Gå til innhold

Hva trener du? Hva spiser du?

Fremhevede innlegg

Gjest Nysgjerrigper'n
Skrevet

Hva trener du? Og hva spiser du til vanlig av mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener aerobic, spinning, styrke, klatring, ski, jogging, kajakk osv. og spiser absolutt alt. Jeg har slutta med å kutte ut ditt og datt. Trives mye bedre med å være "altetende" enn å være alt for pirkete på maten. Jeg tror man har det best ved å trene det man synes er artig og spise det som er godt! Om man har for høye krav varer ikke en ny livsstil lenge... Nå er jeg kanskje heldig siden jeg alltid har likt å trene mye, da.

Skrevet

Jeg går raskt, jogger litt, sykler og bedriver litt styrketrening.

Prøver å spise mye frukt, grønnsaker, fisk, kjøtt, grove kornprodukter og vann. Og det er egentlig det jeg liker best. Men det hender jo at jeg stapper i meg sjokolade, kake og annet snacks uten at det er noen krise.

Merker faktisk at i perioder jeg trener mye har jeg mest lyst på sunn mat. Stod foran snopehyllen i butikken idag og prøvde å finne noe snacks til kvelden. Men det var ingenting som fristet.

Skrevet

Jeg trener 4-5 ganger i uken - step og aerobic. Burde fått inn litt mer styrketrening, men... Jeg prøver for tiden å få bort noen ekstra vinterkilo, så jeg er flink med kostholdet. Spiser knekkebrød til frokost og lunsj, endel frukt, middag er ofte wok med masse grønnsaker eller noe annet som er sunt. På kvelden blir jeg alltid snacksesyk, og hiver i meg uante mengder med puffet ris for å dempe suget... Har bestilt cla, kommer i posten snart. Har god erfaring med det!

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg trener aerobic' date=' spinning, styrke, klatring, ski, jogging, kajakk osv. og spiser absolutt alt. Jeg har slutta med å kutte ut ditt og datt. Trives mye bedre med å være "altetende" enn å være alt for pirkete på maten. Jeg tror man har det best ved å trene det man synes er artig og spise det som er godt! Om man har for høye krav varer ikke en ny livsstil lenge... Nå er jeg kanskje heldig siden jeg alltid har likt å trene mye, da.[/quote']

Jeg gjør som Trudi, med noen få unntak. Jeg drikker ikke søtmelk pga magen, og holder meg unna ting som pølse, etc. Ellers går det meste ned på høykant. Jeg trener løping, styrke, terrengsykling og av og til aerobic. Trening tilhører de tingene som gir livet mening for meg.

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg går en lang tur med gåstaver i raskt tempo minst 3 dager i uka + svømmer en dag. Spiser helt normal sunn mat 4 ganger om dagen + en del frukt grønnsaker. Drikker stort sett bare vann. Unner meg litt ostepop en dag i uka ellers ikke noe godteri. Med dette opplegget går vekten min nedover. Det viktigste for meg er å finne et kosthold som jeg klarer å holde også etter at jeg er ferdig med slankingen. Har en del kilo jeg skal ha av.

Skrevet

trener for det meste spinning (4-5 dager i uka), litt fotball, body pump (3ganger per uke) og ellers en del sykling og gange. er aktiv for å si det sånn!

enkelte perioder har jeg rett og slett ikke lyst på mat, uten at jeg egentlig vet hvorfor :klaske: noe som i disse periodene går utover treningen min..

men vanligvis, spiser jeg egentlig alt. spiser som regel brød til frokost, lunsj og kvelds. til middag har vi alt fra a-å her hjemme, etter hva mamma lager, men er som regel helt vanlig sunn mat. på lørdagen har vi pizza, taco osv. spiser også mye frukt og grønt til mellommåltider, og av og til youghurt. holder meg til godteri, snacks, kaker o.l til lørdagen, uten jeg skal i selskap eller noe. drikker masse vann, og en del sukkerfri brus.

er veldig glad i å bevege meg, noe som bidrar til et relativt høy kaloribehov, så når matlysten er på topp, går det meste ned!

Skrevet

Jeg tror (og vet) at ikke alle mennesker kan spise all type mat.

Det er faktisk endel av oss som er allergisk mot karbohydrater og jeg for min del har fått et nytt liv etter at jeg kuttet ut raske karbohydrater fra kostholdet mitt.

Min eldste sønn spiser samme maten som meg - han sier selv at han føler seg mye bedre nå. Vi spiser mer fett og mindre karbohydrater. Behovet for søtsaker er nærmest helt bort hos oss begge to ...

Trening får jeg ved daglig sykling til jobb, styrketrening hjemme noen ganger i uken - og ikke for å glemme daglige turer med hunden vår.

Skrevet

Trener spinning, styrke,sykler, går, jogger og nå er det vel på tide å ta frem rollerblades også :) Så det blir litt alt ettersom hva jeg har lyst til. Men ihvertfall 4-5 ganger i uka.

Mer utetrening nå som det er så supert vær og vår.

Av mat blir det vanlig norsk kost. Frokost, lunsj, middag og kvelds + kanskje et eller 2 mm.

Fisk to ganger i uka, lite pølser og kjøttdeig.

Mye ferske grønnsaker og fullkornspasta fremfor vanlig pasta. Naturris fremfor vanlig ris.

Mye grovt brød og magert kjøttpålegg (er litt kresen på pålegg og liker ikke så mye annet heller da... ).

Drikker mye vann og te (rooibos er nye favoritten). Og mye av lightbrusen er byttet ut med bonaqua eller farris grape.

Fyser ikke så mye på godis egentlig, men holder det til helgene.

Føler jeg har det mye bedre nå som formen er bra, maten er mer kontrollert og flere måltider. Har også gått ned 10 kg på endringene mine og satser på å ta de neste 10 nå :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg løper 4 ganger i uka, 8-9 kilometer hver gang. I tillegg trener jeg litt styrketrening, spesielt øvelser for mage, rygg, rumpe og lår. Jeg bruker ikke vekter (Kjeeeedelig) men min egen kropp som tyngde.

Jeg spiser desverre ikke så veldig sunt. Skulle ønske jeg var av de som kunne si; Åååh, se den fristende salaten der da! Men det kommer jeg aldri til å si. Liker ikke tomat, agurk, mais og de fleste andre salat-ting. Jeg spiser heller ikke dressinger, dip, rømme og liknende, det liker jeg heller ikke. Jeg spiser rett og slett det jeg liker jeg.

Gjest Aurélie
Skrevet

Jeg trener stort sett daglig; styrketrening, jogging, sykling eller aikido. Ellers bedriver jeg klatring, svømming og pilates/yoga. Går også gjerne lange skogsturer med selskap av siberian huskys så ofte anledningen byr seg.

I kosten er jeg påpasselig med å få i meg variert og sunn mat, 5-6 måltider om dagen. Mye fisk og hvitt kjøtt, samt frukt og grønt, spiser stadig mer av rotgrønnsaker og linser/bønner. Rører så og si aldri alkohol. Drikker mye te, men har i det siste gått over til koffeinfritt sådan. Sjokolade er min store last, jeg kan hamstre masse sjokoladeposer og sitte og trøkke det i meg på null komma niks, men det skjer ikke så ofte, og nå er det faktisk ganske lenge siden sist.. Kanskje er jeg blitt kvitt suget for godt? :wink:

Skrevet

Laget et nytt treningsprogram nå(etter hjelp av smarte hoder her inne på KG i går kveld...TAKK!!)

Jeg skal trene kondisjon(roing og step) tilsammen 30 min på treningssentre. Hjemme tar jeg meg en sykkeltur rundt 30 min. Dette skal jeg gjøre mandag og onsdag.

På tirsdag og torsdag skal jeg trene kondisjon(roing,step og løping) tilsammen 40 min og styrketrening for hele kroppen!

Fredag blir det enten sykling eller løping-ca 30 min

Lørdag blir det styrketrening,sykling og litt ting ute(trampoline osv)

Søndag er det alltid tur i skogen!

Jeg spiser ganske så normal,tror jeg. Prøver å spise så sunt og kalorifattig jeg kan slik at jeg skal klare å gå ned i vekt!!

Vanlig frokost er som oftes 2 grovbrødskiver m/egg eller skinke. Eller frokostblandinger(all bran eller firkorn)

Lunsj: Grovbrødskiver m/leverpostei eller eggerøre og salat.

Middag: Ofte mye forskjellig,men spiser ofte wok,gryteretter m/salat og naturris....

Kvelds: Ofte yoghurt og rosiner eller en toast...

Har mellomåltider sånn titt og ofte. det er som vanlig rødt eple,gulrøtter eller kålrot.

Jeg gleder meg til å komnme ordentlig igang med dette!! :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Hva trener du? Og hva spiser du til vanlig av mat?

Trener ikke p.t.

Men går mye, og har mye å bryne meg på (kalorier forbrennes også når du står framfor et matematisk problem...)

Spiser? Alt. Men lite sjokolade og chips, det meste går på mat, vanlig mat... (sjelden kebab eller pølse i brød, da kjøper jeg meg heller en banan, eller venter til jeg kommer hjem...)

Prøver holde meg mest til fisk, og minst mulig kjøtt.

Som regel starter jeg dagen med vann og en frukt, pga at jeg har dårlig matlyst om morgenen... (verre om natta... og banan frister ikke så mye da...)

Vekta mi er "stabil", dvs jeg kunne gått ned 3-4 kg, men jeg orker ikke. (hvorfor gå ned, da kommer bare enda flere idioter og prøver seg... ikke for å være morsom, men det er faktisk den "harde" sannheta...)

Hadde det ikke vært for mine ukentlige pubturer, så hadde jeg vært "perfekt", men mitt ideal - og mitt mål, er ikke å være nettopp det...

vega

Skrevet

Jeg holder meg naa stort sett til dette opplegget (startet i gaar):

Frokost: 2 knekkebrod med tynt lag paalegg, 1 glass melk.

Formiddagsmat: 2 knekkebroed med tynt lag paalegg, fruktsalat, 1 skinny cappucino.

Mellommaaltid: 1 lite glass lettyoghurt, en haandfull noetter.

Middag: 1 vanlig porsjon sunn mat med mye groennsaker. Evt. yoghurt eller frukt til dessert. Naa og da 1 glass vin.

Kvelds: 1 kopp varm lettmelk.

Ellers drikker jeg vann, litt diet coke (skal proeve aa slutte..).

Av trening/fysisk aktivitet driver jeg jevnlig med ridning, gaar en del, samt driver med pilates og gaar paa treningssenter der jeg svoemmer, loper paa crosstrainer og bruker vektapparater.

Om sommeren sykler jeg en del, samt spiller tennis i ny og ne ogsaa.

Jeg proever aa gaa saa mye som mulig - har begynt aa gaa opp trappene til kontoret i femte etasje og opp til leiligheten i femte etasje.

Haaper aa gaa ned fire-fem kilo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...