Gå til innhold

Konfirmasjonsgave til kjærestens sønn hvor mye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjærestens sønn skal snart konfirmeres og jeg lurer på hvor mye jeg skal gi i gave.

Han får en stor gave fra far og mor, og jeg lurte på om 1000kr er for lite? Hva hadde isåfall vært passende?

Jeg er selv student og har ikke så mye penger for tiden, og bor hos kjæresten 50%. Har et godt forhold til konfirmanten.

Anonymkode: e4b2e...731

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville gitt 500 

Anonymkode: 656a0...35e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

1000 

Anonymkode: dc0cb...a4e

• Liker 2
Skrevet

Du er student. 500 holder i massevis. 

• Liker 10
Skrevet

Jeg ga 2000kr til min bonussønn, da han konfirmerte seg. 

Men jeg er i fulljobb og vi hadde vært samboere flere år. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

500 er nok 😊

Jeg har selv konfirmant i år, og mannen min er ikke ungdomens biologiske far.  Jeg ordner med gave fra alle sammen her i huset, inkludert hans barn og mitt som er student. Forventer ikke at mannen skal ordne til mitt barn. Samme som jeg forventet at han betalte for gaven når hans sønn ble konfirmert for noen år siden. 

Vi har delvis felles økonomi, men jeg har spart opp til gave og selskap. 

Her får ungdommen en helt spesiell gave fra kun meg(reise) og penger fra stefar og alle søsken(hel, halve og ste) Jeg betaler dette også. 

Anonymkode: ea983...0fb

• Liker 4
Skrevet

Synes det er litt rart om du gir egen pengegave. Enten bør du være med på fars gave, eller så bør du kjøpe en ting, f eks en klokke, en kniv eller noe slikt. 1000 kroner er mer enn nok uansett. 

Men det er slik jeg tenker. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du kjent konfirmanten? Bor du med faren? Tenker det er relevant men tenker og at 500-1000 sikkert er nok når du er student :)

Anonymkode: 8056d...58d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Å kjøpe en ting istedet for bare penger kan jo være fint, en kniv eller noe annet som koster under 1000 kr :) Feks sånn army knife er ikke-penge-gave som har vært populært mottatt i konfirmasjoner jeg har vært i. Da kan du se etter et bra tilbud også kanskje, feks fra milrab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min første tanke var 1000, hvis du har råd til det. Noe mer en det kan man ikke forvente. 500 må vel også være godt nok. 

Anonymkode: 7c630...169

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, oslojente1980 skrev:

Jeg ga 2000kr til min bonussønn, da han konfirmerte seg. 

Men jeg er i fulljobb og vi hadde vært samboere flere år. 

Litt rart at du og pappan ikke ga gave fra dere sammen? 

Anonymkode: 396d8...561

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det rart? Synes det er hyggelig med en "egen" gave til konfirmanten, jeg.

Anonymkode: 1766e...503

• Liker 4
Skrevet
10 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Synes det er litt rart om du gir egen pengegave. Enten bør du være med på fars gave, eller så bør du kjøpe en ting, f eks en klokke, en kniv eller noe slikt. 1000 kroner er mer enn nok uansett. 

Men det er slik jeg tenker. 

Hvorfor er det bedre å gi en ting enn å gi penger? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å kjøpe en ting istedet for bare penger kan jo være fint, en kniv eller noe annet som koster under 1000 kr :) Feks sånn army knife er ikke-penge-gave som har vært populært mottatt i konfirmasjoner jeg har vært i. Da kan du se etter et bra tilbud også kanskje, feks fra milrab

Uff sånne drittgaver som blir liggende i en skuff og som ingen har bruk for... gi penger isteden👍🏻👍🏻

Anonymkode: 2aad8...e25

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Thyra skrev:

Hvorfor er det bedre å gi en ting enn å gi penger? 

Føler bare det. 😊

Skrevet
2 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Føler bare det. 😊

Bedre med penger enn med en gave som ikke faller i smak. Gir man penger, kan man ikke bomme. Man trenger heller ikke å bekymre seg for om flere kommer til å gi det samme. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar😊

Jeg velger å gi penger istedenfor en materiell gave fordi han sparer til ny gaming PC som koster mye.

Gaven fra far og mor er såpass spesiell og personlig at jeg ikke ønsker å bli med på denne, men heller gi noe selv.

Jeg har nå bestemt meg for 1000kr, da jeg mener jeg har råd til dette. (Han får også 400kr fra mine foreldre)

TS.

Anonymkode: e4b2e...731

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var fordi når datteren min skal konfirmere seg, så får hun bunad. Noe jeg har ønsket å gi henne i flere år. Derfor ga vi ikke gave sammen til hans barn, pga mitt barn skal få bunad

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det rart? Synes det er hyggelig med en "egen" gave til konfirmanten, jeg.

Anonymkode: 1766e...503

Så det skal stå fra «mamma og pappa» på en gave og fra stemor på en annen? 

Ja, det syns jeg er veldig rart. Her gir vi gaver fra oss som par. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, oslojente1980 skrev:

Det var fordi når datteren min skal konfirmere seg, så får hun bunad. Noe jeg har ønsket å gi henne i flere år. Derfor ga vi ikke gave sammen til hans barn, pga mitt barn skal få bunad

Hæ? Kan dere ikke skrive hverandres navn på kortet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...