AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #1 Skrevet 30. april 2019 Håper kanskje noen har erfaring å dele. Jeg er ikke i jobb på grunn av psykisk lidelse, men jeg trener mye nettopp for å holde psykisk lidelse i sjakk. Ellers er det bare noen møter i uken med oppfølging, litt sosial et par ganger i uken og ja..Slik går nå dagene. Jeg har lenge vært fryktelig utmattet. Så fikk jeg en boost av at våren kom og bevegde mer på meg enn jeg har gjort. Har vel holdt et slikt tempo med turgåing og trening hver dag i tre uker. Nå har jeg møtt veggen igjen. Jeg er konstant utmattet, føler meg ør i hodet, har oftere perioder med økt hjertebank og uregelmessig puls (skal gå med EKG-registrering i ett døgn om en uke på grunn av lavt blodtrykk og puls) og jeg går med en slik feberfølelse i kroppen uten at jeg har feber. På kvelden blir det gjerne slik at jeg føler meg syk med varmt og rødflammet ansikt, varm og med trykk bak øynene og noen ganger stiv i leddene. Det skal ikke så mye aktivitet til en dag før det blir så ille. Stort sett sovner jeg tvert på kvelden, sover 9-10 timer hvor jeg våkner en gang i timen fra kl 06 til 0830, men likevel er jeg ikke uthvilt. Fram til klokken 12 ca er hele kroppen min sliten og sløv. Tåler ikke høye lyder heller så godt fordi jeg er så utmattet. Hukommelsen er dårlig også. Det jeg lurer mest på er dette med feberfølelsen jeg får i kroppen. Er dette normalt? Det gir mye ubehag på kveldene og føler at det må være ganske uttalt utmattelse når det gir slike symptomer? Hvis noen kan kjenne seg igjen i helheten også så setter jeg pris på svar. Merker psyken min forverres av dette for det er ikke bare fysisk utmattet jeg blir, men psykisk også. Hva kan jeg gjøre med dette? Blodprøver er forresten normale. Anonymkode: b01b2...bfc
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #2 Skrevet 1. mai 2019 Ingen som kjenner seg igjen? Anonymkode: b01b2...bfc
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #3 Skrevet 28. oktober 2023 Fant du ut av dette? Akkurat som å høre hvordan jeg har det. Anonymkode: 9115a...2cc
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #4 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fant du ut av dette? Akkurat som å høre hvordan jeg har det. Anonymkode: 9115a...2cc Jeg har det også slik som TS beskrivet i perioder. For meg er det sannsynligvis ekstrem arbeidsbelastning og stressrelatert, samt vitaminmangler som jeg iherdig forsøker å få i meg. Legen finner ingenting galt. Jeg er frisk som en fisk. Anonymkode: 7c70d...aad 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #5 Skrevet 28. oktober 2023 Utbrenthet eller utmattelse på grunn av langvarig stress/belastning ❤️ anbefaler alle å lese boken "Utmattelse" av Rune Karlson. https://karlsonpsykologene.no/ Meld dere også inn i gruppa "utbrent, utmattet og veier videre" på Facebook. Der er man mange i samme båt ❤️ Anonymkode: e5dd0...f4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå