har alt for mange ganger endt opp med noe som er halvveis bra, og unødvendig dyrt, fordi det er det eneste som er tilgjengelig der og da.

• Liker 1
Skrevet

Altfor mye og ofte 😰

• Liker 1
Gjest Krampus
Skrevet

To ganger i året når vintergarderoben og sommergarderoben byttes om for det er alltid noe som må/bør byttes ut. Så kanskje 1500-2000kr i året. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt mer bevisst, etter å ha sett (og grovregnet mtp pris 😱) mengden klær som aldri blir brukt. Prøver etterhvert å begrense meg, innser at jeg har en «klassisk» stil, ser at plagg jeg kjøpte for ti år siden, er like aktuelle i dag. Prøver å gå for tidløst og kvalitet. Unntaket er bomullstopper, t-skjorter og andre basisplagg.

Anonymkode: f7b1f...ebd

Skrevet

De siste månedene har jeg kjøpt en STOR kasse med klær (2.000-6.000kr) annen hver mnd...... Nå er det stopp.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper ikke hver måned. Målet er å bruke under 15.000 i året. Jeg går ofte igjennom klesskapet og finner ting jeg har glemt. Og jo mindre klær jeg kjøper, jo mindre er behovet. :)

Anonymkode: 17a59...50c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...