AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #1 Skrevet 30. april 2019 Ei på jobben fortalte at sønnen hennes på 8 skulle begynne på ny skole. På denne skolen gikk noen elever som hun sa var tilbakestående..( Hadde ett stygt navn på de) Hvordan hadde du reagert om du selv har ett barn som er psykisk utviklingshemmed? Anonymkode: 0b9c1...05f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #2 Skrevet 30. april 2019 Hvilket ord brukte hun? Anonymkode: ecfdf...1e7
ikkevoksen Skrevet 30. april 2019 #3 Skrevet 30. april 2019 Ville bare sagt til hun at nå var hun politisk ukorrekt og gått videre med livet mitt? 3
FactsOverFeelings Skrevet 30. april 2019 #4 Skrevet 30. april 2019 Hadde ikke reagert. Jeg er ikke lagd av glass, og har null behov for å være et offer for noe 24/7. 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #5 Skrevet 30. april 2019 Ville gått videre med livet mitt. Selv om ordet hun brukte kanskje ikke var politisk korrekt så er det vel beskrivende for disse elevene?? Anonymkode: ab21c...cfb 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #6 Skrevet 30. april 2019 Hadde mest lyst til å gå jeg.. Anonymkode: 0b9c1...05f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #7 Skrevet 30. april 2019 Hadde sagt at alle mennesker har lik verdi uavhengig av funksjonsnivå og om de er psykisk utviklingshemmede eller oppegående. Anonymkode: e2260...8c5 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #8 Skrevet 30. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde mest lyst til å gå jeg.. Anonymkode: 0b9c1...05f Du hadde mest lyst til å gå fra jobben fordi en kollega sa noe som du ikke likte? Vil si du overreagerer. Anonymkode: 29d46...0aa 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #9 Skrevet 30. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du hadde mest lyst til å gå fra jobben fordi en kollega sa noe som du ikke likte? Vil si du overreagerer. Anonymkode: 29d46...0aa Har du ett barn med denne diagnosen? Vet du hvor mye jeg gjør for han hver dag? Hvor mye jeg vet han aldri får oppleve? Dette er utrolig sårt. Håper du aldri opplever. Anonymkode: 0b9c1...05f 3
kisskissbangbang Skrevet 30. april 2019 #10 Skrevet 30. april 2019 Jeg hadde blitt både lei meg og sint, så jeg forstår deg godt. Selvsagt er det sårt når noen bruker nedsettende betegnelser om noen du elsker. Hadde som sagt også blitt sint, det er skikkelig ufyselig og provoserende med voksne mennesker med slike holdninger. 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #11 Skrevet 30. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du ett barn med denne diagnosen? Vet du hvor mye jeg gjør for han hver dag? Hvor mye jeg vet han aldri får oppleve? Dette er utrolig sårt. Håper du aldri opplever. Anonymkode: 0b9c1...05f Jeg vet ikke hvilken diagnose det er snakk om, så det kan jeg ikke svare på. Kan det være at barnet bytter skole pga av mobbing fra disse barna? Det må jo være en grunn til at hun nevner dem i sammenheng med at barnet skal bytte skole. I såfall kan hun i sinne og frustrasjon ha kalt dem ved stygge navn som hun egentlig ikke mener og står inne for. Mobbing av barna er enormt vondt og vanskelig for foreldre også. Uansett slenger folk fra seg slemme kommentarer om generelle ting som de enten mener eller ikke, men det betyr ikke at de dermed sagt mener at du ikke gjør noe for ditt barn og at de ikke skjønner at det er sårt å ha et barn med spesielle behov. Mitt poeng er at du gjør deg selv en tjeneste ved å ikke ta det personlig og ikke la det gå utover din arbeidstrivsel. Med det sagt så er det såklart innenfor å si i fra at du synes det er unødvendig å si slikt, eventuelt at du opplever det sårende som mor til et barn ved slik diagnose om du føler for det. Anonymkode: 29d46...0aa
Gjest BabyBlue Skrevet 30. april 2019 #12 Skrevet 30. april 2019 Enkelte har ikke et spesielt godt ordforråd og vet ikke hvordan man skal snakke om funksjonshemninger og diagnoser på en politisk korrekt måte. Hadde ikke brydd meg, sånne folk får tilsnakk en vakker dag uansett fordi de åpner kjeften sin på feil sted til feil tid.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #13 Skrevet 30. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde mest lyst til å gå jeg.. Anonymkode: 0b9c1...05f Da håper jeg at du har en plan. Sier du opp jobben vil du få en karantene på dagpenger hvis du har opparbeidet deg det, det er vel 12 uker nå. Korrekt meg gjerne om jeg tar feil. Det er en overreaksjon å slutte på jobben på grunn av dette. Anonymkode: 8e43c...9a9 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #14 Skrevet 30. april 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mobbing av barna er enormt vondt og vanskelig for foreldre også. Anonymkode: 29d46...0aa Og derfor bør voksne være gode forbilder og selv gå foran med et godt eksempel på hvordan man omtaler andre. Jeg har ikke barn med spesielle behov, men om en kollega eller bekjent hadde brukt ord som "mongo", "hemma" osv (regner med at det er noe i den gata der), hadde jeg blitt rimelig sjokkert. Sånn omtaler man ikke andre, og spesielt ikke barn. Hadde ikke tatt en krangel på det akkurat eller lagt vedkommende for hat, men ville nok kommentert det. Anonymkode: 0c6f9...84f 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #15 Skrevet 30. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og derfor bør voksne være gode forbilder og selv gå foran med et godt eksempel på hvordan man omtaler andre. Jeg har ikke barn med spesielle behov, men om en kollega eller bekjent hadde brukt ord som "mongo", "hemma" osv (regner med at det er noe i den gata der), hadde jeg blitt rimelig sjokkert. Sånn omtaler man ikke andre, og spesielt ikke barn. Hadde ikke tatt en krangel på det akkurat eller lagt vedkommende for hat, men ville nok kommentert det. Anonymkode: 0c6f9...84f En kollega kommenterte med at den uttalelsen ikke var grei sånn sier en bare ikke. Hun svarte da "Men de er jo det.." Anonymkode: 0b9c1...05f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #16 Skrevet 1. mai 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hvilken diagnose det er snakk om, så det kan jeg ikke svare på. Kan det være at barnet bytter skole pga av mobbing fra disse barna? Det må jo være en grunn til at hun nevner dem i sammenheng med at barnet skal bytte skole. I såfall kan hun i sinne og frustrasjon ha kalt dem ved stygge navn som hun egentlig ikke mener og står inne for. Mobbing av barna er enormt vondt og vanskelig for foreldre også. Uansett slenger folk fra seg slemme kommentarer om generelle ting som de enten mener eller ikke, men det betyr ikke at de dermed sagt mener at du ikke gjør noe for ditt barn og at de ikke skjønner at det er sårt å ha et barn med spesielle behov. Mitt poeng er at du gjør deg selv en tjeneste ved å ikke ta det personlig og ikke la det gå utover din arbeidstrivsel. Med det sagt så er det såklart innenfor å si i fra at du synes det er unødvendig å si slikt, eventuelt at du opplever det sårende som mor til et barn ved slik diagnose om du føler for det. Anonymkode: 29d46...0aa Barnet byttet skole pga flytting. På denne skolen går en gruppe barn som tilhører en spesial skole. Såkalt utegruppe. Disse barna blir passet godt på av lærere og assistenter fra egen skole. Anonymkode: 0b9c1...05f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #17 Skrevet 1. mai 2019 Synes du overreagerer Ts...... Anonymkode: ab21c...cfb
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #18 Skrevet 1. mai 2019 Da hadde jeg satt øynene i henne og sagt: «Min datter er... (har diagnosen...har de vanskene : Det DU kaller hennes utfordringer og det du foretrekker at folk sier). Å kalle dem -det hun sa- er veldig sårende!» Anonymkode: a26f5...222 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #19 Skrevet 1. mai 2019 Mange mennesker som bruker ord uten at de mener noe spesielt med det. Om det er det ordet hun bruker om de menneskene, så er det bare en vane. Om personen mente det vondt, så finnes det mange personer som er litt dumme og det er ikke så mye å gjøre med det. Hadde ikke brydd meg uansett Anonymkode: 64843...c56
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. mai 2019 #20 Skrevet 1. mai 2019 «Tilbakestående er vel det du som er siden du ikke vet at ordet er utviklingshemmet?»
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå