Gå til innhold

Når man ikke har mulighet til å lufte dyna - tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er fra barndommen vant med å lufte dyna innimellom. Nå bor jeg i leilighet som student, der jeg ikke har balkong. Utenfor er det offentlig vei med biler susende forbi, så det er ikke så fristende å henge den der heller. Har nå bodd her i et års tid snart, og det eneste jeg har gjort, er å bytte sengetøy nøyaktig en gang i uken. Noen ganger to ganger på putetrekkene. Er det nok? Prøver å være påpasselig med å ikke re opp sengen med en gang etter at jeg har stått opp, og å lufte soverommet + støvsuger jevnlig. Får ikke plass til dyna hverken i fryseren eller vaskemaskinen heller - typisk. 
Det jeg lurer på er om det holder å bytte trekk så ofte, eller om det finnes andre lure ting? Jeg tenker i forhold til å unngå besøk av for mye midd..🙈 

Anonymkode: 6ee5a...aee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

..og til de som lurer: jeg er ikke redd midd, men det er den psykologiske opplevelsen av å kunne lufte dyna jeg savner intenst. Må bli boende slik en stund til. 

Skrevet

Luft den ut av vinduet med det gamle sengetøyet. Så skifter du sengetøy etterpå. 

Og så er det lurt å henge dyna over en stol eller noe slikt innimellom mens du er ute. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Luft den ut av vinduet med det gamle sengetøyet. Så skifter du sengetøy etterpå. 

Og så er det lurt å henge dyna over en stol eller noe slikt innimellom mens du er ute. 

Takk for tips! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker å henge de opp på skapdørene på soverommet og åpne vinduet så de vertfall får luftet seg litt. 

Anonymkode: 04e25...4fd

• Liker 1
Skrevet

Sengetøyskifterutinene dine er absolutt innafor. Jeg skifter ikke så ofte. 

Men er lurt å lufte dyna uansett.

• Liker 1
Skrevet

Tror det er mer enn nok. Jeg bodde selv slik som student, og lufter ikke så mye nå heller. Jeg har aldri merket noe spesielt. Gode tips over her! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel uansett på tide å bytte til sommerdyne, så leverer du vinterdynen på rens! 

Anonymkode: abf92...2b2

• Liker 1
Skrevet

Det bar lurt å beholde det skitne trekket på. Du kan også lage en svak blanding med tøymykner og vann og spraye lett på for å få den freshere etter lufting.

Jeg aner ikke om det fjerner midd, med det føles rent 😛 

AnonymBruker
Skrevet

Man får også kjøpt egne beskyttelsestrekk til puter og dyner, som skal være mellom dyne og dynetrekk og mellom pute og putetrekk, som beskytter dyna og puta mot midd.

Anonymkode: 0f2a1...467

AnonymBruker
Skrevet

TS her, takk for gode tilbakemeldinger! Virker som jeg gjør det jeg kan. Skal absolutt henge dyna oftere på skapdør/stol ved åpent vindu 🙂

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...