Gå til innhold

Flytte fra leieleilighet til ny - strøm

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal flytte fra en uteleieleilighet til en ny. Da jeg flyttet inn i den første, overtok jeg strømabonnementet til den tidligere leietakeren. Utleierne fant ny leietaker, som overtar strømabonnementet etter meg. Jeg skal flytte inn i et hybelkompleks i morgen og har ikke hørt noe om overtakelse av strøm/nettleie. Hvordan går jeg fram, tegne nytt abonnement på strøm/nettleie?

Anonymkode: 18511...a36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må avslutte abonemenet selv der du bor nå og opprette nytt der du flytter til. Som regel ordner man det selv, det går ikke av seg selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå vært inne på elskling.no, og fant en leverandør. Prosessen kan ta mellom 1-2 uker, men det er leveringsplikt i 6 uker leste jeg en plass. Håper dette går bra. Uff, nervøs. Strøm (og skatt!) er ikke mine sterke sider.

Anonymkode: 18511...a36

• 2 uker senere...
Skrevet

Anbefaler å heller bytte til Tibber, mange av abonnementene på elskling.no/strompris.no er "lureabonnement" som setter opp prisen etter noen uker...

AnonymBruker
Skrevet

Holder meg også unna disse ukjente strømselskapene, sannsynligheten er stor for lokketilbud eller flere skjulte kostnader, som norgesenergi legger til "grønn strøm"  til 79 i mnd uten at man ber om det. 

Anbefaler spotpris time for time, altså ikke variabel pris eller fastpris. Da blir man mer bevisst på forbruket også. Disse avtalene finnes hos flere store leverandører men er ofte litt godt "gjemt" i prislistene.

Anonymkode: 64583...b72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...