AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #1 Skrevet 30. april 2019 Har vært sammen med kjæresten mini rundt 6mnd, han skal alltid gjøre noe mens han snakker med meg, lese nyheter og Avbryter seg selv og meg ved å spørre seg om det og det, for så å svare selv, han snakker med bikkja si sånn ut av det blå, spiller dataspill, ser en film osv. Er dette vanlig? Ofte føler jeg at i samtalene våre så snakker jeg, og han svarer litt sånn så som så, når jeg kommenterer og spør om han ikke bare kan snakke med meg så blir han sur og sier at han må få slappe av litt. Han er 29 og jeg 21. Anonymkode: 87314...3da 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #2 Skrevet 30. april 2019 Kanskje han ikke liker å snakke i telefonen. Snakker dere i telefonen ofte? Anonymkode: f7e77...a5e 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #3 Skrevet 30. april 2019 Jeg er litt som han. Syns det er kjedelig å sitte i en stol og snakke gjennom en maskin. Ringer bare kjæresten mens jeg går f.eks til bussen, tar oppvasken osv. Hvis jeg må ringe mens jeg egentlig bare sitter hjemme pleier jeg å gå rundt i leiligheten og rydde litt osv. Anonymkode: 634a9...11f 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #4 Skrevet 30. april 2019 Vi har avstand forhold pga studier så ja, vi ringes ofte.. jeg har ikke noe imot om han feks går rundti huset og pusler, men lurer jo litt på det når han spiller dataspill, ig tydeligvis ikke får med alt jeg sier... Anonymkode: 87314...3da
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #5 Skrevet 30. april 2019 Vi snakker sammen hver kveld. Gjerne 2-3 timer. Da gjør ingen av oss noe annet bortsett fra å svare på mld fra barna. Og da snakker vi om det. Jeg gidder ikke å sitte i telefonen om ikke den andre har bortimot fullt fokus på meg. Da er det bedre å legge på og heller ringes senere Anonymkode: 4296c...503 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #6 Skrevet 30. april 2019 Kommer litt an på. Er det lenge siden vi har snakket så har jeg som regel hans fulle oppmerksomhet en god stund selv om han hater å prate i telefon. Men er det en samtale for å si natta og prate om dagen, og samtalen kan skli ut til prat om alt og ingenting så kan han plutselig bli stille for at TV også har oppmerksomheten, eller om han holdt på å game så kan jeg plutselig høre klikkingen av tastaturet. Det er ikke en av hans beste egenskaper,.så av og til kan jeg bli litt lei meg og føle meg ignorert. Men det hjelper å huske at han er ikke kjempe pratsom uansett og lange telefonsamtaler kan være en lett form for "tortur". Så vi prøver å møte hverandre på midten med hans fulle oppmeksomhet når jeg har noe jeg virkelig ønsker /trenger å prate om. Og jeg at jeg tar hensyn til at lange samtaler over telefonen ikke er noe han greier. Anonymkode: f39c5...a75 2
Gjest Lexie Grey Skrevet 30. april 2019 #7 Skrevet 30. april 2019 Jeg opplever innimellom det samme som deg ts, min kjæreste pleier også å ha på TV rett som det er når vi snakker eller ha den på i bakgrunnen, eller dille med PC'en. Men jeg merker veldig fort når han blir helt ufokusert på det vi snakker om og da ber jeg han skru av TV'en imens og fokusere på samtalen vår. Synes det er enkelt og greit sagt, om han ikke følger med eller er med i samtalen er det jo ikke vits i å snakke. Du må bare være litt streng Jeg synes det er litt uhøflig egentlig. Men kommer jo litt an på hvor ofte det skjer og hvor ofte dere snakker også kanskje.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #8 Skrevet 1. mai 2019 Jeg er i avstandsforhold og har snakket med kjæresten i tre timer hver dag i et år nå. Har kun opplevd to ganger at han er ufokusert. Og opplevde det som veldig uhøflig og faktisk sårende. Hadde ikke taklet å oppleve det så ofte som deg. Anonymkode: 725fe...502 3
Guidet Kvinne Skrevet 1. mai 2019 #9 Skrevet 1. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vært sammen med kjæresten mini rundt 6mnd, han skal alltid gjøre noe mens han snakker med meg, lese nyheter og Avbryter seg selv og meg ved å spørre seg om det og det, for så å svare selv, han snakker med bikkja si sånn ut av det blå, spiller dataspill, ser en film osv. Er dette vanlig? Ofte føler jeg at i samtalene våre så snakker jeg, og han svarer litt sånn så som så, når jeg kommenterer og spør om han ikke bare kan snakke med meg så blir han sur og sier at han må få slappe av litt. Han er 29 og jeg 21. Anonymkode: 87314...3da Nei, det er ikke vanlig. 1
Rotemor Skrevet 1. mai 2019 #10 Skrevet 1. mai 2019 Kan virke som om han liker selskapet ditt litt i bakgrunnen men egentlig kjeder seg lit? 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #11 Skrevet 1. mai 2019 Har ikke kjæreste, men kunne ikke falt meg inn å skulle sitte pal og skravle 3 timer hver dag. 2 - 3 timer er utrolig mye hvis man i tillegg har jobb og andre ting man skal gjøre. Shit ass, nei takk. 1 - 2 timer maksimum hadde jeg orka, forutsatt at jeg kunne gjøre andre ting samtidig. En halvtime hver dag hvis jeg sitter rett opp og ned. Jeg elsker å skravle, men 3 timer hver dag. Hvor mye skjer på en dag som gjør at man må bruke 3 timer på å snakke om det hver dag? Jeg skravler mye med venner, og vi kan godt ta en kveld hvor vi skravler i sånn gruppechat-telefon, og da går timene lett - men vi gjør jo andre ting samtidig. At han avbryter, snakker med bikkja osv mens du snakker virker ganske unormalt da (og litt frekt). Kanskje han prøver styre samtalen til en slutt? Han vil sikkert være mer interessert i å snakke hvis dere kutter ned på taletiden. Jeg snakker av og til med moren min på telefon, og da går det lett 1 - 2 timer, men det er jo med flere måneders mellomrom, og bare hvis jeg eller hun har noe å fortelle. Anonymkode: 906f8...8fd
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #12 Skrevet 1. mai 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vært sammen med kjæresten mini rundt 6mnd, han skal alltid gjøre noe mens han snakker med meg, lese nyheter og Avbryter seg selv og meg ved å spørre seg om det og det, for så å svare selv, han snakker med bikkja si sånn ut av det blå, spiller dataspill, ser en film osv. Er dette vanlig? Ofte føler jeg at i samtalene våre så snakker jeg, og han svarer litt sånn så som så, når jeg kommenterer og spør om han ikke bare kan snakke med meg så blir han sur og sier at han må få slappe av litt. Han er 29 og jeg 21. Anonymkode: 87314...3da Min eks spilte alltid playstation når vi snakket i telefonen (noen ganger i uka). Når jeg oppdaget det syns jeg ikke det var greit. Men han mente han kunne fokusere fullt ut på begge deler, så det var ikke noe problem. Så jeg måtte finne meg i det.. Anonymkode: 78b08...4c4
Gjest hind Skrevet 1. mai 2019 #13 Skrevet 1. mai 2019 Her er det jeg som gjør ting samtidig som vi snakker i telefonen. Jeg får mark av å bare sitte stille og prate, så da beveger jeg meg rundt og gjør ting. Det må han tåle med mindre det er noe viktig og alvorlig vi snakker om. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan folk holder ut å sitte stille og koseprate i telefonen i lengre tid av gangen. Jeg hadde en kjæreste en gang som jeg faktisk til slutt dumpet fordi han ikke kunne leve uten endeløse telefonsamtaler.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #14 Skrevet 1. mai 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vært sammen med kjæresten mini rundt 6mnd, han skal alltid gjøre noe mens han snakker med meg, lese nyheter og Avbryter seg selv og meg ved å spørre seg om det og det, for så å svare selv, han snakker med bikkja si sånn ut av det blå, spiller dataspill, ser en film osv. Er dette vanlig? Ofte føler jeg at i samtalene våre så snakker jeg, og han svarer litt sånn så som så, når jeg kommenterer og spør om han ikke bare kan snakke med meg så blir han sur og sier at han må få slappe av litt. Han er 29 og jeg 21. Anonymkode: 87314...3da Needy drama queen. Anonymkode: bae3c...c1d
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #15 Skrevet 1. mai 2019 Hvis man skal snakke timesvis i telefonen kan du faktisk ikke forvente at han skal være hundre prosent oppmerksom på deg hele tiden.. Anonymkode: daad2...b1f 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #16 Skrevet 1. mai 2019 Det er litt fra dag til dag. Noen ganger rydder en av oss litt rundt i huset, smører mat, spiser, sjekker meldinger eller diverse. Enkelte dager kan det være løsningen for å faktisk få snakket sammen, andre dager snakker vi lenge og det er helt fint å få gjort litt samtidig. Noen ganger bare snakker vi uten å gjøre andre ting. For meg kommer det hele an på situasjonen. Hvis han aldri hadde evnet å legge fra seg alt og gi meg full oppmerksomhet, hadde det vært frustrerende. Hvis vi har en skikkelig dyp samtale om et eller annet, hadde det plaget meg om han gjorde mye annet. Når vi bare småprater om dagen, er det helt ok. Den største utfordringen er egentlig at man lager litt for mye lyd, sånn at det blir vanskelig å få med seg hva den andre sier. Anonymkode: 7ddfa...a76
McMary Skrevet 1. mai 2019 #17 Skrevet 1. mai 2019 Kjæresten min gjør ikke noe annet enn å prate med meg, såvidt jeg vet. Noen ganger kjører han bil da, men det er jo ikke uvanlig. Ser jo at han bare prater i telefonen med andre også, når vi er sammen. Man er forskjellig. Hva med å kun ha korte samtaler hvor begge er fokusert? Eller prøve skype eller facetime? Mulig det er lettere for han å holde fokus om han ser deg samtidig.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #18 Skrevet 1. mai 2019 Man leser da ikke nyheter og spiller spill etc når man er i telefonen liksom. Man skal vel ha normal folkeskikk og respekt for andre. At man driver med litt huslige ting etc er helt ok. Man har da full fokus på samtalen uansett hvem man snakker med. Det være seg sin mor, jobben, naboen eller partner. Sett grenser, sett der i respekt. Anonymkode: c8786...a27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå