AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #1 Skrevet 1. mai 2019 Dere som leier må jo flytte rundt med tingene deres, betyr det at dere kanskje eier mindre saker, ting og klær? Så det ikke blir så mye å pakke og dra med seg hver gang? Mens dere som eier kanskje lettere kjøper ting og lar det hope seg opp ettersom dere har lagringsplass? Anonymkode: 60cd3...00f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #2 Skrevet 1. mai 2019 Jeg eier, men har flyttet ofte og er på flyttefot igjen. Når man flytter må man gå gjennom alt man har og da kvitter man seg nok med litt. Noen leier jo samme bolig over flere år, og noen eier men flytter oftere likevel, så vil tro det går mer på hvor ofte man flytter enn om man eier eller leier Anonymkode: 79f1d...dca
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #3 Skrevet 1. mai 2019 Man kan også ha ganske begrenset lagringsplass når man eier. Anonymkode: 0e9a8...bd8 1
Million Skrevet 1. mai 2019 #4 Skrevet 1. mai 2019 (endret) Det har jeg aldri fundert over, men det er jo gjerne aldersbetinget, dette med hvor mye man har rukket å opparbeide seg av eiendeler. Jo lenger man har levd, jo flere eiendeler har man rukket å kjøpe. Antageligvis prøver man også å holde antall møbler nede, om man vet man snart må eller skal flytte igjen. Og det er jo mer typisk for leietagere. Man skifter vel bolig litt oftere da, enn når man eier. Endret 1. mai 2019 av Million 2
Puny Skrevet 1. mai 2019 #5 Skrevet 1. mai 2019 Jeg hadde i alle fall mindre ting da jeg leide, men det var vel også fordi jeg bodde i kollektiv.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #6 Skrevet 1. mai 2019 Hehe, har akkurat gått fra å leie møblert til å eie. Hadde noen møbler lagret hos foreldrene mine, men huset på ca 200kvadrat er enn så lenge ganske tomt. Klær osv har jeg absolutt ikke lite av. I løpet av et par år kommer jeg til å ha veldig mye mer møbler i alle fall! Anonymkode: e0377...d2c
Knirke Skrevet 1. mai 2019 #7 Skrevet 1. mai 2019 Det handler vel ikke egentlig om man eier eller leier, men heller om hvor ofte man flytter. Jeg har flyttet mye og får bare mindre og mindre forhold til ting. Ting som jeg trodde jeg skulle ta vare på inn i evigheten har jeg kvittet meg med. Det er bare såvidt jeg gidder å ta vare på familiealbumene. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #8 Skrevet 1. mai 2019 Er vel forskjell om en leier ett helt hus eller har bare ett lite rom. Og alle som leier flytter ikke så veldig ofte. Anonymkode: e2eda...c42 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå