Gå til innhold

Baby og avføring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fullammer og Baby er 8 uker. Baby har siste par ukene fått ganske rennende og nesten vannete avføring. Den gikk fra den typiske «kremete» gule og kornete til rennende gul. Da renner det omtrent alltid ut av bleia... Først trodde jeg det var diare, men det har pågått et par uker og noen ganger er det mer fast konsistens så jeg finner ikke ut av mønsteret. Baby er også ellers i fin form og har ikke hatt noe feber. Sliter iblant med magevondt på kveldstid, men ikke hver dag. Denne avføringen er typisk for de første bleiene på morningen, så blir den mindre rennende mot ettermiddagen. Innimellom er det også den «vanlige» konsistensen. 

er det noen som har opplevd det samme? Er det bare slik at avføringen er slik iblant? 

Finner så lite info om det. Spurte både barnelege og helsesøster på 6 ukers kontroll på helsestasjon og fikk beskjed om at det «sikkert ikke var noe».... ikke så mye hjelp der med andre ord.

Anonymkode: 25ac0...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
27 minutter siden, Potatopotato skrev:

Det er helt normalt :) 

Takk for svar😊

hvor lenge kan man forvente at den har denne konsistensen? Går den tilbake til den «kremete»? Den var lettere å håndtere for mor og far😂 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spør barnelege, ville ikke tatt imot råd på kvinneguiden.

Anonymkode: b3eaf...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør barnelege, ville ikke tatt imot råd på kvinneguiden.

Anonymkode: b3eaf...0d2

Hvis du leser innlegget så ser du at jeg har spurt barnelege og helsesøster. Jeg spør om andre har lignende erfaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/1/2019 at 8:43 AM, AnonymBruker said:

Takk for svar😊

hvor lenge kan man forvente at den har denne konsistensen? Går den tilbake til den «kremete»? Den var lettere å håndtere for mor og far😂 

ts

Mine tre barn har alle går igjennom perioder der de bærsjer oppover.. og alt blir fult av drit. Men , så lenge de ikke virker plaget, har vondt , mye luft, vond lukt eller mye slim og veldig grønn farge , er det bare fordi maten går raskt igjennom systemet. Blir tykkere jo lenger tid fordøyelsen tar... (og morsmelk er veldig lettfordøyelig) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
51 minutter siden, Potatopotato skrev:

Mine tre barn har alle går igjennom perioder der de bærsjer oppover.. og alt blir fult av drit. Men , så lenge de ikke virker plaget, har vondt , mye luft, vond lukt eller mye slim og veldig grønn farge , er det bare fordi maten går raskt igjennom systemet. Blir tykkere jo lenger tid fordøyelsen tar... (og morsmelk er veldig lettfordøyelig) 

Haha bæsjer oppover ja, der har du uttrykket. Jeg fatter liksom ikke hvorfor nedre del av bleia er helt ren mens ryggen til baby er full av bæsj... Han virker ikke plaget, har litt luft til tider, men det hadde han før han fikk denne konsistensen også.

Husker du hvor lenge denne fasen varte hos dine barn?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha bæsjer oppover ja, der har du uttrykket. Jeg fatter liksom ikke hvorfor nedre del av bleia er helt ren mens ryggen til baby er full av bæsj... Han virker ikke plaget, har litt luft til tider, men det hadde han før han fikk denne konsistensen også.

Husker du hvor lenge denne fasen varte hos dine barn?

ts

Nei... kanskje en måned eller to. Ta med to sett ekstra klær , og ha på bodyer som kan trekkes av NEDOVER og ikke må over hodet til baby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje babyen får mer formelk om natten, og mindre av den feite melken? Typisk hvis de småspiser litt hele tiden, og ikke har gode fulle måltider litt sjeldnere. Sånn var det i hvert fall her. Nattamming var mye kos og "smokk", så det ble sjelden en effektiv seanse før utpå morgenkvisten 

Anonymkode: 913ad...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje babyen får mer formelk om natten, og mindre av den feite melken? Typisk hvis de småspiser litt hele tiden, og ikke har gode fulle måltider litt sjeldnere. Sånn var det i hvert fall her. Nattamming var mye kos og "smokk", så det ble sjelden en effektiv seanse før utpå morgenkvisten 

Anonymkode: 913ad...a77

Dette kan nok være tilfelle også. Det er mye «snacking» på natten. Han spiser 5-10 min også sovner han.. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...