AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #1 Skrevet 30. april 2019 Hei! Jeg skal på en 20 timers fly tur (hver vei) og trenger sårt tips til alt mellom himmel og jord jeg bør tenke på før turen, hva jeg blr pakke i håndbagasjen, og tips til underholdning. Jeg ønsker med andre ord alle dine tips for å takle en lang flytur! Anonymkode: c8d2b...101
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #2 Skrevet 30. april 2019 Legge ned setet. Anonymkode: 83073...058
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #3 Skrevet 30. april 2019 Støttestrømper, godt headsett, leppepomade, nettbrett med filmer nedlastet, kryssord, penn, nakkestøtte/pute. Anonymkode: f3679...f85 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #5 Skrevet 30. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Støttestrømper, godt headsett, leppepomade, nettbrett med filmer nedlastet, kryssord, penn, nakkestøtte/pute. Anonymkode: f3679...f85 Dette pluss; nedlasta lydbok og podcaster, ullsokker, skift (truse, sokker, t-tskjorte som minimum), deodorant, intimservietter og ei vannflaske du fyller på flyplassen for å ha noe tilgjengelig utenom serveringen. Anonymkode: 7bce7...c0d 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #6 Skrevet 30. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette pluss; nedlasta lydbok og podcaster, ullsokker, skift (truse, sokker, t-tskjorte som minimum), deodorant, intimservietter og ei vannflaske du fyller på flyplassen for å ha noe tilgjengelig utenom serveringen. Anonymkode: 7bce7...c0d Du tuller? Anonymkode: b2db7...e15 1
Whistler Skrevet 30. april 2019 #7 Skrevet 30. april 2019 Hvilket fly skal du reise med som har en flytid på 20 timer?
Whistler Skrevet 30. april 2019 #8 Skrevet 30. april 2019 Som et konkret tips trenger du bare nok penger til å oppgradere til en liggestol i business/førsteklasse. Elllers er det godt utvalg i underholdning og film i flyet på de aller fleste flytyper som benyttes på så lange flyginger. Vann og det du trenger av drikke får du av besetningen på den type flyginger. Selv utenom serveringen får man det. 1
Lucretia Skrevet 6. mai 2019 #9 Skrevet 6. mai 2019 Gå ordentlig på do før flight, egen vannflaske, noise cancelling hodetelefoner, sovemaske, fuktighetskrem, ha sikkerhetsbelte over teppet/godt synlig fordi crew er pålagt å sjekke - så slipper du å bli vekket. 1
Gjest Linaria Skrevet 7. mai 2019 #10 Skrevet 7. mai 2019 Jeg flyr 22 timer og begynner i kveld. Har flydd mye langt og mine tips er: - Ha noen filmer eller serier du liker lastet ned. - Ha noen spill på datamaskin, tablet eller det beste: Nintendo Switch ❤️ - Last ned noen interessante podcaster (liker å halvsove og lytte til disse) eller lydbøker - Ta med en ny bok du vil lese - Støttestrømper - Ta med eget vann. Man får servering om man ber om det, men ofte får man bare et lite plastglass, og jeg må derfor spørre om mye ekstra. Viktig å drikke mye vann på fly. - Ha tannbørste og fuktighetskrem med i håndbaggasjen - Unngå å drikke alkohol On 4/30/2019 at 11:19 PM, Whistler said: Hvilket fly skal du reise med som har en flytid på 20 timer? Jeg flyr til Australia i dag. Har stopp på to timer i Dubai og et fly på 10 timer og et på 12 timer, så regner med at TS skal noe sånt. On 4/30/2019 at 11:12 PM, AnonymBruker said: Du tuller? Anonymkode: b2db7...e15 Hva er galt med den lista? Synes den var fin.
Mhmjadda Skrevet 7. mai 2019 #11 Skrevet 7. mai 2019 Kle deg lagvis, plutselig er det kjempevarmt og så iskaldt... T-skjorte, cardigan og skjerf er min favoritt, sammen med ei løs og god bukse. Ullsokker er gull. Et behagelig headsett eller ørepropper. Pute (lo alltid litt for meg selv av de som drasset med seg en sånn, før jeg prøvde de selv...! Vel verdt det!) Vannflaske, tyggis, kanskje noe digg. Bok eller nettbrett/ebokleser. Tannkost og tannkrem, en liten boks med ansiktsrens og fuktighetskrem, saltvannsdråper til øynene. Et par ekstra truser, og et klesskift (feks en kjole), plutselig så kommer ikke bagasjen. Lader til alt av duppeditter, og gjerne en powerbank. 1
l86 Skrevet 7. mai 2019 #12 Skrevet 7. mai 2019 Jeg har alltid med iPad med nedlastede filmer/serier, noen blader og en bok for underholdning. Husk ladere og headset, gjerne noise cancelling. Har alltid med en toalettveske med fuktighetskrem, håndkrem, antibac, tannbørste/krem, ekstra linser, øyedråper, Paracet, sovemaske, sovepute og ørepropper. Varme sokker og et skjerf/sjal eller lett cardigan i ullblanding, synes ofte det er kaldt på fly.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #13 Skrevet 7. mai 2019 På 1.5.2019 den 0.06, AnonymBruker skrev: Dette pluss; nedlasta lydbok og podcaster, ullsokker, skift (truse, sokker, t-tskjorte som minimum), deodorant, intimservietter og ei vannflaske du fyller på flyplassen for å ha noe tilgjengelig utenom serveringen. Anonymkode: 7bce7...c0d Seriøst, skift😂 Anonymkode: 8432f...feb
Whistler Skrevet 7. mai 2019 #14 Skrevet 7. mai 2019 56 minutter siden, Linaria skrev: ............. Jeg flyr til Australia i dag. Har stopp på to timer i Dubai og et fly på 10 timer og et på 12 timer, så regner med at TS skal noe sånt. .......... Flytiden fra Oslo til Dubai er ca 7 timer. Legg på tre timer tidsforskjell så får du ti. Det er en vestentlig forskjell på to titimers turer og en på tett opp mot tjue (som ingen pr nå levererer, og som var årsaken til mitt spørsmål.).
Gjest Linaria Skrevet 7. mai 2019 #15 Skrevet 7. mai 2019 7 minutter siden, Whistler said: Flytiden fra Oslo til Dubai er ca 7 timer. Legg på tre timer tidsforskjell så får du ti. Det er en vestentlig forskjell på to titimers turer og en på tett opp mot tjue (som ingen pr nå levererer, og som var årsaken til mitt spørsmål.). Skjønner det. Jeg regner med at det var to titimers turer med kort bytte da det ikke finnes turer på 20 timer. Jeg flyr ikke fra Norge til Dubai, men ser nå at turen er på åtte timer, ikke 10, så det er jo hyggelig i hvert fall! 😄
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #16 Skrevet 7. mai 2019 På 1.5.2019 den 0.12, AnonymBruker skrev: Du tuller? Anonymkode: b2db7...e15 1 time siden, AnonymBruker skrev: Seriøst, skift😂 Anonymkode: 8432f...feb Ikke den som skrev innlegget, men hva er galt med den? Skift tar lite plass, og er så utrolig deilig etter 20 timer+ på reise....! (Og etter flere turer med forsinkelser har jeg begynt å alltid ha det med.) Anonymkode: 9ad94...d70 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #17 Skrevet 7. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke den som skrev innlegget, men hva er galt med den? Skift tar lite plass, og er så utrolig deilig etter 20 timer+ på reise....! (Og etter flere turer med forsinkelser har jeg begynt å alltid ha det med.) Anonymkode: 9ad94...d70 Eller så bytter en litt klimasone, evt at en synes at klær en fx har sovet i en hel natt i et flysete er godt å bytte ut. Og så backup hvis bagasjen ikke kommer, det er jo ikke alle steder det er like enkelt å finne reserveklær Anonymkode: fbb27...ce0 1
Gjest Linaria Skrevet 7. mai 2019 #18 Skrevet 7. mai 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Seriøst, skift😂 Anonymkode: 8432f...feb Ser ikke hva som er galt med skift om man skal fly i 20 timer. Da har man gjerne noen timer før flyet (komme seg til flyplass og vente), minst to timers mellomlanding og så må man komme seg til destinasjonen - så det er lett 26 timer, og hvis det blir forsinkelser eller baggasjen er borte når man lander, må man gå enda lenger i samme klær. Kan jo være greit å ha med rent undertøy og en ekstra topp/t-skjorte da.
herremann Skrevet 7. mai 2019 #19 Skrevet 7. mai 2019 On 5/1/2019 at 12:01 AM, AnonymBruker said: Støttestrømper, godt headsett, leppepomade, nettbrett med filmer nedlastet, kryssord, penn, nakkestøtte/pute. Anonymkode: f3679...f85 + batteribank, musikk i offline mode, drops/tyggis, sovemaske(?), spis en god frokost før turen, ta med briller om du bruker kontaktlinser
AntiBullshit Skrevet 7. mai 2019 #20 Skrevet 7. mai 2019 19 minutter siden, Linaria skrev: Ser ikke hva som er galt med skift om man skal fly i 20 timer. Da har man gjerne noen timer før flyet (komme seg til flyplass og vente), minst to timers mellomlanding og så må man komme seg til destinasjonen - så det er lett 26 timer, og hvis det blir forsinkelser eller baggasjen er borte når man lander, må man gå enda lenger i samme klær. Kan jo være greit å ha med rent undertøy og en ekstra topp/t-skjorte da. Helt enig! Jeg synes det er ekkelt å gå med klamt undertøy og svett tskjorte, spesielt når jeg er nødt til å oppholde meg nærme andre mennesker. Når jeg er på reisefot blir det fort en del gåing, stressing, løfting av koffert osv., med andre ord føler jeg meg ikke særlig fresh etter å ha reist lenge i samme tøyet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå